Музичне мистецтво 2 клас
Тема: Подорож до країни Музики. Як співають музичні інструменти.
Урок закріплення матеріалу.
Інтегровані навчальні дисципліни: музичне мистецтво, образотворче мистецтво, літературне читання, «я у Світі».
Парти в класі розташовані так, щоб могли працювати 3 творчі групи. На кожному з трьох столів стоїть прапорець(червоний, жовтий або зелений). Діти, заходячи до класу, із скриньки в довільному порядку беруть кольорову картку(їх кількість відповідає кількості дітей в класі )і займають місце за столом з відповідним кольором прапорця.
Основний етап уроку………..
Учитель: --Сьогодні, діти, я пропоную вам вирушити у подорож до країни «Музики». Нас чекають незвичайні казкові міста. І для того, щоб здійснити нашу мандрівку, потрібно виконати деякі завдання.
- Скажіть, будь ласка, звідки починається наша подорож? Де ми з вами зараз знаходимося?
- Так, в школі № 17 міста Дружківки.
- А що ви можете розповісти мешканцям країни «Музики» про наше місто? Що є в нашому місті?
- Так, будинки, мешканці, школи, церква, кінотеатр, будинки культури, магазини, заводи, машини, дерева, річка і т. д…
- А як ви вважаєте, чим відрізняється місто казкове від звичайного реалістичного міста? (Діти висловлюють свої фантазії)
- Прийшов час починати нашу цікаву казкову подорож. З піснею завжди мандрувати веселіше. Заспіваймо нашу знайому пісеньку «Дорога добра»!
( Діти співають і виконують танцювальні рухи)
- Ось ми і прибули на гостини до королеви Музики. Вона передала нам карти своїх казкових міст, щоб ми не заблукали. (Розкладаю на кожен стіл звернуті листи ватману А1)
- Подивіться, що там зображено?
- Як це, нічого?
( На екрані з'являється «Лист королеви Музики»)
- Дивіться, діти, щось трапилося! Королева Музика звертається до нас у листі!
- Світланко, прочитай його нам, будь ласка.(Дівчинка зачитує лист: «Доброго дня, любі діти! До вас з проханням про допомогу звертається королева Музика. Злий чаклун Буревій розніс домівки музичних інструментів з міст мого королівства по всьому світові. Щоб їх знайти, потрібно відповісти на запитання, що приготував для вас чаклун Буревій. Допоможіть, будь ласка, повернути домівки музичних інструментів до нашого казкового королівства.)
- Діти, ось у мене конверт з загадками від чаклуна. Вам потрібно знайти на них правильні відповіді. Я сподіваюся, що ви пам'ятаєте, як потрібно співпрацювати у групах, домовлятися, обговорювати та знаходити спільну відповідь. (роздаю картки з загадками:
- запитання для 1 групи:
- Дерев’яне, а не полінце,
Шість дірочок має, Весело співає. (сопілка)
- Запитання для другої групи:
-
- Україну прославляє, Хоч не знає слів,
Тугу людям розганяє багатострунний спів.
У похід її з собою Брав козак Мамай,
Мов ясну леліяв зброю. Хто вона: вгадай? ( бандура)
- Загадка для третьої команди:
Сім доріжок в неї є
Кожна голос подає,
Як гравець торкне всі сім,
Стане весело усім (гітара) )
- Діти, ви молодці, правильно відповіли на всі запитання чаклуна і королева передала вам ці чарівні конверти.( Роздаю конверти з вирізаними із паперу музичними інструментами(2 скрипки, віолончель ,контрабас,2 труби, валторна, тромбон, 2 баяни, цимбали, барабан.)дахами будинків ,деревами, пташками, різнокольоровими маркерами, клеєм)
- Подивіться, у конвертах знаходяться необхідні для будівництва казкового міста речі. Викладіть їх на стіл.
- Скажіть, будь ласка, а в казковому музичному місті будиночки з чого можна змоделювати?
- Так, з музичних інструментів. А що потрібно додати до музичних інструментів, щоб вони стали схожими на домівку?
- Правильно, дах, віконця, двері.
- А зараз, послухайте завдання. (завдання на екрані)
- 1Уважно прослухайте музичний твір. Він у кожної групи свій.
- 2. Визначте, які музичні інструменти ви чуєте.
- 3. На столі у вас багато різних інструментів. Використовуйте не всі, а тільки ті, що грали вашу музику.
- 4.Збудуйте своє музичне містечко.
- 5. Вигадайте назву вашому місту.
Кожній групі запропоновано окремий музичний твір :
1група—«Військовий марш» у виконанні духового оркестру;
2 група —«Весна» А.Вівальді у виконанні струнного оркестру;
3 група – «Веснянка» народна мелодія у виконанні «троїстих музик»(баян, барабан, цимбали)
Після виконання групами колажу «Музичне місто» почергово вмикаю запис музичних творів всіх трьох команд і пропоную вийти з презентацією своєї творчої роботи команду, чия музика зараз лунає.
Підсумок уроку.
Враження від уроку.
Побажання .
Дані вправи сприяють розвитку творчої, загальнокультурної , комунікативної, соціальної компетентності. |