Урок – казка з математики для учнів 2-Б класу за темою: «Віднімання одноцифрового числа від двоцифрового (32 – 7). Задачі на дві дії(додава
16.01.2014, 02:25
Урок – казка з математики для учнів 2-Б класу за темою: «Віднімання одноцифрового числа від двоцифрового (32 – 7). Задачі на дві дії(додавання і віднімання), які є комбінаціями простих задач вивчених видів»
Підготувала вчитель 2-Б класу Міліївської ЗОШ I - III ст. Михайлюк Т. Г.
2013 Тема: «Віднімання одноцифрового числа від двоцифрового (32 – 7). Задачі на дві дії(додавання і віднімання), які є комбінаціями простих задач вивчених видів» Мета: ознайомити учнів з різними способами віднімання виду 35 - 7; формувати вміння творчо працювати над задачею; розвивати математичне мовлення; виховувати аку¬ратність та розуміння необхідності економного витрачання часу виховувати у дітей почуття взаємодопомоги, працелюбність, дружні стосунки, любов до математики, до усної народної творчості;розвивати математичне мовлення, увагу, логічне мислення, вміння працювати в групах,самостійно; створювати умови для розвитку пізнавального інтересу. Обладнання: малюнки казкових героїв до української народної казки «Колобок», картки для опитування, приклади на дошці, геометричний матеріал, роздатковий матеріал, таблиці зі скороченим записом задач, сигнальні картки Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу Клас: 2-Б
Хід уроку 1. Організація класу до уроку 1.1 Привітання з учнями Я всміхаюсь сонечку! Здрастуй, золоте! Я всміхаюсь квіточці! Хай вона росте! Я всміхаюсь дощику! Лийся, мов з відра! Друзям усміхаюсь я! Зичу їм добра! 1.2.Перевірка робочих місць до уроку - А зараз, учні, погляньте будь ласка на свої робочі місця та переконайтеся в тому чи все необхідне є на них для нашої роботи.
1.3. Створеннясприятливого психологічного комфорту та емоційного настрою - І так, діти, сядьте будь ласка всі зручно, рівно, вирівняйте спинки, покладіть руки на парти 2. Актуалізація опорних знань 2.1 Перевірка домашнього завдання (с. 59, завдання 325; 326.) Завдання 325 — Прочитайте пари виразів, які закінчуються тією самою цифрою; сума цифр відповіді дорівнює 9; 5. Завдання 326 — Скільки дисків було у брата? 2.2. Опитування учнів 2.3 Усні обчислення. (усний рахунок). 2.3.1 Гра «Прочитай вираз різними способами» Ну що ж, всі готові до уроку? Тож гаразд, часу не гаємо І урок розпочинаємо. - Сьогодні у нас не просто урок математики, а урок – казка, математична казка. А в яку казку ми помандруємо, дізнаєтеся, коли виконаєте завдання на дошці. Обчисліть приклади, тоді дізнаєтесь ім’я нашого казкового героя.
К О Л О Б О К Останні два вирази діти зачитують різними способами 60 + 5 = 65 Перший доданок 60, другий доданок 5, сума 65 До 60 додати 5 = 65 60 плюс 5 = 65 Сума чисел 60 і 5 = 65 65 збільшити на 5 = 65 99 – 34 = 65 Зменшуване 99, від’ємник 34, різниця 65 Від 99 відняти 34 = 65 99 мінус 34 = 65 Різниця чисел 99 і 34 = 65 99 зменшити на 34 = 65
2.4. Робота в зошитах 2.4.1. Хвилинка каліграфії (с.59) Тож почнемо казку. Були собі дід та баба та дожились уже до того, що й хліба нема.
Бабо, а яке сьогодні число, який місяць, а чи довго ще чикати пенсії (Діти давайте допоможемо бабусі пригадати яке сьогодні число і який місяць)
Ось свій зошит я відкрию І похоло покладу. Сяду рівно, не зігнуся, За роботу я візьмуся
Запишіть каліграфічно число, класна робота Ой ще далеко Дід і просить: — Бабусю! Спекла б ти колобок! — Та з чого ж я спечу, як і борошна нема? — От, бабусю, піди в хижку та назмітай у засіку борошенця, то й буде колобок. Але бабусю будь уважна і записуй скільки тобі потрібно назмітати борошна (Діти, а ви собі запишіть каліграфічно) Запишіть число у якому 2 десятки і 8 одиниць, 7 десятків 5 одиниць, 4 десятки і 9 одиниць, 3 десятки і 1 одиниць, 6 десятки і 4 одиниць. (28, 75, 49, 31, 64.) - Назвіть сусідів числа (31, 64) - Яке найменше число, а яке найбільше? Послухалась баба, пішла в хижку, назмітала в засіку борошенця, витопила в печі, замісила гарненько борошно, спекла колобок
та й поклала на вікні, щоб - охолонув. Лежав Колобок, лежав та й засумував. Стрибнув з віконця та й покотився стежинкою. Докотився до хвіртки, а далі не може, бо висить на ній чарівний замок. Допоможемо Колобку відкрити його. - (Так)
3. Опрацювання нового матеріалу. 3.1 Оголошення теми і мети уроку. Отже сьогодні на уроці ви ознайомитеся з різними способами віднімання виду 35-7. 3.2 Робота за підручником (с. 59-60) 3.2.1 Завдання 328. Колективне опрацювання матеріалу — Розгляньте, як виконали віднімання. 35 – 7 = (35 – 5) – 2 = 30 – 2 = 28 5 + 2 Запам’ятай! 1) Одноцифрове число розкладіть на зручні доданки. 2) Від двоцифрового числа одноцифрове віднімайте частинами. Приклад вчитель записує на дошці 44 – 6 = (44 – 4) – 2 = 40 – 2 = 38 4 2 - Тож чарівний замок відкрився. І покотився Колобок по стежинці далі. Котиться, котиться, а назустріч йому йде Зайчик .
Колобок, Колобок, я тебе з’їм! Не їж мене, Зайчику, і я стану тобі в пригоді. Тоді допоможи мені розв’язати вирази № 329.
3.2.2 Завдання 329 Учні пояснюють, як закінчити обчислення, один учень працює біля дошки, решта — у зошитах. 24 – 5 = (24 - 4) – 1 = 19 76 – 9 = (76 – 6) – 3= 67 52 – 6 = (52 – 2) – 4 = 46 97 – 8 = (97 – 7) – 1 = 89 Діти, давайте, нехай наш Колобок відпочине…. Музична фізкультхвилинка
Подякував Зайчик Колобкові. Зрадів Колобок і покотився стежкою далі. Котиться, котиться, а назустріч йому Вовчик-братик.
- Колобок, колобок, я тебе з’їм! - Не їж мене, Вовчику, тоді допоможи мені розв’язати задачу № 332.
3.2.3 Завдання 332 Після колективного ознайомлення зі змістом задачі сильніші учні, скорис-тавшись планом, самостійно записують її розв’язання у зошити. Решта учнів разом з учителем розглядають план розв’язання і визнача¬ють дії. — Скільки чоловіків було у команді? — Що відомо про кількість жінок? — Яку дію треба виконати? — Якою дією відповісти на питання задачі? 1) 13 – 5 = 8 (ж.) 2) 13 + 8 = 21 (сп.) Дякую тобі, Колобок, не буду тебе їсти, адже ти мені дуже допоміг. Котиться, котиться Колобок, а назустріч йому засмучений Ведмедик.
Колобок, Колобок, я тебе з’їм! Не їж мене, Ведмедику, і я тобі в пригоді стану.
Тож допоможи мені розв’язати завдання № 333 Вчитель з підручника зачитує завдання
3.2.4 Завдання 333 Один учень біля дошки розв’язує і пояснює, х - 5 = 10 х = 10 + 5 х= 15 - Дякую тобі, Колобок, ти дуже розумний. Страшенно втомився Колобочок допомагати лісовим мешканцям. Тож давайте разом із ним відпочинемо. Гімнастика для очей Сплять маленькі совенята. (Очі заплющені.) Раз! – відкрили оченята, Подивились навколо, (Кругові рухи очима.) Потім вгору і додолу. (Лише очима, головою не рухати.) Оченята – блим!, Блим!, Блим! Відпочити треба їм! Вправо, вліво оченята Повертали совенята. Совенята будуть спати, А ми будемо працювати. 4. Закріплення і узагальнення знань, умінь і навичок. 4.1 .Робота на карточках. Обчислення значень виразів Відпочив наш герой, зрадів і покотився далі. Котиться, котиться Колобок, а назустріч Лисичка – сестричка. Хитра-прехитра.
Колобок, Колобок, я тебе з’їм! Не їж мене, Лисичко. Тоді допоможи мені обчислити вирази на ось цих карточках Добре. Ми їм, дітки, також допоможемо і тим самим закріпимо свої вміння віднімати одноцифрове число від двоцифрового I - Варіант 13-7 = (13 – 3) – 4 =6 3 4
27-8 =(27-7) – 1 = 19 7 1 74 – 6= (74 – 4) – 2 = 68 4 2 II- Варіант 14 – 8 = (14 – 4) – 4 = 6 4 4 37 – 9 = (37 – 7) – 2 = 28 7 2 83 – 7 = (83 – 3) – 4 =76 3 4 Але ви всі знаєте яка лисичка хитра вона для колобка підготувала ще одне завдання - Колобок якщо ти виконаєш ще одне завдання тоді я тебе відпущу
4.2. Робота в групах 4.2.1 Робота з геометричним матеріалом
Склади малюнок із геометричних фігур
Пара яка виконала подає синій сигнал - Ти впорався з цим завданням, Колобочку, тому їсти тебе я не буду, а дарую тобі ось цей автомобіль. Тепер сідай, Колобочок, у машину і подорожуй далі. Сів Колобок у машину та й поїхав. - А в нас вже закінчується урок. Зробимо останній крок: Підсумуємо урок. 5. Підсумок уроку 5.1 Підсумкова бесіда. 5.2 Оцінювання учнів Гра «Мікрофон» - Сьогодні на уроці я зрозумів….. - Ми тренували уміння….. - Я дізнався…. - Мені сподобалося…. Яке завдання від звірів було найцікавіше? Яке найскладнішим? 6.3 Інструктаж до виконання домашньої роботи. Настав час записати д/з у щоденники С. 61, завдання 334; 335.