<
 Каталог файлів | Вход | Регистрация                                                               П`ятниця, 29.03.2024, 17:06 Гість  
Категорії розділу
Дидактичні матеріали [74]
Посібники для вчителів та учнів [39]
Портфоліо вчителя [129]

Меню сайту

Сертифікат
Для того, щоб отримати сертифікат, який підтвердить публикацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на ФОРУМІ

Міні - чат

Мультики
Смотреть бесплатно детские телеканалы

Корисна програма
Отличник

Події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard» продвижение сайта бесплатно

Подвесной потолок из гипсокартона своими руками: видео инструкция по монтажу, фото.

антивирус для сайтаРезультаты антивирусного сканирования

Якість сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Файли » Навчальні і методичні посібники » Дидактичні матеріали

Вправи для формування мовчазного читання
17.01.2016, 21:44

Вправи на формування мовчазного читання

1. Вправа на чергування читання вголос, упівголоса, пошепки; читання з беззвучним рухом губ, з непомітним рухом губ, з внутрішнім проголошенням слів.
2. «Буксир»
Для виконання цієї вправи клас розбивається на пари. Ведучий сидить справа. Він швидко веде ручкою над рядком. Читець веде ручкою під рядком. Багаторазово з прискоренням читається три рядки. Потім у набраному темпі продовжується читання ще 5 – 10 рядків невідомого тексту. Після цього ведучий і читець міняються місцями. Надалі вправа виконується самостійно, а уривок збільшується до половини сторінки. Дітей потрібно попередити, що при читанні не можна рухати губами, проговорювати про себе закінчення слів, бо це знижує темп читання.

3. «Віконце»
З картону вирізається «віконце» розміром 14х7 см. Читаючи текст, це
«віконце» накладається на сторінку книги так, щоб верхній зріз «віконце» збігався з початком абзацу. Цю частину тексту, яка відкривається у «віконці», треба прочитати мовчки з найбільшою швидкістю. Потім переказуємо текст.

4. «Губи»
Щільно стиснути губи, притулити до них палець лівої руки так, щоб губи під час читання не могли рухатись. Розпочинаємо мовчазне читання.

5. «Ніч і день»
Діти мовчки читають текст, слідкуючи не пальчиком, а очима. На команду учителя «день» – читають, а «ніч» – заплющують очі. Потім відшукують те місце, де закінчили читати на команду «день».

Вправи на розвиток швидкості сприймання

1. Прочитати швидко слова. Сказати, яке з прочитаних слів зустрічалося двічі.
ліс книжка ягода щиглик
звір фарби ялина шпак
жук альбом суниця синиця
кущ зошит малина сорока
лис книжка полуниця ворона
ліс книжка полуниця ворона
мох ранець виноград шпак
їжак пензлик вишня горобець
джміль зошит малина журавель

2. Читання слів на хмаринках.
Кожна картка (хмарка) має по слову (з обох сторін по складу). Вчитель швидко показує дві сторони «хмарки» - діти мають упіймати слово.

3. Вставте в слова пропущені букви і прочитайте. Кн...га, р...з...м, зн...ння, н...к..., м...сл...нн... .

4. Виберіть одне слово, яким потрібно правильно закінчити речення, прочитайте його.
У чобітка є ... (шнурок, пряжка, підошва, ремінці, гудзик). Вода завжди ... (прозора, холодна, рідка, біла, добра).
У дерева завжди є ... (листя, квіти, плоди, коріння, тінь).

5. «Блискавка»
Вчитель миттєво показує записані на карточках слова. Учні повинні їх відтворити.

Вправи на розвиток пам’яті і вироблення стійкої уваги

1. Вправа «Небо, земля»
Починаємо читати мовчки або вголос у довільному темпі. За командою
«Небо!» раптом припинити читати і помітити очима те місце, де застала команда, а очі підняти догори і відірвати від тексту. За командою «Земля!» продовжити читати від поміченого місця.

2. Вправа «Знайдіть слово»
Учитель чи один із учнів читає речення з тексту. Але, не закінчивши його, зупиняється. Діти повинні знайти це речення та назвати слово, перед яким була зупинка.

3. Вправа «Пошуковці»
Учні виконують завдання:
- знайти в тексті речення, в яких є дані вчителем слова;
- знайти слова, що підказують інтонацію та темп читання даного тексту чи його частини.

4. Вправа «Пізнай слово»
На дошці написані складні слова з виучуваного тексту, але з пропущеними буквами. Діти впізнають їх, доповнюють та знаходять їхнє місце в тексті.

5. Вправа «Знайдіть помилку»
Учитель читає текст (знайомий дітям), припускаючись помилок та неточностей. Діти уважно стежать. Вони повинні помітити та виправити ці неточності.

6. Вправа «Так чи не так?»
Учитель читає речення, а діти знаходять помилки і виправляють їх:
Взимку кури відлітають у теплі краї. (Ні)
На нашій яблуні вродило багато смачних шишок. (Ні) У сосновому лісі діти збирали моркву. (Ні)
Ведмідь живе у барлозі. (Так)

Вправи на гнучкість, самостійність мислення, здатність до передбачення

1. Анаграми
а) Прочитати слова і виключити зайве слово.
еклн тийвост арюцєп
убд йинток удуєб
ереазб уйдих емотуєрн
инашам іркол исидть

б) Прочитати текст, переставляючи букви в словах.
Вчитель фіксує час, за який учням вдалося прочитати цей текст. Варіанти текстів:
миЗа
тоСять ромозні декинь. пеТер рібпотні воказни і жилі. віДчатка і лопхчики ргутом жібать ан вокзанку. ниВо вокзають оп дульо ан вокзанах. кільк иС міхус і дарості!

ниСичка!
двоНарі улоб нохолод, пташці й хозатілося гріпотись, а тир квака у іквні лабу на ненавідчи. Мабуть, ещ й тиїс лахоті.

шіПер тикві
У ісіл ещ голово ат росі. аТ ан грізітих цемсон лягавинах з’являються шіпер тикві. Ось клюпронулась леньмака наніж лабі лівгока. еЦ – сніжпідник. А он пробиваються і нісиють ліскипро. Їх лизашилося так лома у шинах сахлі!

в) Поверніть букви на свої місця і правильно прочитайте прислів‘я.
икЯз од єваКи ведедо. йКу зозалі, киоп ч егаря. аН діїзло кашап ритього. вараСп страмай тьсябої.
чивЗакін вурасп ляйгу оп вупра. міС зівра ряймівід, индо – ріжвід.
2. «Суцільні тексти»
Учитель пропонує дітям прочитати суцільні тексти (відсутні проміжки між словами і розділові знаки). Учні читають текст, виділяючи слова і речення. Правильність сприймання перевіряється усно.
Невогоньаобпікає. (Кропива) Довгівухакуцийхвістневеликийсамназріст. (Заєць) Сидитьдівчинавкоморіакосаїїнадворі. (Морква) Стоїтьпридорозінаоднійнозі. (Гриб)

Сини Двіжінкибраливодузкриницівихвалялисясвоїмисинамидонихпідійшлатретявон
амовчкинабралаводийдутьжінкизупиняютьсянесутьводурукиболятьспинуломит ьалераптомвибіглитрихлопціодинчерезголовуперевертаєтьсядругийпіснюспіває атретійпідбігдоматеріузяввідротайпоніс.

3. «Третій зайвий»
Учитель виставляє на набірне полотно по три слова і пропонує дітям назвати зайве:
Черевики – чоботи – зошит. Книга – хустка – ручка.
Сова – курка – соловей. Корова – свиня – ведмідь. Малина – яблуко – груша. Карась – ромашка – мак. Маша – Даша – Коля.
Річка – ставок – гора.

4. «Добери слова»
а) Один учень читає слово – назву предмета, а інші називають його ознаки.
Яблуко – (смачне, червоне, солодке, соковите, стигле). Квіти – (барвисті, пахучі, пишні, великі, строкаті).

б) Один учень називає дієслово, а інші повинні дібрати якомога більше слів, яким підходить названа дія.
Летить – (літак, птах, метелик, хмаринка, джміль). Росте – (квітка, дитина, кошенятко,дерево, бажання). Берегти – (природу, книжку, таємницю, ліс).

Вправи на вироблення в учнів свідомого читання

1. Розділіть слова на тематичні групи:
завірюха, віхола, пролісок, хуртовина, фіалка, підсніжник.
- Знайдіть зимову групу слів.
- Знайдіть весняну групу слів.

2. Відшукайте зайве слово:
Жайворонок, ластівка, синичка, соловейко.
(Синичка, бо вона в нас зимує).
Стіл, крісло, телевізор, шафа.
(Телевізор, бо він не відноситься до меблів).
Дуб, бузок, сосна, верба.
(Бузок – кущ).

3. Доберіть антоніми: багато - … (мало) повний - … (порожній) високий - … (низький).

4. Доберіть синоніми: радісний - … (веселий) біжить - … (мчить).

5. Гра «Складовий аукціон»:

- Допоможіть зварити борщ:
кар мі та
бу ква по
мор пус ка
ряк ля топ дор
(Картопля, буряк, морква, капуста, помідор.)
- Хто в лісі живе?
вед тел си єць
ли ниця
дя сиця
за мідь

- Прочитайте за цифрами і відгадайте загадку:
5 9 3 2
ся ри ви тить 1 6
ле малюнок де
жука
4 8 7 10
є лю зем є
(Летить – виє, сяде – землю риє.)

6. До даних слів доберіть ласкаві слова: дідусь-
бабуся- дядько- тітка- сестра- брат-

7. Назвіть предмети одним узагальнюючим словом:
а) дуб, сосна, береза – це … б) карась, лин, окунь – це …
в) маслюк, мухомор, лисичка – це … г) помідор, огірок, капуста – це …

8. Узагальніть через протиставлення:
а) дуб – дерево, а смородина – … б) плаття – одяг, а черевики – …
в) чорнобривці – квіти, а суниці – …

9. Визначіть предмет за його діями:
а) літає, падає, покриває, зігріває, блищить, скрипить – … (сніг); б) світить, гріє, усміхається, пригріває, зігріває, палає – … (сонце).

10. Гра «Ланцюжок»
Учитель показує учням ланцюжок і звертає увагу дітей на те, як одне кільце з‘єднане з іншим. Пропонує зробити «ланцюжок» із слів так, щоб вони з‘єднувалися однаковими складами.
Наприклад: Віра – ракета – тато – товар – … .
Якщо хтось із дітей дуже довго розмірковує, помиляється чи повторює вже назване слово, він вибуває з гри. Так кількість гравців поступово зменшується, і перемагає той, хто залишиться до кінця гри.
Сова – вага – галка – канапа – парта – табір – … .
Ваза – заголовок – вокзал – залізо – золото – товариш – … . Фарба – бабуся – сяйво – вода – дача – чабан – … .
Сорока – каша – шабля – лялька – калина – наука – … .

Зима – малина – нафта – тарілка – канава – вата – … . Нора – ракета – тайга – гарбуз – бузина – намисто – … . Мавпа – панчоха – халва – валянки – килим – лимон – … .

10. Граматична математика
1) По + річкова риба = бур‘ян (ПОЛИН).
2) Знаряддя праці для косіння трави + р = людина, що косить (КОСАР).
3) Весняна квітка + це = велика розжарена куля, що обігріває землю (СОНЦЕ).
4) П + ім‘я дівчинки = великі ділянки землі (ПОЛЯ).
5) Цифра + я = родина (СІМ’Я).
6) Чер + місце продажу квитків = назва міста (ЧЕРКАСИ).
7) Бар + прикраса з квітів на голові = назва рослини (БАРВІНОК).
8) Бо + дитяча гра = озеро, що заросло (БОЛОТО).
9) Про + невеликий ліс = весняна квітка (ПРОЛІСОК).
10) Вусатий мешканець річок + ета = літаючий апарат (РАКЕТА).
11) Р + комаха = краплинка води (РОСА).
12) Гру + частина доби = назва місяця (ГРУДЕНЬ).
13) То + крик ворони = професія (ТОКАР).
14) Вед + метал = назва тварини (ВЕДМІДЬ).
15) При + цифра = назва міста (ПРИП’ЯТЬ).
16) На + сигнал допомоги на морі = інструмент для качання води (НАСОС).
17) Бі + назва річки = посудина (БІДОН).
18) Ву + член сім‘ї = інструмент, яким ловлять рибу (ВУДОЧКА).
19) Ов + огани зору = городні рослини (ОВОЧІ).

Категорія: Дидактичні матеріали | Додав: LORA
Переглядів: 390 | Завантажень: 3 | Рейтинг: 5.0/5
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні - профіль
Гість


Группа:
Гости
Время:17:06

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!

Пошук

Форма входу

Block title
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.

Живий календар

Календар
Осталось...

Погода

Наша кнопка
 Сходинки до вершин знань

Буду вдячна всім, хто розмістить мою кнопку в себе на сайті!

Початкова школа

«Методичний портал»


Інформатика

«Методичний портал»


Корисні посилання
Міністерство oсвіти і науки, молоді та спорту України

Всеукраїнський портал «Початкове навчання»

Інформатик. Все для вчителя

Наші гості
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки

Ваши линейки для форумов
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz