<
 Каталог файлів | Вход | Регистрация                                                               П`ятниця, 29.03.2024, 17:58 Гість  
Категорії розділу
Дидактичні матеріали [74]
Посібники для вчителів та учнів [39]
Портфоліо вчителя [129]

Меню сайту

Сертифікат
Для того, щоб отримати сертифікат, який підтвердить публикацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на ФОРУМІ

Міні - чат

Мультики
Смотреть бесплатно детские телеканалы

Корисна програма
Отличник

Події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard» продвижение сайта бесплатно

Подвесной потолок из гипсокартона своими руками: видео инструкция по монтажу, фото.

антивирус для сайтаРезультаты антивирусного сканирования

Якість сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Файли » Навчальні і методичні посібники » Дидактичні матеріали

Вправи для розвитку у дітей поля читання
17.01.2016, 21:37

Вправи для розвитку у дітей поля читання

1. «Відтвори слово»
(Читання слова за короткий час(0,5 с))
Читаючи на час групу слів, учні запам′ятовують і відтворюють без помилок 5 - 6 слів. Кількість букв у словах поступово збільшувати.
пух каша щастя
тік гора добро
рак стіл честь
мак зубр розум
ніс ключ ніжність
рід поле щедрість

2.Вправа з цифровими стереоскопічними таблицями Шульте.

Вправа виконується стоячи. Взявши ручки, учні швидко лічать про себе від одиниці до двадцяти п′яти, вказуючи ручкою на відповідні цифри. Вправа виконується з дотриманням 25-секундного інтервалу, який надалі скорочується до дванадцяти секунд. (Розмір квадрата 10х10 см або 20х20 см).

5 14 12 23 2
16 25 7 24 13
11 3 1 4 18
8 10 19 22 6
21 15 9 17 20

3. Вправа з цифровими стереоскопічними таблицями Лезера.

Таблиця Лезера - це прямокутник 20х40 см, поділений на 50 частин куди вписані числа від 1 до 50. Суть вправи полягає в тому, щоб показати олівцем розташовані в таблиці числа з наростанням натурального ряду, не переміщуючи погляду за межі центральної клітки. Час опанування таблиці 50 секунд.

Таблиця Лезера

1
28
12
29
9

11
24
33
25
32

30
41
6
47
18

19
35
43
3
39

36
5
38
13
48

26
4
44
31
8

42
37
14
22
49

17
20
7
2
34

23
45
40
15
50

10
21
46
27
16

4. Числова піраміда
Фіксуючи погляд на числах середнього ряду, потрібно читати крайні.
61 1 39

27 2 38
15 3 73
26 4 11
17 5 16
18 6 12
19 7 11
40 8 86
79 9 98
85 10 16
98 11 73
16 12 18

5. Вправа «Пересуваємо фішку»
На малюнку зображено поле, розділене на сектори. Подумки пересувають фішку (малювати чи стежити пальцем не можна).
Учитель диктує ходи: 2 ліворуч, 2 униз, 1 праворуч, 2 угору, 1 ліворуч.
- Де зупинилася фішка?

Вправи для зіркості і уважності

1. Прочитайте текст, роз′єднуючи слова.

Цікаво,деживутьжайворонковіпісні? Жайворонковапісняживеувесняномустепу,назеленомуроздоллі,йжайворонокніко линерозлучаєтьсязнею.
Колиспитьуночібілясіроїгрудкиземлі, тойпісняспитьразомізним.

2. Поєднайте частини прислів′я так, щоб вони набули змісту.

У книзі шукай не букви, а дзеркало життя.
Книжка - коли її читають. Книжка - не пряник, а думки.
Книжка - корисна, дітей до себе манить.

3. «Хто перший прочитає?»

Зміст вправи полягає в тому, що вчитель на короткий час (2-3 с) показує учням картку зі словом, а вони повинні постаратися прочитати його.

4. «Розвідка»
На дошці записані складні або незрозумілі слова. Після опрацювання цих слів учні шукають їх у тексті.

5. Вибіркове читання.
За завданням учителя учні, використовуючи швидке читання та зорову пам‘ять, знаходять певні частини тексту та зачитують їх.
Знайти та прочитати:
- слово - найдовше, найкоротше, двоскладове, трискладове...;
- розповідні, питальні, окличні речення;
- речення, що складаються з одного, двох, трьох слів;
- діалог, пестливі, згрубілі слова;
- слова, що рідко використовуються у нашому мовленні;
- складні слова;
- речення, що потрібно читати голосно, тихо, сумно, весело, піднесено;
- характеристику дійових осіб;
- опис, пейзажі.

6. Читання із зупинками.

Діти читають даний текст. За умовним сигналом учителя зупиняються, піднімають очі від тексту. За другим сигналом знаходять місце, де закінчили роботу, продовжують.

7. Гра «Впіймайте звук»
Учитель читає певне речення або частину тексту, даючи завдання: плескати в долоні, якщо в слові буде певний звук (перед початком гри вчитель називає цей звук).

8. Прочитайте речення і підкресліть спочатку слова, що позначають предмети, дії, ознаки; слова зі збігом приголосних та голосних: ПГ, ППГ, ПППГ.

9. Зорові диктанти

Тексти зорових диктантів за методом І. Т. Федоренка


Речення Число букв Час показу (хв.)

1
2
3
4
5
6 Набір №1
Віє вітер. Мокре небо. Поле чорніє. Небо похмуре. Петро хворий. Кольори осені.
8
9
10
11
11
12
4
4
5
5
5
6

1
2
3
4
5
6 Набір №2
Світить сонце. Я збираю суниці. У лісі пасли кіз. Слухай терпляче.
Дні стали дощові. У лісі зацвів ряст.
12
13
13
14
14
15
6
6
6
7
7
8

1
2
3
4
5
6 Набір №3 Прилетіли пташки.
Лісоруб зрубає дуб. Ліза витерла дошку. Весело біжать діти. Дятел лікує дерева. Весело тече струмок.
15
16
16
16
16
17
8
8
8
8
8
8

1
2
3
4
5
6 Набір №4 Вся природа засинає.
І щодня все холодніше. Знову дощик накрапає. Сонечко світить і гріє. Дуби, мов парубки чубаті. Яскраво світить сонце.
17
18
18
19
19
20
8
7
7
7
7
7

Добираємо речення або невеличкі тексти з шести речень. Кожне наступне речення на 1-2 букви більше від попереднього. Обсяг речень (тексту) збільшуємо поступово, а час експозиції (показу) обмежуємо.

Речення записуються на дошці, відкриваються на певний час по одному. Учні дуже уважно і швидко мовчки читають речення, повторюють його про себе, а потім записують.
Потрібно провести 10-18 таких вправ. Тексти зорових диктантів додаються.

10. Слухові диктанти
Методика добору речень для слухових текстів така, як і для зорових. Речення диктується один раз. Учні уважно слухають його, повторюють про себе і записують.
Учень, у якого добре розвинена величина кута зору, може передбачати наступне слово.
Щоб позбутися регресій (перечитування слів при читанні тексту), використовую вже з першого класу читання з лінійкою. Запроваджую також картки – блискавки: 1 секунду показую слово, а потім діти його вгадують.
Дуже часто застосовую такі вправи, починаючи з другого півріччя другого класу.
11.Вправа «Буксир».
Учитель читає текст, діти намагаються не відставати, читаючи впівголоса. Найшвидший темп читання вчителя розрахований на середнього учня.
12. Вправа "Оченята"
Діти читають текст вголос швидко хором. Звучить команда "Оченята!". Діти закривають очі, розслабляються. Через декілька секунд: "Блискавка!". Учні відкривають очі і починають швидко читати далі (не стежачи пальчиком).
13. Повторне читання
Текст читається в нормальному темпі (2-3 абзаци). Діти стежать. Звучить команда: "Повторити!". Діти перечитують хором на великій швидкості.
14. Вправа "Хвиля" ("Злива - дощ")
Різний темп читання. Повільно-читання дуже важливої інформації тексту
15. Вправа "Кидок - засічка"
"Кидок" - читання тексту у швидкому темпі.
"Засічка" - діти піднімають голівки і проговорюють останнє слово, що побачили (не стежачи пальчиком).
16. Читання-естафета

Читання "ланцюжком" по рядах, в парах, хором.
17. Вправа "Кроки"
"Крок" - прочитання повного рядка тексту. Читання напівголосне.
18. Вправа "Диктор"
Це читання-переказ. Спочатку діти читають текст (2-3 абзаци), підкреслюючи олівцем опорні слова. Потім переказують його класу чи сусіду по парті, опускаючи очі в текст, як диктори телебачення.
19. Читання розрізаних текстів
Невід‘ємною частиною розвитку динамічного читання є вправи на швидкодумання. Їх я запроваджую вже з першого класу. А використовувати їх можна не тільки на уроках читання, а й на уроках граматики. Читаю речення і пропоную учням повторити його в швидкому темпі. Наприклад:
Прийшла довгоочікувана зима.
Потім читаю два речення. Діти повинні їх швидко повторити. Наприклад: Прийшла довгоочікувана зима. Випав білий сніжок. Потім читаю 3 речення. Учні швидко їх повторюють: Прийшла довгоочікувана зима. Випав білий сніжок. Діти зліпили бабу. Дану вправу можна зв‘язати з текстом підручника (вказати сторінку незнайомого тексту). Якщо дитина не може швидко повторити речення, вона має право подивитись в книжку. Основна умова - дотримання швидкого темпу.
20. "Скринька запитань"
а) Пишу на дошці речення: Вчора я прочитав цікаву книжку. Учні складають запитання до даного речення:
Коли я прочитав цікаву книжку? Хто прочитав цікаву книжку?
Що я вчора прочитав?
Яку книжку я прочитав вчора? Що я зробив вчора?
Кожен урок (чи то математика, основи здоров‘я, образотворче мистецтво тощо) починати з п‘ятихвилинного напівголосного читання.

Помітні результати дає читання перед сном, адже остання події дня чітко фіксуються в пам‘яті.
21.Вправа "Казка"
Робота проводиться в парах. Діти згадують будь-яку казку. Перший починає переказувати за сигналом вчителя, далі другий продовжує переказ. Потім одразу ставляться запитання.
22. "Переказ"
Діти читають новий текст. В руках у дітей олівці. Деякі місця (за указкою вчителя) підкреслюються. По закінченні читання дається завдання: розповісти, що прочитали, обов'язково використовуючи підкреслені місця (опорні слова). Книжка відкрита, можна піддивлятися.

Категорія: Дидактичні матеріали | Додав: LORA
Переглядів: 411 | Завантажень: 4 | Рейтинг: 5.0/5
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні - профіль
Гість


Группа:
Гости
Время:17:58

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!

Пошук

Форма входу

Block title
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.

Живий календар

Календар
Осталось...

Погода

Наша кнопка
 Сходинки до вершин знань

Буду вдячна всім, хто розмістить мою кнопку в себе на сайті!

Початкова школа

«Методичний портал»


Інформатика

«Методичний портал»


Корисні посилання
Міністерство oсвіти і науки, молоді та спорту України

Всеукраїнський портал «Початкове навчання»

Інформатик. Все для вчителя

Наші гості
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки

Ваши линейки для форумов
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz