<
 Каталог файлів | Вход | Регистрация                                                               Середа, 24.04.2024, 12:27 Гість  
Категорії розділу
Читання [43]
Українська мова [37]
Російська мова [3]
Математика [25]
Природознавство [27]
Образотворче мистецтво [3]
Трудове навчання [4]
Фізична культура [3]
Основи здоров"я [11]
Музика [3]
Я у світі [1]
Англійська мова [2]
Інформатика [1]

Меню сайту

Сертифікат
Для того, щоб отримати сертифікат, який підтвердить публикацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на ФОРУМІ

Міні - чат

Мультики
Смотреть бесплатно детские телеканалы

Корисна програма
Отличник

Події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard» продвижение сайта бесплатно

Подвесной потолок из гипсокартона своими руками: видео инструкция по монтажу, фото.

антивирус для сайтаРезультаты антивирусного сканирования

Якість сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Файли » Конспекти уроків » Основи здоров"я

Інноваційний урок з основ здоров’я у 2 класі "Безпека спілкування з дикими та бездомними тваринами"
19.02.2016, 21:56

Безпека спілкування з дикими і бездомними тваринами

Мета: ознайомити учнів з правильною поведінкою в лісі, розглянути можливі небезпеки при зустрічі з дикими або бездомними тваринами; розвивати відповідальне ставлення до навколишнього середовища, вміння миттєво реагувати за умов небезпеки; виховувати в учнів бережливе ставлення до всього живого, почуття відповідальності, прагнення бути обережним.

Очікувані результати: учні повинні знати про небезпеку укусів комах і тварин для життя людини; учні повинні вміти застосовувати правила безпечної поведінки при зустрічі з незнайомою твариною.

Обладнання і матеріали: підручник, картки із завданнями, анкета, презентація.

Тип уроку: комбінований за біоадекватною технологією.

Підготувала. Вчитель початкових класів Шастіна Євгенія Володимирівна

Хід уроку

І. Підготовчий етап

Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

1. Гармонізація простору, створення «кола єднання»

Діти, давайте об’єднаємося у коло. Візьміться за руки, посміхніться, передайте тепло своїх долонь один одному. Виконаємо гімнастику ввічливості.

В цьому залі друзі всі

Ви і ми , і ти , і я.

Руку дай тому, хто справа,

Руку дай тому, хто зліва.

Ми одна сім’я.

В цьому залі друзі всі:

Ви і ми , і ти, і я.

Посміхнись тому, хто справа,

Посміхнись тому, хто зліва.

Ми одна сім’я.

В цьому залі друзі всі:

Ви і ми, і ти, і я.

Підморгни тому, хто справа.

Підморгни тому, хто зліва.

Ми одна сім’я.

В цьому залі друзі всі:

Ви і ми, і ти, і я.

Обійми того, хто справа,

Обійми того, хто зліва.

Ми одна сім’я.

1. Повторення вивченого на попередньому уроці. Гра « Так чи ні».

- Яка пора року настала?

- З настанням весни ви більше часу можете проводити на свіжому повітрі: гратися з друзями в ігри, кататися на велосипеді, засмагати. А за весною прийде літо. Ви будете відпочивати і в лісі, і біля водойми. І ось ми перевіримо чи готові ви до такого відпочинку. Проведемо гру «Так чи ні». Якщо ви згодні з тим, що почуєте, кажіть «Так» і плескайте в долоні. А якщо ні, то говорите «Ні!» і хитаєте головою. Правила гри зрозумілі? Тож починаємо, будьте уважні.

- В ліс можна ходити самому. Так чи ні?

- На велосипеді можна кататися у дворі та на стадіоні. Так чи ні?

- Коли засмагаєш, панаму можна не одягати. Так чи ні?

- Купатися і пірнати можна в будь-якому озері чи річці. Так чи ні?

- Біля водойми відпочивати лише під доглядом дорослих. Так чи ні?

- Засмагати на пекучому сонці – шкідливо для здоров’я. Так чи ні?

- Можна пити сиру воду з річки, озера, болота. Так чи ні?

- Не збирати і не їсти невідомих тобі грибів і ягід. Так чи ні?

- Молодці! Якщо будете завжди дотримуватися правил безпеки, то відпочинок у вас буде чудовий. Але що ж то за відпочинок без наших улюбленців, наших помічників і друзів, наших тваринок . з огляду на те, де живуть тварини, які вони бувають? (дикі і свійські)

2. Повідомлення теми уроку

- Сьогодні ми поговоримо з вами про безпеку спілкування з дикими і бездомними тваринами.

- Що ви очікуєте від цього уроку? (відповіді дітей)

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Формування образа – символа.

1) Сенсорно-моторний етап.

Добре. Тоді займіть зручне положення, заплющіть очі, розслабтесь. Уявіть собі що ви відпочиваєте в садку. Яскраво світить сонечко, так тепло і приємно. Ви спокійні. Легенький вітерець розносить пахощі трав та квітів, а ще відчувається якийсь приємний та смачний запах. Принюхайтеся, так смачно пахне яблуками. Та ми ж знаходимося під розкішною яблунею, на якій повно достиглих яблучок. З дерева падає яблучко у траву. Воно розбудило маленьких кошеняток. Ті солодко потягуються. Відкривають очі. Разом з ними прокинулася і їх матуся – кішечка Мурочка. Ось біленький маленький котик побачив метелика і погнався за ним. Як весело! Але чому ж мама-киця сердиться на нього? Давайте послухаємо, що вона розповідає своєму синочку.

Любий мій, під час зустрічі з тваринами можуть виникнути небезпечні ситуації. Тварина може напасти на тебе. Це природна реакція будь якої тварини, якій загрожує небезпека. Життя – найцінніший скарб: не ризикуй ним. І запам’ятай: при зустрічі з дикою або бездомною твариною треба швидко і непомітно залишити небезпечне місце або дати тварині можливість утекти.

Серед комах також є дуже небезпечні. Це бджоли, оси, шершні. За світовою статистикою від укусу бджіл та ос щорічно вмирають сотні людей. Небезпечними є і укуси павуків. Щоб уберегтися від укусів цих тварин, треба обережно ставитися до усіх чорних павуків. Запамятай, зустрівшись з ними, потрібно швидко і непомітно залишити небезпечне місце або дати тварині можливість утекти.

А ще в Україні проживає 11 видів змій. І серед них отруйними є гадюки. Більшість людей боїться і не любить змій. І ви у випадку зустрічі із ними ніколи їх не чіпайте. Будь – яка змія ляклива. Зустрівшись з людиною чи великою твариною, вона намагається відповзти, залізти у сховок. Та якщо перекрити їй шлях – нападе. Отож краще швидко і непомітно залишити небезпечне місце або дати тварині можливість утекти.

Навіть якщо і зайця загнати у кут, дражнити, він також буде захищатися – кусатись або дряпатись. Пам’ятайте, життя – найцінніший скарб – не ризикуйте ним.

Залишимо мудру кицю зі своїми дітками, а нам час повертатися до класу. Відкрийте очі.

2) Створення образону

- Де ви побували?

- Які кольори бачили навколо себе?

- Який настрій був під час подорожі?

- Який аромат ви відчували?

- Про що розповідала кішка Мурка своїм кошенятам?

- Які слова весь час повторювала мама-киця?

- Намалюйте той образ, який ви собі уявили. А поряд напишіть слова, які повторювала кішка Мурка. Візьміть олівчик, колір якого найбільше вам сьогодні подобається.

- Покажіть образон другові, мені, нашим гостям.

3). Логічний етап

Показ образона вчителя. Перевірка правильності своєї роботи.

- Подивіться на мій малюнок . Порівняйте його зі своїми малюнками. Домалюйте, якщо ви щось пропустили. Повторимо головні слова , в яких говориться про те, як себе поводити при зустрічі з незнайомою твариною.

Зустрівшись з ними, потрібно швидко і непомітно залишити небезпечне місце або дати тварині можливість утекти.

Фізкультхвилинка

ІV Лінгвістичний етап

4) Робота з підручником

- Відкрийте підручник на с. 93. Розгляньте малюнки. Під якою темою ми можемо їх об’єднати? («Спілкування з домашніми тваринами»)

- А чи є у вас вдома тварини?

- Як ви за ними доглядаєте? ( 2- 3 учні розповідать)

- На с. 94 є «Пам’ятка» Давайте прочитаємо її. (Читають хором).

- Про правила поведінки при зустрічі з дикими і бездомними тваринам прочитайте, працюючи в парах. Один учень читає одне правило, а другий – наступне, і так чергуйтеся.

5) Робота з ілюстраціями

- Наші юні художниці Ніка і Кира розфарбували ілюстрації. Про які правила спілкування, зображені на ілюстраціях ви не прочитали у підручнику?

(Не замахуйся на собаку палицею, не бий собаку, не кричи на неї.)

(Якщо кіт не хоче гратися, то не чіпай його.)

6) Розповідь учителя з опорою на презентацію

- А тепер давайте завітаємо до нашого кінозалу. (Презентація. Показ слайдів 2 - 7)

- Діти, що таке сказ нам пояснить лікар Айболить.

(Сказ - страшна хвороба, від якої помирають люди і тварини. Цією хворобою може захворіти людина, якщо її вкусила хвора тварина. Інфекція до організму людини потрапляє через рану із слиною хворої тварини.)

Слайди 8 – 10

Фізкультхвилинка

Діти, нажаль, сьогодні на вулицях нашого міста дуже багато бездомних котів. Вони такі маленькі, гарнесенькі, нещасливі. Бо у них не має хазяїна. За нами нікому доглядати, вони не мають житла, дому. Від цього і назва – бездомні. Мені так жаль цих тваринок. А вам?

- А як ви вважаєте. Бездомні коти небезпечні чи ні?

7) Діалог двох учнів

- Я думаю, що такі маленькі і нещасні тваринки не можуть бути небезпечними. Вони на людину не нападають.

- А я думаю що вони дуже небезпечні.

- Ну подумай, що вони тобі можуть зробити?

- Вони мене можуть покусати, подряпати.

- Покусати! Це ж не собака, що боляче вкусить. А подряпати… Та ти візьми котика на руки, приголуб, обійми. Адже йому теж хочеться ніжності.

8) Інтерактивна вправа «Мікрофон»

- А як кожен з вас думає? ( Діти висловлюють свою думку)

- Так, вони хворіють на сказ, коросту, лишай та інші хвороби. Це тому, що найчастіше вони знаходять собі їжу біля смітників. І при спілкуванні з хворим котом, хвороба може передатися людині. (Слайди 10 – 12)

- Наш урок продовжить пошукова група. Учні з «Довідкового бюро» приготували нам цікаву інформацію.

9) Цікаво знати! Істоти, що живуть на всій земній кулі.

- А ще є тварини, яких теж треба боятися. Це миші та пацюки. Навіть в наш час ці хитрі, розумні маленькі тваринки є серйозною проблемою великих і малих поселень всього світу. Їх знищують тисячами, використовуючи отрути, вогонь, окріп, а вони не зникають.

Одна самка здатна за рік народити близько сотні собі подібних. Хто ці страшні істоти? Всього-на-всього пацюки. Пацюки чудово переносять найтяжчі умови життя. Вони дуже живучі: ні мороз, ні вода, навіть радіація їх не зупиняють. Трапляється, що батьки пожирають своїх дітей, і навпаки.

Пацюки дуже винахідливі. Розповідають, як вони крадуть яйця. Один хапає яйце передніми лапами, а другий затягує свого родича з яйцем до нірки за хвоста.

Пацюки вміють викрадати сметану з вузьких пляшок та банок. Один опускає в посудину хвіст, а потім дає іншим його облизати.

Ці тварини небезпечні для людини тим, що на своїй шкірі вони переносять збудників страшної хвороби — чуми. Укуси пацюків теж дуже небезпечні.

Вчені доводять: якщо в світі спалахне атомна війна, на планеті залишаться лише пацюки і таргани. А ще, продукти харчування треба

ретельно оберігати від мишей, пацюків та мух. Це врятує нас від багатьох інфекційних хвороб.

- Дякую учням за справді цікаву та корисну інформацію. Уявляєте, які ці пацюки розумні! Я навіть їх стала поважати.

- А зараз перевіримо, як ви засвоїли матеріал уроку. Невеличке тестування. ( Картка 1)

- Підніміть, будь ласка, ваші картки. Молодці!

V. Моторно-кінестетичний етап

- Діти, згадайте, про правила безпечного спілкування з дикими і бездомними тваринами ми спочатку почули від кішки Мурки, яка навчала своїх діток. А де ми з нею зустрілися?

- Під яким деревом?

- Яблучка теж чули розповідь кішечки і запам’ятали всю інформацію. Візьміть шматочок яблучка, вдихніть його аромат. Давайте повторимо головне правило спілкування з дикими та бездомними тваринами.

- При зустрічі з дикою або бездомною твариною треба швидко і непомітно залишити небезпечне місце або дати тварині можливість утекти.

- З’їжте ці чарівні шматочки знань, щоб краще засвоїти інформацію.

- Погляньте на дошку. Прочитайте девіз уроку.

(« Життя – найцінніший скарб! Не ризикуй ним!»)

- З погляду на тему нашого уроку, як ви розумієте цей вислів?

- А підсумок уроку пропоную зробити Баснукаєвій Раяні.

Підсумок незвичайний – музичний. (Пісня «Не дразните собак»)

VI. “Архівування” інформації Анкетування

- Оберіть свій улюблений колір на сьогоднішньому уроці і опрацюйте анкету. Ви знаєте як це робиться. (Картка 2)

- Чи справдилися ваші сподівання?

- Ви мої розумники, я вами задоволена. І пам’ятайте, із-за цікавості не слід ризикувати своїм здоров’ям та життям.

Категорія: Основи здоров"я | Додав: sastinaevgenia
Переглядів: 1930 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/5
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні - профіль
Гість


Группа:
Гости
Время:12:27

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!

Пошук

Форма входу

Block title
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.

Живий календар

Календар
Осталось...

Погода

Наша кнопка
 Сходинки до вершин знань

Буду вдячна всім, хто розмістить мою кнопку в себе на сайті!

Початкова школа

«Методичний портал»


Інформатика

«Методичний портал»


Корисні посилання
Міністерство oсвіти і науки, молоді та спорту України

Всеукраїнський портал «Початкове навчання»

Інформатик. Все для вчителя

Наші гості
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки

Ваши линейки для форумов
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz