<
 Каталог файлів | Вход | Регистрация                                                               Понеділок, 29.04.2024, 19:02 Гість  
Категорії розділу
Читання [43]
Українська мова [37]
Російська мова [3]
Математика [25]
Природознавство [27]
Образотворче мистецтво [3]
Трудове навчання [4]
Фізична культура [3]
Основи здоров"я [11]
Музика [3]
Я у світі [1]
Англійська мова [2]
Інформатика [1]

Меню сайту

Сертифікат
Для того, щоб отримати сертифікат, який підтвердить публикацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на ФОРУМІ

Міні - чат

Мультики
Смотреть бесплатно детские телеканалы

Корисна програма
Отличник

Події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard» продвижение сайта бесплатно

Подвесной потолок из гипсокартона своими руками: видео инструкция по монтажу, фото.

антивирус для сайтаРезультаты антивирусного сканирования

Якість сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Файли » Конспекти уроків » Природознавство

Урок з курсу «Я і Україна» у 3 класі Тема: Людські - чесноти . Доброта.
17.07.2014, 17:16

Урок з курсу «Я і Україна» у 3 класі

Тема: Людські - чесноти . Доброта.

Мета: продовжити знайомити учнів з людськими чеснотами, вчити
характеризувати події та явища, як прояв добра і зла, розкрити
моральний зміст доброти;
сприяти розвитку в учнів мотивації до добрих, гуманних вчинків,
розвивати мислення, творчу уяву, збагачувати словниковий запас;
виховувати бажання жити за золотим правилом моралі. прагнення виробити у собі кращі людські якості.

Хід уроку:

І.Організаційний момент.
Продзвенів уже дзвінок
Всім пора нам на урок.
Поверніться до гостей
Скажимо їм :«Добрий день!»
– Я сьогодні рада вас усіх вітати у нашому дружньому колі. І хочу вам подарувати свою посмішку. Якщо у вас також гарний настрій поділіться, будь ласка, посмішками зі своїми друзями та з нашими гостями.

ІІ. Актуалізація опорних знань дітей та їхнього життєвого досвіду
- На попередніх уроках ми говорили про людські чесноти. Давайте їх з вами пригадаємо
- Для цього я пропоную вам відповісти на деякі питання тесту. У вас на партах лежать конверти – помічники. Візьміть смужечки і будемо працювати.

1. Людина, яка вживає слова «пробачте, дякую, спасибі»
а) ввічлива
б) байдужа
в) жадібна

2.Щедрість – це…
а) уміння гарно вчитися
б) уміння ділитися з іншими
в) уміння захищати інших

3. Людину, яка не втручається у справи інших, називають:
а)злою
б) жадібною
в) делікатною.

.
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку, мотивація навчальної діяльності учнів.
- А сьогодні ми з вами поговоримо про ще одну людську чесноту.
- Відгадайте про яку?

: На дошці зашифроване слово: РОТАДОБ.
- Тема нашого уроку: «Людські чесноти. Доброта». Отже, сьогодні ми будемо говорити про добро, добрі вчинки, добрих людей.

ІV. Ознайомлення з новим матеріалом (сприймання та усвідомлення знань).

1. Вступне слово вчителя про добро, добрі вчинки.

а) метод «Асоціативного куща»
- Скажіть мені, будь-ласка, а що таке доброта? (співчуття, гарні справи, взаєморозуміння, повага)

б)робота з підручником
- Давайте прочитаємо, як нам словник пояснює значення цього слова П.с. 43
в) бесіда з елементами розповіді
Доброта – це співчуття, щирість, щедрість. Добра людина з любов’ю ставиться не тільки до людей, а й до тварин і рослин. Адже ми всі – частина живої природи.
Ще з давніх часів люди завжди цінували чесність, правдивість, гарні вчинки, допомогу слабшому і меншому. . Я думаю, що кожен з вас намагається бути таким.. І про це ми сьогодні будемо говорити на уроці. І для цього ми помандруємо з вами у казку. Ось послухайте її.

Дуже - дуже давно в тридесятому царстві жили собі король та королева. І була в них донечка-принцеса,(слайд) яка завжди всім допомагала: і пташкам, і тваринам, робила лише добрі справи. За це її всі дуже любили. І жили в тому царстві ще ось такі мешканці. А які ви дізнаєтеся, якщо відгадаєте загадки.
1. Що за баба така?
В неї кістяна нога,
Довгий ніс, великі зуби,
Вона ніколи, нікого не слуха. (Баба Яга)
2. . Він злий чоловік,
Робить зло увесь вік.
Сам худий, зігнутий
Тільки кості торохтять
Скажіть, діти, як його звуть? ? (Кощій Безсмертний) (слайд)
- Що ви можете сказати про цих героїв? Які вони? (злі)
- Їх дуже злило те, що всі мешканці царства любили добру Принцесу. Одного разу Баба Яга та Кощій обманом заманили добру дівчинку в ліс , схопили її та посадили у велику вежу за П’ятьма замками. На ці замки наклали таке закляття, що ніхто не міг їх відчинити.(Прикріпити вежу з замками) Враз у королівстві зникло сонечко, всі засумували. Мешканці країни як не намагалися відчинити двері, та у них нічого не виходило. І жила у королівстві добра чарівниця, вона і підказала мешканцям, що закляття зникають від добрих справ. Допоможемо дівчинці?
- Справи робляться швидше і краще лише тоді, коли ми працюємо разом. Тож пропоную вам виконати роботу в групах Перше завдання. «Скарбничка мудрості».

2.Групова робота. Робота над прислів’ями.
Завдання: з’єднати частини прислів’я записати утворене прислів’я на промінчиках, які лежать у вас на партах і пояснити його значення. (дітям роздаються конверти з розрізаними прислів’ями.)

- Хто людям добра бажає, той і собі має.
- Не одяг прикрашає людину, а добрі діла.
- Добрий чоловік – надійніше кам’яного мосту.
- Добро довго пам’ятається, а лихо ще довше.
Не роби людині того, чого не бажаєш собі
Поводься з друзями так, як хочеш, щоб поводилися з тобою
- Все добре переймай, а злого уникай.
- Добру людину і бджола не жалить.
-
- Тож давайте спочатку повернемо сонечко королівству. Один представник команди виходить і кріпить на дошці до сонця промінчик і пояснює значення прислів’я.)
- Подивіться, як ці промінчики прикрасили наше сонечко і як воно посміхається. Нехай ці промінчики доброти огортають вас щодня.
- Перший замок ми зняли, але нам треба виконати ще багато роботи.

3.Фронтальна робота Гра «Літературне лото». «Вчинок героя»
Вгадай казку і оціни вчинок героя:
- Сидить півник на печі,
Їсть смачненькі калачі,
Тут лисичка прибігає,
Півника мерщій хапає,
Біжить котик рятувати,
В лиса півника забрати. («Котик і півник») (з’являється слайд)


- Хто з героїв казки робив добрі вчинки, а хто злі?

- Він звірят усіх лікує,
Від халепи їх рятує,
І зайчат, і мавпенят,
Бегемотів і тигрят,
Вилікує він за мить
Все, що в звірів заболить,
Наш добрий лікар…(«Айболить») (з’являється слайд)

- Яким був Айболить?


- Виріс цей хлопчина
З маленької деревини.
У печі зміючку спік,
Сам на дерево утік.
Його гусятко врятувало –
На крилечка свої узяло.
Принесло до тата й мами,
Частувалось пирогами. («Івасик-Телесик») (з’являється слайд)



- Ви молодці. Знаєте казки. Це допомогло нам зняти закляття ще з одного замка.

Фізкультхвлинка

- Добрі справи теж важко робити. Ви вже мабуть трішки втомилися? Тож давайте відпочинемо.

- Але не забувайте, що у вежі чекає на порятунок принцеса. Хутчіше до роботи
- Довайте пригадаємо, яка Принцеса за характером? А які Баба Яга з Кощеем?
- Принцеса,перебуваючи у вежі, хвилювалася про своїх друзів, які залишилися вдома. Чи не ображають їх Баба Яга та Кощей? І свої хвилювання вона пепредала в казці, яку ми зараз прочитаємо.

4. Робота за підручником.
- Читання казки «Добро і Зло» ( с. 43-44).
- Бесіда за змістом:
- Хто герої казки?
- Чому Зло замість цукру в кухлик із чаєм поклало сіль?
- Чому Добро, спробувавши підсолений чай, нічого не сказало Злу, а тільки подякувало за гостину?
- Чим Добро віддячило Злу?

- Вибіркове читання:
- Причиною чого є зло?
- Що сказано про злих людей?
- Прочитайте про добрих людей.
- Висновок:
- Чого вчить казка?
-Ми ще раз впевнилися, що добро перемагає зло. Це дає нам змогу
відкрити ще один замок.

ІV. Закріплення нових знань (осмислення, узагальнення, систематизація знань).

1.Українська народна казка «Вовк та кіт»
а) Інсценізація казки.

- Сидить Принцеса у вежі, чекає на порятунок, а Баба Яга і Кощей Безсмертний шукають по лісу , кому б ще підлість зробити. І ось вони зустріли вовка з котом, і прислухались до їхньої розмови. Давайте й ми послухаємо, про що говорили вовк та кіт.
-
б)Бесіда за змістом казки
- Що трапилось із вовком?
- Що йому порадив кіт?
- Чому він не міг звернутись ні до Петра, ні до Дмитра, ні до Семена?
- Чи допоможе хтось вовкові в скрутну хвилину? Чому?

- Чого вчить нас ця казка?
- Яке прислів’я ми можемо підібрати до цієї казки?
Пішли ні з чим Баба Яга з Кощеєм, а ми з вами ще один замок знімаємо, бо добро завжди перемагає зло.
Ось ще один замок зник.

- Йдуть Баба Яга з Кощеєм і міркують, що краще: бути добрим чи злим. Раптом вони побачили , що їм на зустріч йде сивий чоловік.(прикріпити малюнок чоловіка) Вирішили вони у нього запитати, що краще: добро чи зло? І чоловік їм сказав, що дізнаються вони про це тоді, коли разом з учнями 3 – А класу, які зараз вивчають цю тему, виконають завдання в зошиті.
- - Діти, не підведіть, вдумливо виконуйте завдання.
2. Самостійна робота. Робота з зошитом с.24 №2
- Познач вчинки, у яких проявляється доброта людини.
- Давайте перевіримо, у яких вчинках позначається доброта людини.
(діти читають відповіді)
- Ось і зняли ми закляття з останнього замка. Звільнили нашу принцесу.(прикріпити малюнок принцеси)
- .

V. Підсумки уроку

1.Складання дерева Доброти і добрих вчинків

- Ось і підходить до кінця наша казка. Принцесу ми звільнили , а Баба Яга і Кощій зрозуміли, що добрими бути краще ніж злими. І вирішили змінитися. А щоб довести це вам., вони посадили дерево «Доброти», але без вашої допомоги у них знову нічого не виходить .(прикріпити на дошку дерево) Дерево вони посадили, але на ньому ніяк не з’являться листочки. У вас у конверті – помічнику лежить листочок. Напишіть на ньому, одну рису характеру,якою повинна бути людина, щоб її любили та поважали інші. (доброзичливою, посміхненою, любити природу)
- А тепер по черзі виходьте і приклейте листочок на гілочки. Коли будете йти, то прочитайте, що ви написали.

-
(Учні прикріплюють до дерева листочки, які є пам’яткою добрих і корисних справ.)
- Ось ми з вами і допомогли мешканцям королівства.

2. Заключне слово вчителя

Поспішайте творити добро, вчіться співчувати. Не намагайтеся комусь зробити зло, причинити біль, тому що за це рано чи пізно будете покарані. Пам’ятайте! Як ви ставитеся до цього світу, таким боком і до вас світ повернеться.

Якщо ви зростете добрими людьми, то буде і вам всюди добре. Коли будете робити зло, то і до вас світ повернеться жорстокістю і злом. Не забувайте про це ніколи. Нехай у вашому серці завжди живуть велика любов і доброта, щирість і співчуття, людяність і щедрість.

- Нехай у вашому серці завжди живуть велика любов і доброта, щирість і співчуття, людяність і щедрість.

Не лінуйтесь робити добро,
Лише зла не бажайте нікому,
Бо воно, як велика гора,
Стане вам на шляху земному,
І заступить навколишній світ,
Зробить серце жорстоким, холодним,
Ви з любов’ю живіть з юних літ,
Будьте чуйним, веселим і добрим!

VІ. Оцінки. Повідомлення домашнього завдання

Намалювати квітку з тією кількістю пелюсточок, скільки добрих справ ви зробили за тиждень і підписати ці справи.

Категорія: Природознавство | Додав: Svetlanka9903
Переглядів: 2307 | Завантажень: 3 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/8
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні - профіль
Гість


Группа:
Гости
Время:19:02

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!

Пошук

Форма входу

Block title
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.

Живий календар

Календар
Осталось...

Погода

Наша кнопка
 Сходинки до вершин знань

Буду вдячна всім, хто розмістить мою кнопку в себе на сайті!

Початкова школа

«Методичний портал»


Інформатика

«Методичний портал»


Корисні посилання
Міністерство oсвіти і науки, молоді та спорту України

Всеукраїнський портал «Початкове навчання»

Інформатик. Все для вчителя

Наші гості
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки

Ваши линейки для форумов
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz