<
 Каталог файлів | Вход | Регистрация                                                               Четвер, 21.09.2017, 13:35 Гість  
Конкурс сайтів
Школьно-Студенческая социальная Сеть! Конкурс образовательных сайтов. Сайты для учителей. Презентации для учителей по всем предметам конкурс сайтов Голосуйте за сайт!

Меню сайту

Категорії розділу
Пам"ятки [5]
Цікаві ігри [17]
Мультики [4]

Сертифікат
Для того, щоб отримати сертифікат, який підтвердить публикацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на ФОРУМІ

Міні - чат

Мультики
Смотреть бесплатно детские телеканалы

Корисна програма
Отличник

Події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 102

Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard» продвижение сайта бесплатно

Подвесной потолок из гипсокартона своими руками: видео инструкция по монтажу, фото.

антивирус для сайтаРезультаты антивирусного сканирования

Якість сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Файли » Для вас, учні! » Цікаві ігри

Дидактичні ігри з навчання грамоти
10.02.2017, 19:44
Ігри добукварного періоду

Гра є провідною діяльністю для дітей шестирічного віку. Майже все життя дитини проходить в ігровій діяльності. Весь урок у дітей цього віку пронизаний грою, але грою не заради розваги, а грою навчальною, що вимагає складних розумових операцій, аналізу і синтезу.

Кількість ігор на уроці повинна бути розумна. Доречно подумати і поетапний їх розподіл: на початку уроку гра повинна допомогти зацікавити,

організувати дитину; в середині уроку гра повинна націлити на засвоєння теми;

в кінці уроку – може носити пошуковий характер. Але на кожному етапі уроку вона повинна бути цікавою, доступною, включати різні види діяльності учнів.

При організації гри на уроці важливо продумати і те, в якому темпі вона буде поводитися.

Гра дасть змогу дитині опанувати також основи грамоти. Враховуючи складність звукових спостережень, навчання у добукварний період слід організовувати так, щоб шестилітки сприймали його в ігровій формі, не перевтомлювалися, щоб воно не викликало негативних емоцій.

Уся навчально-виховна робота з рідної мови з дітьми-шестилітками повинна ґрунтуватися на принципі гра-навчання, гра-виховання, оскільки в цьому віці гра для дітей – серйозна діяльність. Заняття, на яких діти оволодівають звуковою системою рідної мови, як і інші, перетворюються в цікаві вправи ігрового характеру.

Пропоную ігри, які можна використовувати на уроках добукварного періоду:

«ТАК ЧИ НІ?»

Таку гру можна використовувати на уроках узагальнення знань про речення , слово з метою збагачення усного мовлення учнів, формування в учнів
уміння сприймати речення, як синтаксичну одиницю. Цю гру доцільно використовувати в кінці уроку для повторення вивченого матеріалу.

Хід гри

Вчитель говорить слова:

Зіграти хочеться мені з тобою в гру «Чи так чи ні?»

тобі питання задаю – готуй же відповідь свою!

У дітей є сигнальні картки зеленого та червоного кольору, якщо «так» – зелена,

якщо «ні» – червона.
 У липні цвітуть липи. ( У цьому реченні 5 слів?)

 Холодна сніжинка лягла на долоню. ( Це речення складається з 3 слів?)

 У слові «черепаха» три склади?

 У слові «день» один склад?

«ПРАВДА ЧИ НІ»

Мета: формувати в учнів уміння сприймати речення як синтаксичну одиницю.

Обладнання: фішки червоного і зеленого кольорів для кожного учня, малюнок із зображенням Незнайка.

Хід гри

Вчитель зачитує речення.

Якщо воно правдиве, учні піднімають зелену картку, якщо хибне - червону. Один з учнів

пояснює Незнайкові, яка у реченні помилка.

Приклади речень:

Узимку кури відлітають у теплі краї.

Подорожник це корисна лікарська рослина.

На нашій яблуні виросло багато смачних шишок.


У сосновому лісі ми збирали моркву.

Сова вдень спить, а вночі шукає собі їжу.

«ТЕЛЕГРАФ»
Мета: формувати в учнів уміння визначати кількість складів у слові.

Хід гри Зараз ми з вами будемо телеграфістами і передаватимемо слова до

іншого міста (попередньо вчитель пояснює дітям, як працює телеграф).

Вчитель називає учню слово, а той має відстукати по парті стільки разів,

скільки складів у цьому слові. Усі інші - "контролери" - перевіряють правильність виконання завдання. Пізніше учні можуть грати самостійно в парах, даючи завдання один одному.

«ЗБЕРИ БУКЕТ»

Мета: формувати у дітей уміння розрізняти м‘які приголосні та тверді.

На дошці малюнки дівчинки Лесі та хлопчика Іванка, квітів:

Вчитель говорить слова::

Леся та Іванко збирають букет для мами. Але Леся може брати тільки квіти,

назви яких починаються з м’яких приголосних. А Іванко – назви яких починаються з твердих приголосних. Допоможіть дітям. Лесі допомагають дівчатка, а Іванкові – хлопчики.

Діти виходять до дошки і групують квіти відповідно до завдання.

«ЛАНЦЮЖОК»

Мета: вдосконалювати вміння дітей ділити слово на склади.

Ігрова дія. Вчитель показує учням ланцюжок (на малюнку або справжній), звертаючи увагу на те, як одне кільце з'єднане з іншим. Потім пропонує створити ланцюжок зі слів так, щоб вони з'єднувались однаковими складами.

Хід гри

Клас ділиться на команди (за рядами). Кожній команді вчитель пропонує перше слово, а далі учні самостійно продовжують складати ланцюжок: миша — шапка — картина і т.д. На кожне правильне слово, яке називає команда,

вчитель малює на дошці кільце ланцюжка. Якщо хтось помиляється або довго розмірковує, ланцюжок рветься. Перемагає команда, в якої він розірветься найменшу кількість разів.

«СКІЛЬКИ СЛІВ У РЕЧЕННІ?»

Мета: формувати в учнів уміння сприймати речення, як синтаксичну одиницю.

Хід гри

Учитель читає речення:

Прийшла довгоочікувана зима.

Випав білий сніжок.

Діти зліпили снігову бабу.

Учні на цифрових віялах показують, скільки в ньому слів.

Виграє той, хто менше за всіх помилиться.

«ХТО ЩО РОБИТЬ»

Мета: розвивати усне мовлення Учитель кидає м‘яч і називає професію. Учень

відповідає, що робить людина.

Наприклад:

будівельник – будує школу;

сталевар – варить сталь;

лікар – лікує людей;

ветеринар - лікує тварин;

учитель – вчить дітей;

швея – шиє одяг.

"СКІЛЬКИ СКЛАДІВ"

Мета:закріпити знання про склад

Хід гри

У кожного учня — математичне віяло.

Учитель називає слова, наприклад:

молоко корова

мама коза

мило кінь

машина качка

малина гуска

дім курка

мак півень

Діти сигналізують цифрою віяла, показуючи кількість складів у даному

слові.

«ВІДГАДАЙ СЛОВО»

Мета: поглиблювати знання дітей про слова – ознаки.

Діти, відгадайте слово за ознакою:
 білий, солодкий, твердий – …(цукор)

 зелена, пухнаста, колюча –… (ялинка)

 жовтий, продовгуватий, кислий – …(лимон)

 гнучка, мелодійна, солов’їна – …(мова)

 сірий, зубастий, голодний – …(вовк)

«ЗГАДАЙ, ЩО БУЛО»

Мета:збагачувати словниковий запас учнів, розвивати зв‘язне мовлення,

уяву, пам'ять.

Діти розглядають сюжетний малюнок. Вчитель перевертає малюнок і ставить запитання:

- Скільки дітей у воді?

- Скільки дітей на березі?

- Що в руках у дівчинки?

- Чим граються діти на березі?

“ЗЛОВИ П’ЯТЬ СЛІВ”

Мета: розвивати усне мовлення, логічне мислення, привчати прислухатися до слів у реченні.

Хід гри

Учитель називає п‘ять слів. Наприклад: олівець, зошит, ручка, вчитель,

навчання, з тим, щоб учні зловили ці слова (плеснули у долоні) у реченнях, які він буде проказувати.

Речення можуть бути такі:

1) Приведи усе в порядок, щоб були готові зрання: олівець, ручка і зошит

– все, що треба для навчання.

2) Бути чемним і привітним – пам‘ятай це всюди й завжди.

Як до класу входить вчитель, привітай, із місця вставши.

3) Сяє зірка на копрі. Ми з Олегом – шахтарі .

4) Засиніли проліски у ліску, у ліску.

Ігри букварного періоду

У цей період діти вивчають букви на позначення голосних і приголосних звуків, прийоми читання з орієнтуванням на голосні, ознайомлюються з літерами я, ю, є, ї, апострофом, розділовими знаками. Дидактичні ігри,

розроблені для цього періоду, можна застосовувати під час вивчення будь-якої літери, змінюючи лише лексичний матеріал.

«ФРУКТИ»

Мета. Узагальнити га систематизувати знання учнів про голосні та приголосні звуки.

Хід гри

Малюнки із зображенням фруктів розміщені по всьому класу.

На дошці знаходяться дві корзинки:

Вчитель дає завдання: до червоного кошика покласти фрукти, які починаються з голосного, а до синього – з приголосного, а учні підбігають до малюнка і кладуть малюнок до потрібного кошика.

Оскільки гра рухлива, то її краще використовувати наприкінці уроку після етапу підбиття підсумків.
«М'ЯЧИК»

Мета. Формувати в учнів уміння добирати слова із звуком, який вивчають.

До нас у гості закотився м'ячик. Той, до кого він потрапляє, має навчити

його слова, у якому є звук ....

Хід гри

Вчитель дає першому учневі м'яч, той називає слово із звуком, який вивчається, і передає м'яч наступному, який теж називає слово, і т.д.

«ЗБЕРИ СЛОВО»

Мета: формувати вміння самостійно складати й записувати слова із заданих літер.

Обладнання: літери, написані на дошці.

Ігрова дія.

В нас на дошці напис був.

Котик йшов, хвостом махнув – Та й розсипав букви всі.

Ти ж швиденько їх збери І, як правильно розставиш,
Слово швидко прочитаєш.

Хід гри

Із запропонованих учителем букв учні складають слова та "друкують" їх у зошиті. Перемагає той, хто складе найбільше слів. Виконання завдання слід обмежити в часі. Наприклад, хто збере найбільше слів за три хвилини.

«ХМАРКА»

Мета: закріпити знання учнів про голосні та приголосні, тверді та м‘які звуки; повторити правопис слів, які означають імена людей. Виховувати інтерес до рідної мови, доброзичливість, чуйність.

Обладнання: набірне полотно, розрізна азбука, магнітна дошка, макет хмаринки з краплинками, макет хмаринки з посмішкою.

Хід гри

Вчитель веде таку бесіду:

- Діти, сьогодні до нас на урок потрапила казкова хмаринка. Вона своїми дощовими краплинками змила літеру у слові, яке я виклала на дошці. Тож нам треба відновити це, щоб хмаринка не плакала дощем, а посміхнулась. (Вчитель виклав на
набірному полотні слово ―Ніна‖ з пропущеними буквами ―ен‖)

- Які є тут букви? Які звуки вони позначають?

- Якої букви не вистачає, щоб вийшло слово ―Ніна‖? (―ен‖)

- Хто її знайде в азбуці і утворить слово?

(учень знаходить потрібну літеру, потім впевнюється, що їх має бути дві).

Яку літеру ―ен‖ (велику чи маленьку), ти поставиш на початку слова? Чому? (Імена людей пишуться з великої

букви)

- Який звук позначає ця буква у першому складі, а який звук позначає у другому? ( [н‘] , [н] )

- Хмаринка вдячна вам за хороші відповіді. Тепер вона завжди буде усміхненою. (Вчитель прикріплює макет з усміхненою хмаринкою.)

«ЗБИРАННЯ ГРИБОЧКІВ»

Мета: повторити вивчені літери, вчитись з них складати склади, слова.

Розвивати навички читання, мислення, усне мовлення, уяву. Виховувати комунікабельність, почуття дружби, взаємодопомоги.

Обладнання: кошики червоного і синього кольору, грибочки з буквами.

На дошці малюнки кошиків червоного та синього кольорів:

На килимку в класі розкидані грибочки з літерами, які вивчались протягом певного часу.

Учні поділені на дві групи-команди. Перша група учнів має синій кошик,

а друга група – червоний.

Вчитель починає гру.

- Діти, уявіть собі осінній ліс.

- Якого кольору на деревах листя? (червоного, жовтого, коричневого).

- Крім краси, ліс багатий врожаєм грибів. Ось і у вас є можливість зібрати цей врожай. Цю роботу ми будемо виконувати так: ті діти, в яких червоні

кружечки – це команда ―Голосні‖. Ви берете червоний кошик і збираєте грибочки, на яких написані букви, які позначають голосні звуки. Діти, в яких сині кружечки – це команда ―Приголосні‖. Ви берете синій кошик і збираєте грибочки-букви, які позначають приголосні звуки.

(Діти збирають грибочки з літерами. Перемагає та команда,яка швидше виконала своє завдання).

«ЯКИЙ СКЛАД З’ЇВ БУКВОЇД»

Мета: розвивати навички читання, мислення, усне мовлення.

На дошці записані слова з пропущеними складами, які «з‘їв Буквоїд».

Діти повинні відновити слова.

…єць; моло…;
…оса; маши...;
…сяць каз…;
газе…; мали… ;.

«СКІЛЬКИ ЗВУКІВ ТА БУКВ?»

Мета: вправляти учнів у звуко-буквеному аналізі слів, розвивати фонетичний слух, вміння уважно слухати вчителя, самостійно робити висновки.
Обладнання:картки з цифрами.

Для цієї гри використовують слова з м‘яким знаком і близькі за звуковим

складом, але без м‘якого знака. Учні картками з цифрами показують скільки у цих словах звуків, а потім кількість букв.

Для гри використовують такі слова:

лан - лань, стан – стань,

лин – лінь, кіл – кіль,

тин – тінь, перелаз – перелазь,

син – синь, сад – сядь.

Виграє той, у кого не буде жодної помилки.

«ХТО ШВИДШЕ»

Мета: поглибити знання дітей про вживання м‘якого знака в кінці і в середині слів. Розвивати мислення, увагу, вміння працювати самостійно.

Обладнання:букви розрізної азбуки.

Вчитель дає завдання скласти з букв розрізної азбуки чи написати п‘ять слів, що означають назви диких тварин, з м‘яким знаком у кінці (лань, лось,

олень, ведмідь, заєць, журавель, лебідь, карась, окунь) або п‘ять слів, які відповідають на питання що? І мають у кінці м‘який знак: сіль, біль,

пень,кисіль, нуль, день, портфель, осінь, жовтень.

Виграє той, хто першим правильно напише потрібну кількість слів.

Цю ж гру використовують і для складання чи написання слів з м‘яким знаком у середині слова, наприклад: пеньки, кулька, пальто, пальма, булька,
учителька, дядько..
«ХТО НАЙВАЖНІШИЙ»

Мета: розвивати увагу, пам'ять, усне мовлення.

Учитель демонструє учням малюнки з підписом протягом кількох секунд,

а згодом запитує дітей, що намальовано і яке слово було написане.

БУЛКА ВОРОТА КИТ

“ХТО В БУДИНОЧКУ ЖИВЕ?”

Мета: розвивати навички читання, зв‘язне мовлення, уяву. Виховувати любов до тварин.

Обладнання: будиночки із словами, казкові герої: Коза, Кінь, Слон,

Котик, Лис, Ведмідь; магнітна дошка.

Хід гри

Зверху на дошці прикріплені будиночки. На кожному написане певне слово: ―коза‖, ―кінь‖,‖слон‖,‖котик‖,‖лис‖,‖ведмідь‖.

Внизу розміщені казкові герої, які мають жити в цих хатинках.

Вчитель каже учням:

- Діти! Назвіть цих тварин.

- Які з них свійські, а які дикі?

- Героями яких казок могли б бути ці тварини? (Діти пригадують і називають відомі їм казки)

- Вони просять у нас допомоги. Кожному з них потрібно знайти свою хатинку. Хто з вас літери знає, той і прочитає на хатинках напис.

(Вчитель викликає бажаючих учнів до дошки. Учень читає слово на хатинці і заселяє в неї казкового героя)

- Молодці! Ви швидко справились з цим завданням!

- Як потрібно ставитись до тварин?

- Чому?

Можна міняти варіанти гри. Це можуть бути ігри ―Постав квіточку у вазу‖, ‖З якого дерева листочок‖ і т. д.

Ігри післябукварного періоду

У цей період відбувається закріплення та вдосконалення навичок читання. Учні вчаться працювати з текстами, виробляють правильну інтонацію читання.

Основне завдання післябукварного періоду – вдосконалювати навички читання першокласників, відпрацьовувати темп, правильність і виразність читання, які безпосередньо залежать від усвідомленості змісту тексту. Одне із завдань після букварного періоду – підготувати учнів до роботи з читанкою.

Отже, залежно від теми уроку – навчання грамоти, його структури, рівня підготовленості дітей, запропоновані ігри на окремих етапах стануть активним засобом зацікавленості. Фантазія, казка, гра – це частка духовного життя дітей.

Щоб одна й та ж сама гра не набридла, через певний час вношу в неї деякі зміни, ускладнюючи завдання, враховуючи засвоєний матеріал, індивідуальні особливості дітей.

Поступово цікава гра, мовленнєва творчість переростають у навчальну працю. Прагну сформувати у дітей чіткі мовні уявлення й поняття, виробити міцні навички та вміння, прищепити прийоми і способи опанування знаннями.

Будь-яка гра повинна бути підпорядкована темі уроку, тоді вона дає хороший результат.

«РОЗВІДНИКИ»

Мета. Формувати в учнів уміння орієнтуватися в тексті.

Обладнання: текст Букваря.

Ігрова дія. Зараз ви станете розвідниками і шукатимете потрібні слова на чужій території.

Правила гри: вчитель ділить клас на три команди. Перша команда шукає в тексті всі слова, що означають назви предметів, друга - слова - назви дій, третя назви ознак предметів. Потім команди зачитують те, що вони знайшли.

Перемагає та команда, яка жодного разу не помилиться і не пропустить слова.
«ДОПОМОЖИ ВІННІ ПУХУ»

Мета: збагачення усного мовлення учнів та розвиток логічного мислення.

У кожної дитини на парті картки із завданням або на екрані:

Прочитай слова (дії предметів), подумки вставляючи пропущені букви.


вми…ається ма…ює розу…нішає чи…ає стук…є

чис…ить


доз…іває бо…ить вм…є

гот…є

тур…ується забу…ає


«ВПІЙМАЙ ПОМИЛКУ»

Мета. Формувати в учнів уміння розуміти прочитане, стежити за читанням інших.

Обладнання: текст Букваря.

Ігрова дія. У нашому Букварику щойно заховалися помилки. Я читатиму текст, а ви спробуйте ці помилки впіймати.

Правила гри: вчитель читає текст із Букваря, навмисно змінюючи якісь слова. Учні уважно стежать за читанням учителя та текстом і, помітивши помилку, зупиняють його та виправляють. Перемагає той, хто "впіймає"

найбільше помилок.

«ЧАРІВНА ДОРІЖКА»

Мета: повторити вивчені літери, розвивати уміння будувати слова із складів, вдосконалювати навички читання. Виховувати почуття колективізму, любов до природного оточення.

Обладнання: набір карток зі словами, в яких переставлені місцями склади, малюнки лисички та лисеняти, магнітна дошка,


ілюстрації ―Ліс‖, ―Хатинка‖.

Хід гри

Вчитель розповідає учням казку.

У густому темному лісі жила лисичка з маленьким лисеням.

Лисичка-мама ходила на полювання,

а лисеня сиділо у своїй хатинці і нудьгувало.

Одного разу воно вирішило трішечки погратись на лісовій галявині. Не загледілось,

як заблукало. Довго маля йшло лісом, шукало свою домівку. Аж раптом натрапило на доріжку.

Доріжка не звичайна, а чарівна. Адже складається із складів. Щоб лисеня зустрілось із своєю мамою-лисичкою, воно повинно так переставити склади,

щоб утворились слова. Лисеня цього робити не вміє, бо не ходило до школи.

- Діти, допоможемо лисеняті?

(Діти по черзі біжать до дошки, переставляють картки, утворюють слова.

Із слів складають доріжку до ―хатинки‖. Потім всі хором зачитують ті слова, які утворились.)

- Молодці! Лисеня потрапило до своєї матусі. Лисичка-мама задоволена вашими успіхами з читання.

Картки до гри:

ВА НИ ЛИ ВО НИ ЛА НА ЛУ

ЛА ЛИ НИ ЛИ НА ВО ВА НО

Ця гра динамічна. Тому може використовуватися для навчання і емоційної розрядки учнів.
Категорія: Цікаві ігри | Додав: larsiashwaluk
Переглядів: 413 | Завантажень: 3 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні - профіль
Гість


Группа:
Гости
Время:13:35

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!

Пошук

Форма входу

Живий календар

Календар
Осталось...

Погода

Наша кнопка
 Сходинки до вершин знань

Буду вдячна всім, хто розмістить мою кнопку в себе на сайті!

Початкова школа

«Методичний портал»


Інформатика

«Методичний портал»


Корисні посилання
Міністерство oсвіти і науки, молоді та спорту України

Всеукраїнський портал «Початкове навчання»

Інформатик. Все для вчителя

Наші гості
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки

Ваши линейки для форумов
Copyright MyCorp © 2017
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz