<
 Каталог файлів | Вход | Регистрация                                                               Неділя, 20.05.2018, 20:55 Гість  
Меню сайту

Категорії розділу
Читання [41]
Українська мова [36]
Російська мова [3]
Математика [25]
Природознавство [27]
Образотворче мистецтво [3]
Трудове навчання [4]
Фізична культура [3]
Основи здоров"я [11]
Музика [3]
Я у світі [1]
Англійська мова [2]
Інформатика [1]

Сертифікат
Для того, щоб отримати сертифікат, який підтвердить публикацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на ФОРУМІ

Міні - чат

Мультики
Смотреть бесплатно детские телеканалы

Корисна програма
Отличник

Події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard» продвижение сайта бесплатно

Подвесной потолок из гипсокартона своими руками: видео инструкция по монтажу, фото.

антивирус для сайтаРезультаты антивирусного сканирования

Якість сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Файли » Конспекти уроків » Природознавство

Проект "Не зривай первоцвітів"
13.03.2018, 12:40

Вчитель початкових класів
Смілянської ЗОШ №7
Харченко О.Г.
Міні-проект для учнів 2 класу «Не зривай первоцвітів»
Тема та завдання проекту
Наш задум. Для чого це потрібно? Дізнатися якомога більше про первоцвіти. Визначити значення первоцвітів для збереження навколишнього середовища.
Дидактична характеристика проекту:
• тип проекту:
 за предметною галуззю – міжпредметний;
 за тривалістю – середньої тривалості;
 за характером контактів – вчитель, учні 2 класу, їх родини, друзі;
 за основною діяльністю – творчий;
 за характером координації – з безпосередньою координацією;
 за формою проведення – самостійна дослідницька робота дітей з наступною презентацією матеріалів проекту;
 за кількістю учасників – груповий.
 об’єкт пізнання: природа рідного краю, первоцвіти, їхнє значення для природи, збереження первоцвітів;
навчальні цілі та очікувані результати: формування ключових компетентностей: вміння вчитися – планувати свої дії у співпраці з іншими учнями, доводити роботу до кінця, орієнтуватися у часі та берегти його; загальнокультурної – поважати думку кожного члена групи, вміти вислуховувати інших, зв’язно і в логічній послідовності висловлювати власну думку, дотримуючись норм культури мовлення; громадянської – співпрацювати з учнями в парі й групі;
предметних компетентностей: формувати в учнів усвідомлення краси природи як унікального явища в житті людини; поглибити знання та сформувати власне ставлення до перших квітів весни, вчити працювати з додатковою літературою та іншими джерелами інформації; розвивати критичне мислення та вміння виконувати певну роботу в співпраці з однолітками, співпереживати за спільну справу, поважати думку інших; виховувати бережливе ставлення до природи, прищеплювати відчуття прекрасного в природі та мистецтві, плекати любов до рідного слова;
 спосіб вирішення проблеми: робота з додатковою літературою, використання інших засобів інформації, самостійна дослідницька та аналітична робота дітей з учителем, власна творчість дітей;
 освітній продукт: презентація, альбоми, вироби.
Обладнання: ілюстрації, комп’ютер, мультимедійний проектор.
План виконання проекту
1. Мотивація значущості проектної діяльності з даної теми.
2. Обговорення ідей, щодо вирішення проблеми та її представлення.
3. Формулювання завдань, які вирішуватимуться.
4. Визначення джерел потрібної інформації.
5. Об'єднання у творчі групи. Розподіл обов’язків між учасниками.
6. Вивчення та аналіз зібраної інформації.
7. Визначення деталей, які можливо проілюструвати у колективній роботі.
8. Оформлення колективної роботи.
9. Аналіз та оцінювання роботи учасників проекту.
10. Презентація матеріалів проекту.
Правила взаємодії під час проекту:
 Працювати дружно, злагоджено, разом.
 Усе, що пропонує товариш, сприймати й обговорювати спокійно.
 Викладати свої ідеї, думки по черзі, всіх вислуховувати до кінця, не перебивати.
 Радитись з товаришами, дорослими, приймати рішення спільно.
 «Запозичати» ідеї в інших груп з їхнього дозволу.
 Бути доброзичливими, старанними, відповідальними.
 Доводити свою справу до кінця.
Етапи створення проекту
І. Підготовчий
1.1. Перегляд відеокліпу «Весняні барви».
(http://www.youtube.com/watch?v=o9ewSi6PevQ&feature=em-share_video_user
Питання для обговорення:
– Що найбільше сподобалось у цьому етюді?
– Яка музика супроводжувала картини весни?
– Які барви переважають весною?
– Чи можна побачити таку красу в нашій місцевості?
– Яким засобами мистецтва можна змалювати весну?
– Поясніть прислів’я:
• Від березневих дощів земля квітне.
• Травень ліс прибирає, літо в гості закликає.
• Квіти пахнуть здалеку – на вітер.
• Побачив шпака – знай: весна біля порога.
– Ласкавий сонячний промінчик відчинив весні двері – і все навколо захвилювалось… Весна – ранок року! Природа пробуджується, оживає, рухається. З’являються перші провісники весни – проліски, підсніжники, конвалія, ряст, які люди охоче зривають і несуть до своїх осель, цим самим завдаючи шкоді природі. Саме це спонукає нас створити спільний проект на тему «Не зривай первоцвітів».
1.2. Визначення мети (кінцевого результату проекту): букет, виставка малюнків, збірка «Первоцвіти, стіннівка «Перша проба пера».
1.3. Обговорення актуальності проекту: чому цей проект потрібен?
1.4. Формулювання гіпотези проекту: Допомога рослинам, які занесені до Червоної книги.
1.5. Об’єднання учнів у групи: умілі руки, художники, літератори, творці.
1.6. Завдання групам:
– умілі руки: зробити з кольорового паперу букет весняних первоцвітів та презентувати його.
– художники: намалювати малюнки перших весняних квітів та кортко розповісти про них; оформити виставку власних малюнків;
– літератори: знайти вірші про перші квіти весни у творах українських письменників; створити добірку «Первоцвіти».
– творці: скласти збірку «Перша проба пера».
ІІ. Планування.
– Розподіл обов’язків в групах.
– Складання контрольних списків для груп за структурою:

№ Наші проектні завдання: Дата початку Дата завершення Хто виконує Кінцевий результат
1.

ІІІ. Робота над проектом.
Протягом двох тижнів учні виконують поставлені завдання, спрямовані на досягнення мети проекту – створення виставки малюнків, випуск збірки учнівських літературних творів.
ІV. Обговорення та презентація групами результатів проектної діяльності.
Звіт групи «Художники».
– Ми провели дослідницьку роботу і з’ясували, яке значення первоцвітів для природи. Ця робота була дуже цікавою та захопливою для всіх учасників групи.
Підбіл (учень або учениця в білій блузці чи сорочці, темних брюках чи спідниці, в руках тримає «портрет» своєї рослини. Виходить до краю рампи).
В мене влітку виростають цікаві листки – зверху гладенькі, темно-зелені, лискучі. Зате знизу – наче підбиті сірим кожушком, вкриті густим плетивом волосків. Прикладіть верхнім боком до щоки – і відразу відчуєте холод, а нижнім – м’якість і теплоту. Звідси й назва: мати-й-мачуха, тепло-й-холод.
Мої квіти вміють визначати час! Вони завжди закриваються і засинають о 17 годині. А ще вони мають багато нектару, пахнуть медом, їх дуже люблять бджоли.
Підсніжник. Мої квіти ніжні, пониклі, наче виточені з найтоншої порцеляни, дзвоникоподібні, білосніжні. Я виростаю з-під снігу, я перший посланець Весни! Мене називають квіткою надії... Старовинна легенда розповідає, що коли Адам і Єва були вигнані з раю, ішов сніг на Землі, і Єва дуже змерзла. Щоб її зігріти і подати надію на кращі часи, декілька ажурних сніжинок перетворились на чудові квіти підсніжника – провісника тепла, символ сподівань на краще майбутні. Так я і лишився у народі символом надії.
Сон-трава (виходить на середину, чути дзвіночки).
Мої квіти великі, дзвоникоподібні, темно-фіолетові або пучкові, закутані від весняних холодів у теплий кожушок густого опушення білястих волосків. Ніби сріблясте сяйво оточує мене, а всередині квітки є багато жовтих тичинок і маточок, які спірально закручені і нагадують золоті пружинки. Вони розхитуються під поривом вітру і ніби дзвенять (чути знову дзвоники).
Медунка. На моєму стеблі – мініатюрний різнобарвний букетик – пурпурові, рожеві, фіолетові, блакитні, сині квіти, ніби райдуга. Моя назва медунка, бо в мені багато нектару, і комахи прилітають до мене, а мої різнокольорові квіти подають їм сигнал: світлі – багато їжі, синіє квітка – замало. Я лікарська рослина. Але не рвіть мне на букети – я не виживаю у воді, у вазі. Я лісова рослина.
Первоцвіт весняний. Дійсно, мої суцвіття нагадують низку ключиків, і в народі мене так і звуть – ключики. За давньогрецькою легендою, ми були ключами Флори – богині Весни; інші легенди твердять, що ми вказуємо на скарби – відкриваємо їх шукачам. А може, ми виросли там, де впали на Землю ключі від раю, які впустив апостол Петро? Хто знає, але точно відомо, що ми маємо чудодійну цілющу силу, за вмістом вітаміну С – ми перші серед усіх. А ще... дівчата шукають нас на Великдень, бо котра знайде першою – вийде цього року заміж. Нас тому ще називають приворот-зіллям.
Барвінок. Я одна з найулюбленіших рослин нашого народу. Мене оспівують у піснях, використовують у весільних обрядах, сплетені барвінкові вінки символізують вірність, постійність, і тому мене ще називають барвінком весільним.
А українські дівчата з прадавніх часів готують з моїх блакитних квітів настій і ним умиваються, завдяки цьому шкіра набуває гарного кольору, стає м’якою, еластичною. Я маю репутацію загадкової чаровладної рослини. Здавна вірять, що можу оберігати від злого чаклування, нечистої сили. Моїми пагонами обпинали вікна й двері, щоб нечиста сила не проникла в дім. Щойно зійде сніг, я тішу людей своїм зимово-зеленим листям — символом постійності, вірності, вічної пам’яті, а від квітня до червня квітну казковими синього кольору квітами, утверджуючи Весну.
Пролісок. Придивись, то не небо, то ми, проліски. Весна подарувала нам його голубінь, а Березень засіяв нами дубові ліси, тому весною в лісі два неба; одне над головою, а друге – під ногами.
Звіт групи» Літератори».
Ми познайомилися з прекрасними віршами Т. Шевченка,
М. Коцюбинського, І.Франка, вивчили їх напам’ять і створили добірку «Первоцвіти».
• Встала Весна, чорну землю
Сонну розбудила,
Уквітчала її рястом,
Барвінком укрила.
І на полі жайворонок,
Соловейко в гаї
Землю, убрану весною,
Вранці зустрічають.
( Т. Шевченко)
• Як небо, очиці сині-блакитні.
Шати на ньому із квітів польових,
Аж пахощі гарні віють від нього,
В пишній короні росинки перлисті
Так грають на сонці, мов самоцвіти.
Скаже він слово — то так і здасться,
Що то соловейко в лузі співає.
(М.Коцюбинський)
• А весною процвіла я
Цвітом при долині,
Цвітові білим, як сніг білим!
Аж гай звеселила.
Зимою люди, Боже мій,
В хату не пустили.
А весною, мов на диво,
На мене дивились.
А дівчата заквітчались
І почали звати
Лілею снігоцвітом;
І я процвітати
Стала в гаї, і в теплиці,
І в білих палатах.
(Т.Шевченко)
• Білі, білі конвалії милі,
Вас насіяла тут Весна...
А люди вас зривають і зривають.
Надійшла весна прекрасна,
Многоцвітна, тепла, ясна,
Мов дівчина у вінку.
Ожили луги, діброви,
Повно гамору, розмови і пісень в чагарнику.
(І.Франко)
• Не зривайте первоцвіти
Тане сніг, весна, відлига…
Рушила по річці крига.
Сонце світить, пригріває
Йде тепло, зима тікає.
В лісі сніг іще лишився,
Під деревами укрився,
Сніг від сонечка сховався,
Теплих променів злякався.
Та з- під снігу – справжнє диво:
Первісток весни сміливий
Показав чоло тендітне,
Пелюсткове і привітне.
То підсніжник, первоцвіт,
Сніг долаючи і лід,
Прагне з сонцем привітатись
І з весною обійнятись.
Не зривайте первоцвіти,
Помилуйтеся на квіти.
Той, хто робить з них букети
Знищує життя Планети.

Звіт групи «Умілі руки».
Діти виготовили власними руками та презентували букет з первоцвітів.
Звіт групи «Творці».
Діти склали збірку власних віршів «Весняні фантазії».
VІ. Підсумок проекту.
Рефлексія:
Закінчити речення :
Мені цікаво було дізнатися про …
Найбільшим відкриттям для мене було …
Я навчився …
Найбільше всього мені запам’яталось, як ми….
Висновок. Весняні квіти є досить уразливими. За короткий термін вони мають встигнути вирости, відцвісти, утворити насіння, зробити запас поживних речовин. І якщо ми перериваємо розвиток рослини, на другий рік можемо не знайти її там, де зірвали.
Згідно з дослідженнями, кущик конвалії цвіте один раз на сім-вісім років. Що вже говорити про інші рослини? Зникнення однієї із них може призвести до порушення діяльності цілої екосистеми. Через це загине чимало комах і тварин. За останні роки до «Червоної книги» потрапили рослини, які донедавна були в природі у великій кількості: первоцвіт, ковила, лілія лісова, тюльпан, хвощ, півонія, пізньоцвіт та інші.
Тому ми маємо піклуватися про навколишнє середовище. Ліпше зробити кілька фото на галявині підсніжників, відчути себе королевою цих квітів, ніж завдати рослинам болю. Дощової осені чи холодної зими візьмемо фотоальбом і згадаємо весну. А коли вона настане, неодмінно знову підемо у ліс чи на поляну, щоб ще раз насолодитися красою первоцвітів і знатимемо, що цей чарівний фотокадр можна буде повторити!
Багата і квітуча наша земля. Куди б ми не пішли: в ліс чи в поле – всюди нас зустрічають рослини: зелені друзі. Кожна квіточка, кожне деревце – то загадка природи, сповнена краси і довершеності. Кажуть, що краса врятує світ. То ж бережімо її!

Категорія: Природознавство | Додав: olgageor
Переглядів: 42 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні - профіль
Гість


Группа:
Гости
Время:20:55

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!

Пошук

Форма входу

Живий календар

Календар
Осталось...

Погода

Наша кнопка
 Сходинки до вершин знань

Буду вдячна всім, хто розмістить мою кнопку в себе на сайті!

Початкова школа

«Методичний портал»


Інформатика

«Методичний портал»


Корисні посилання
Міністерство oсвіти і науки, молоді та спорту України

Всеукраїнський портал «Початкове навчання»

Інформатик. Все для вчителя

Наші гості
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки

Ваши линейки для форумов
Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz