<
 Каталог файлів | Вход | Регистрация                                                               Середа, 24.04.2024, 07:48 Гість  
Категорії розділу
Дидактичні матеріали [74]
Посібники для вчителів та учнів [39]
Портфоліо вчителя [129]

Меню сайту

Сертифікат
Для того, щоб отримати сертифікат, який підтвердить публикацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на ФОРУМІ

Міні - чат

Мультики
Смотреть бесплатно детские телеканалы

Корисна програма
Отличник

Події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard» продвижение сайта бесплатно

Подвесной потолок из гипсокартона своими руками: видео инструкция по монтажу, фото.

антивирус для сайтаРезультаты антивирусного сканирования

Якість сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Файли » Навчальні і методичні посібники » Посібники для вчителів та учнів

Психолого-педагогічний консиліум "Перший раз -- у перший клас!"
31.08.2017, 22:31

Психолого-педагогічний консиліум

Тема: Перший раз – у перший клас!
Мета: ознайомити вчителів із особливостями роботи з учнями 1 класу у період адаптації до навчання у школі; надати відповідні рекомендації вчителям щодо успішної адаптації учнів 1 класу до шкільного навчання та роботи з учнями, які мають прояви дезадаптації
Присутні: адміністрація школи; психолог; соціальний педагог; медична сестра; вчителі, які викладають у 1 класі; класний керівник 1 класу
План проведення
психолого-педагогічного консиліуму
1. Вступне слово директора навчально-виховного комплексу.
2. Загальні відомості про учнів (класний керівник 1 класу).
3. Стан здоров’я першокласників (медична сестра).
4. Соціальний паспорт 1 класу (соціальний педагог).
5. Виступи вчителів, які викладають у 1 класі.
6. Інформаційне повідомлення «Початок навчання дитини в першому класі» (психолог).
7. Рольова гра «Перший раз -- у перший клас» (вчителі).
8. Інформаційне повідомлення «Результати психодіагностичного дослідження адаптації учнів 1 класу до навчання в школі» (психолог).
9. Рішення психолого- педагогічного консиліуму (адміністрація школи, вчителі).
10. Рекомендації вчителям щодо успішної адаптації учнів 1 класу до шкільного навчання та роботи з учнями, які мають прояви дезадаптації.

Хід проведення психолого-педагогічного консиліуму

1. Вступне слово директора навчально-виховного комплексу.
2. Загальні відомості про учнів (класний керівник 1 класу).
3. Стан здоров’я першокласників (медична сестра).
4. Соціальний паспорт 1 класу (соціальний педагог).
5. Виступи вчителів, які викладають у 1 класі.
6. Інформаційне повідомлення «Початок навчання дитини в першому класі» (психолог).

Вступ до школи і молодший шкільний вік є важливим етапом життєвого шляху дитини. Оскільки школа – це не лише навчальний процес, а й важлива площина життя зростаючої особистості, людям, які працюють з першокласниками, важливо мати уявлення не лише про систему знань, умінь та навичок, з якими діти прийшли до школи, а й про їхні очікування, бажання, наміри, переваги, уявлення про самих себе та своє місце серед інших.
Початок навчання дитини в першому класі – складний і відповідальний етап. Адже дуже багато змін відбувається. Це не тільки нові умови життя та діяльності, це й нові контакти, нові стосунки, нові обов’язки.
До важливих змін, які притаманні молодшому школяреві, можна віднести зміни, що пов’язані з характером його спілкування з оточуючими людьми. Центральною фігурою стає вчитель, який виступає авторитетом, арбітром, постачальником нової інформації. Дедалі більшого значення в житті учня початкової школи набувають однолітки.
Змінюється соціальна позиція: був просто дитиною, тепер став учнем. Змінюється соціальний інститут навчання і виховання: не садочок чи бабуся, а школа, де навчальна діяльність стає провідною, обов’язковою, соціально значущою та оцінюваною, такою, що розширює права та обов’язки дитини, її взаємостосунки з навколишнім середовищем. Змінюється все життя дитини: усе підпорядковується навчанню, школі, шкільним справам.
Адаптація – процес і результат зникнення напруження. Пристосування дитини до школи відбувається не одразу. Не день і не тиждень потрібно для того, щоб призвичаїтися до школи по-справжньому. Це досить тривалий процес, який пов’язаний зі значним напруженням усіх систем організму. Лише через 5-7 тижнів поступово підвищуються та стають більш стійкими показники працездатності, у дитини спадає напруга та тривожність.

7. Рольова гра «Перший раз -- у перший клас» (вчителі).
Завдання: програти уявну ситуацію «Розмова дорогою до школи на свято Першого дзвоника про майбутнє навчання дитини у школі».
Після презентацій груп учасникам пропонують продовжити речення
-- учасники, які виконують роль матері, пишуть: «Як мама я очікую, що моя дитина у школі…»;
-- учасники, які виконують роль батька, пишуть: «Як тато я очікую, що моя дитина у школі…»;
-- учасники, які виконують роль дитини, пишуть: «Я хочу, щоб мої батьки…».
8. Інформаційне повідомлення «Результати психодіагностичного дослідження адаптації учнів 1 класу до навчання в школі» (психолог).

9. Рішення психолого- педагогічного консиліуму (адміністрація школи, вчителі).

10. Рекомендації вчителям щодо успішної адаптації учнів 1 класу до шкільного навчання та роботи з учнями, які мають прояви дезадаптації (психолог).
Ø створення сприятливого психологічного клімату;
Ø роль самооцінювання дитини в адаптації до школи (чим нижче самооцінювання, тим більше труднощів у дитини у школі);
Ø перша умова шкільного успіху – самоцінність дитини для її батьків;
Ø формування інтересу до школи, прожитого шкільного дня;
Ø обов’язкове знайомство з дітьми класу і можливість спілкування з ними після школи;
Ø неприпустимість фізичних покарань, залякування, критики на адресу дитини, особливо у присутності інших людей (бабусь, дідусів, однолітків);
Ø виключення таких мір покарання, як позбавлення задоволень, фізичні й психічні покарання;
Ø урахування темпераменту дитини у період адаптації до шкільного навчання;
Ø надання дитині самостійності в навчальній роботі й організація контролю за її навчальною діяльністю;
Ø заохочення дитини не тільки за навчальні успіхи;
Ø моральне стимулювання досягнень дитини;
Ø розвиток самоконтролю і самооцінювання, самодостатності дитини;
Ø урахування вікових і індивідуальних психологічних особливостей дітей;
Ø демонстрація вчителем віри в успіх дитини;
Ø зняття неуспішного оцінювання на перших етапах навчання;
Ø використання «системи фішок» і грамот в оцінюванні діяльності дітей;
Ø відділення оцінки конкретного вчинку від оцінки особистості дитини;
Ø запобігання груповій критиці дитини або її робіт, а також порівнянь її помилок із постійними успіхами інших учнів;
Ø порівняння якості роботи дитини тільки з її попередніми роботами;
вказуючи на помилки, намітити шлях до успіху;
Ø акцентування уваги на успіхах учня, перемогах;
Ø створення ситуацій успіху;
Ø надання емоційної підтримки учням словами, поглядом, дотиком;
Ø запобігання частому використанню в мові слів-заперечень;
Ø підтримка і заохочення проявів активності в роботі на уроці у скутих, сором’язливих, тривожних дітей. Важливо звертати увагу інших учнів на їхні успіхи, підвищувати їхній статус у класі;
Ø бажано не наполягати на публічних виступах і відповідях перед усім класом тривожних, невпевнених дітей. Певний період їх можна включати в групи з 2-3 учнів, що разом будуть розповідати вірш, співати пісню і т.д., щоб вони відчули підтримку;
Ø уроки організовувати лише на позитивних емоціях;
Ø недопустимі ситуації стресу на уроках;
Ø використовувати на уроках гру, наочність. Пам’ятати правило: «Учитель, який використовує у роботі з 6-річками лише книжку і дошку – нічому не вчить».
пам’ятати, що 6-річки мислять тільки в напрямку теперішнього, з минулим зв’язати не можуть;
Ø короткі формування умов задач, задачі на 1 дію;
використовувати ігри на класифікацію, серіацію (впорядкувати предмети за розміром), з використанням чисел;
Ø організовувати рольові ігри, ігри-драматизації, інсценізації, рухливі ігри з правилами;
Ø організовувати спостереження в природі, в навколишньому житті з встановленням послідовних (причинно-наслідкових зв’язків);
Ø оформити в класі ігровий куточок, куточок книги, куточок для роботи з природним матеріалом;
Ø забезпечити велику кількість каштанів, жолудів, дрібного гравію, квасолі, гороху, щоб діти могли їх перебирати руками;
Ø використовувати для ліплення пластилін та глину;
Ø працювати над розвитком фонетичного сприймання;
Ø активізувати мову дітей у повсякденному житті (переказування казок дітьми, вивчення віршів, скоромовок і т.ін).

Категорія: Посібники для вчителів та учнів | Додав: kuzmenkolilia70 | Теги: дезадаптація, адаптація
Переглядів: 396 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні - профіль
Гість


Группа:
Гости
Время:07:48

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!

Пошук

Форма входу

Block title
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.

Живий календар

Календар
Осталось...

Погода

Наша кнопка
 Сходинки до вершин знань

Буду вдячна всім, хто розмістить мою кнопку в себе на сайті!

Початкова школа

«Методичний портал»


Інформатика

«Методичний портал»


Корисні посилання
Міністерство oсвіти і науки, молоді та спорту України

Всеукраїнський портал «Початкове навчання»

Інформатик. Все для вчителя

Наші гості
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки

Ваши линейки для форумов
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz