Тема. Дія ділення. Властивості частки
Мета уроку: пояснити учням правила ділення числа на добуток, ділення суми на число та ділення різниці на число; узагальнити види задач, які розв’язуються дією ділення; вдосконалювати навички усної лічби.
Обладнання: таблиця для усної лічби, креслення.
ХІД УРОКУ
I. Контроль і закріплення знань учнів
Загальний аналіз результатів контрольної роботи
II. Усні обчислення
Гра «Баскетбол» («закинути» м’яч у сітку — поєднати приклад і відповідь).
IІI. Вивчення нового матеріалу
1. Пояснення вчителя за вправами № 523, 524
2. Первинне закріплення. Вправа № 525 (коментоване розв’язання на дошці)
3. Вибіркове розв’язання простих задач із вправи № 526 (розв’язати тільки ті задачі, що розв’язуються дією ділення)
4. Фізкультхвилинка
5. Усне коментоване розв’язання прикладів № 527
6. Ділення прикладів з докладним поясненням (№ 528)
IV. Розвиток математичних умінь учнів
1. Скласти й розв’язати задачі за таблицею (№ 530).
Довжина прямокутника
|
Ширина прямокутника
|
Площа прямокутника
|
?
|
6 см
|
70 см2
|
20 см
|
?
|
120 м2
|
15 м
|
8 м
|
?
|
2. Коментоване розв’язання задачі № 531 за кресленням
— З яких двох частин складається вся відстань? З яких двох частин складається шуканий час? Які величини треба мати, щоб знайти цей час? Як можна знайти другу частину відстані? Чи відома нам перша частина відстані? То про що дізнаємось у першій дії? У другій дії? У третій дії? У четвертій дії? (Учням з високим рівнем знань учитель пропонує розв’язати задачу, склавши вираз; учням з достатнім рівнем знань — розв’язати задачу по діях; з рештою учнів працює колективно.)
V. Підсумки уроку
VI. Домашнє завдання
№ 532, 533.
|