<
 Каталог файлів | Вход | Регистрация                                                               Середа, 24.04.2024, 01:30 Гість  
Категорії розділу
Дидактичні матеріали [74]
Посібники для вчителів та учнів [39]
Портфоліо вчителя [129]

Меню сайту

Сертифікат
Для того, щоб отримати сертифікат, який підтвердить публикацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на ФОРУМІ

Міні - чат

Мультики
Смотреть бесплатно детские телеканалы

Корисна програма
Отличник

Події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard» продвижение сайта бесплатно

Подвесной потолок из гипсокартона своими руками: видео инструкция по монтажу, фото.

антивирус для сайтаРезультаты антивирусного сканирования

Якість сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Файли » Навчальні і методичні посібники » Посібники для вчителів та учнів

Психолого-педагогічний семінар (тренінг) "Основи проектної діяльності молодших школярів"
31.08.2017, 22:19

Психолого-педагогічний семінар (тренінг)
Тема: Основи проектної діяльності молодших школярів
Мета: поглибити знання педагогів про проект; ознайомити вчителів із особливостями проектної діяльності молодших школярів; розвивати вміння застосовувати набуті знання на практиці
Обладнання: бейджики (по кількості учасників), аркуші А4 (по кількості учасників), маленькі аркуші паперу (по кількості учасників), ватман із силуетом людини «Бінго», плакат «Квітка правил тренінгу», стікери-зірочки (по кількості учасників), плакат «Зоряне небо», ватман «Проект – це …», грамзапис спокійної музики, 4 картки

Хід семінару (тренінгу)
I. Вступна частина
1. Привітання (учасники тренінгу сидять у колі, ведучий-тренер повідомляє їм про мету заняття, про те, чим вони будуть займатися на тренінгу).
Ведучий-тренер
Доброго дня, шановні колеги! Ось у такому тісному колі ми з вами зібралися для проведення тренінгу «Основи проектної діяльності молодших школярів», у ході якого спробуємо дати визначення методу проектів, з’ясуємо, які він виконує функції та які бувають типи проектів, і, звичайно, велику увагу приділимо структурі проектної діяльності молодших школярів як у теоретичному плані, так і в практичному напрямку.
2. Вправа «Знайомство»
Ведучий-тренер
Але спочатку давайте познайомимося (роздає учасникам тренінгу бейджики і аркуші, на яких вони повинні написати ім’я або те слово, яким би вони хотіли, щоб його називала решта учасників тренінгу. Після цього роздає кожному аркуш А4).
Ведучий-тренер
Зараз складіть вертикально цей аркуш навпіл, а тепер без ножиць та гострих предметів, тільки руками, «виріжте» фігурку Бінго – силует людини. Після цього напишіть:
-- на тулубі: своє ім’я;
-- на голові: свою мрію;
-- на лівій руці: улюблене місце відпочинку;
-- на правій руці: найяскравішу рису свого характеру;
-- на лівій нозі: своє захоплення (хобі);
-- на правій нозі: улюблену страву.
А зараз по черзі кожен із вас буде презентувати себе по цій фігурі, починаючи свою розповідь словами: «Мене звуть … . Я хочу повідомити про себе, що …». Починаю я (ведучий-тренер презентує себе, після чого прикріплює свою фігурку «Бінго» до заздалегідь підготовленого ватману із силуетом людини «Бінго». Після цього всі учасники тренінгу по колу презентують себе, прикріплюючи свої фігурки «Бінго» до ватману. Кожному учаснику аплодують).
Ведучий-тренер
Погляньте, будь ласка, на цей плакат із чудовими фігурками «Бінго». У кожного, звичайно, своя мрія, риси характеру, улюблені заняття, але кожен із нас є неповторною особистістю.
Ведучий-тренер
Скажіть, будь ласка, шановні колеги, як, на вашу думку, для чого в нашому житті існують правила? (Правила – це певні норми поведінки. Вони потрібні для того, щоб можна було порозумітися, спільно виконувати роботу і досягати мети).
Ведучий-тренер
Як ви вважаєте, чи повинні ми прийняти правила для роботи під час тренінгу?
(Так, щоб тренінг був ефективний).
Ведучий-тренер
Яких правил, на вашу думку, ми повинні дотримуватися протягом тренінгу?
(Учасники висловлюють свої думки, а ведучий-тренер записує їх на пелюстках плакату «Квітка правил тренінгу».
Наприклад, правила роботи:
1. Щирість у спілкуванні.
2. Доброзичливе, толерантне ставлення один до одного.
3. Активна участь усіх учасників тренінгу.
4. Звертатися один до одного по імені (або слову, записаному на бейджику).
5. Конфіденційність.
6. Повага до мовця.
7. Не критикувати.
8. Правило піднятої руки.
9. Принцип «тут і тепер».
10. Висловлюватися коректно.
11. Один говорить – усі слухають.
12. Обговорювати вчинок, подію, а не людину.
13. Говорити по черзі.
14. Не скупитися на посмішку).
Ведучий-тренер
Ось така гарна вийшла у нас «Квітка правил тренінгу», про які ми з вами не повинні забувати і яких повинні дотримуватися протягом усього тренінгу. Але. Звичайно, кожен із вас має певні очікування від сьогоднішнього тренінгу. Напишіть, будь ласка, на стікерах-зірочках ваші очікування від семінару-тренінгу і прикріпіть у нижню частину плакату «Зоряне небо».
(Учасники тренінгу пишуть свої очікування від тренінгу і прикріплюють їх у нижню частину плакату «Зоряне небо»).
II. Основна частина
1. Мозковий штурм «Проект – це …» (асоціації до слова «проект»)
Ведучий-тренер
Коли кожен із нас чує слово «проект», то в нашій уяві з’являються різні асоціації, пов’язані з даним словом. Пропоную називати їх, а я буду записувати на ватмані
«Проект – це …» (учасники тренінгу називають, а ведучий-тренер записує усі визначення на ватмані «Проект – це …»).



Ведучий-тренер
Отже, метод проектів – це система навчально-пізнавальних прийомів, які дозволяють розв’язати певну проблему в результаті самостійної і колективної діяльності учнів.
2. Інформаційне повідомлення «Проектна діяльність – інтегративна модель навчально-пізнавальної діяльності молодших школярів».
Ведучий-тренер
В основі проектної діяльності молодших школярів лежить взаємодія суб’єктів, яка полягає в спільній праці, пізнанні, спілкуванні. Учень є активним учасником проектної діяльності. Він визначає мету, відкриває нові знання, вибирає шляхи вирішення проблеми, експериментує, несе відповідальність за свою роботу. Учитель – партнер учня в зазначеній діяльності. Він допомагає школяреві визначити мету, розкриває можливі форми роботи, рекомендує джерела отримання інформації, сприяє прогнозуванню результатів, допомагає оцінити роботу, створює умови для активності учня. Такий підхід дозволяє уникнути педагогічного впливу на особистість дитини, так званих дій «зверху», встановлює та підтримує взаємні зв’язки суб’єктів у спільній діяльності, результатом якої є формування суспільно значущих потреб і зростання мотивації.
3. Вправа «Основи проектної діяльності молодших школярів»
(На спинках стільців учасників тренінгу прикріплені малюнки сніжинок, квітів, сонечок, листочків. У залежності від цього ведучий-тренер поділяє всіх учасників на 4 групи: «Зима», «Весна», «Літо», «Осінь». Кожна група отримує картку із теоретичним матеріалом для опрацювання протягом 10 хв., після чого спікери від кожної групи повинні назвати основні положення матеріалу, отриманого для опрацювання).
I група («Зима»): «Педагогічні функції методу проектів. Типи навчальних проектів».
II група («Весна»): «Складові проектних умінь учнів».
III група («Літо»): «Зміст та етапи співпраці вчителя та учня в процесі проектної діяльності».
IV група («Осінь»): «Методика роботи над навчальним проектом».
(Після виконання завдання спікери презентують свою роботу)
4. Релаксаційна вправа «Місце спокою»
(Звучить спокійна музика)
Ведучий-тренер
А зараз я пропоную вам відпочити, розслабитися. Займіть зручне для вас положення… Руки вільно покладіть перед собою… Розслабте спину... Опустіть голову… Заплющте очі… Ви робите легкий і глибокий вдих ... Без зусиль вільно і легко дихаєте …
Уявіть собі, що ви пливете на човні по морю, далеко від дому. Усі проблеми й турботи залишилися вдома, ви почуваєтеся вільно, на вас не тисне тягар відповідальності. Ваш човен вільно пливе по хвилях. Ви насолоджуєтеся почуттям спокою, ви то підіймаєтеся на хвилі, то опускаєтеся. Ви відчуваєте приємне тепло сонячних хвиль. Ви спокійні й розслаблені. Теплий, м’який спокій розливається по всьому тілу. Але раптом ваш погляд зупиняється на маленькому острові. Вас туди манить, ви там шукаєте спокою, захисту, задоволення. Ваш човен наближається до острова. Уже можна розрізнити рослинність, пальми, пісок. І ось ви сходите на берег. Ви відчуваєте тепло піску -- м’якого, приємного. На губах у вас морська сіль. Ви дивитеся на хмаринки й відчуваєте тепло сонця. Ось саме тут ваша гавань. Насолоджуйтеся почуттям спокою, впевненості, тепла. Сюди ви зможете повертатися будь-коли. Це місце дасть вам упевненість, силу, безпечність.
Але час повертатися в реальність. Глибоко вдихніть і розплющте очі.
Відпочили? Розслабилися? Які у вас зараз відчуття?
(Відповіді учасників тренінгу)
5. Вправа «Написання проектів»
Ведучий-тренер
А ми продовжуємо свою роботу. Кожна група зараз отримає картку, в якій зазначено предмет, тема проекту та клас.
Завдання: протягом 15 хв. написати хід роботи кожної групи на запропоновану тематику проектів, після чого спікери презентуватимуть виконану роботу.
I група («Зима»): Читання (2 кл.) – «У гості до книги».
II група («Весна»): Основи здоров’я (3 кл.) – «Хай не буде від вогню біди!».
III група («Літо»): Я і Україна (3 кл.) – «Кожну зернинку збережемо».
IV група («Осінь»): Українська мова (4 кл.) – «Роль числівників у мовленні».
(Презентація робіт груп)
III. Заключна частина
1. Рефлексія (підведення підсумків тренінгу)
Ведучий-тренер
А зараз я пропоную повернутися до наших очікувань. Кожен із вас повинен знайти свою зірочку-очікування, прочитане записане вголос і якщо ваше очікування здійснилося, то перемістити його у верхню частину зоряного неба.
(Виконання завдання учасниками тренінгу)
2. Притча «Схованка скарбів»
Ведучий-тренер
І наостанок прослухайте ось таку притчу.
Розповідають мудрі люди, що колись, за прадавніх часів, але люди й боги жили поруч, мов сусіди. Але якось посварились вони не на жарт – і ну одне одному різні капості влаштовувати, та щоразу все гірші та гірші. А поступитись – ніхто не хоче!
Дійшла ворожнеча уже до того, що вирішили боги покарати смертних якнайгірше, аби не були такими зухвалими. Подумали – і вирішили викрасти у людей найдорожче, найцінніше, найважливіше, що в тих було. Та й почали діяти: в того любов поцуплять, у того – розум, а в того – мрію, в інших – щастя – і так в усьому світі! Назносили людських скарбів купу. Стали вони радитися: «Що з ними робити?». Подейкують, що і до сьогоднішнього дня вони не знають, що робити із зібраними скарбами.
Я бажаю вам, шановні колеги, щоб кожен учень був для вас справжнім скарбом, неповторною особистістю, був не тією чашею, яку необхідно заповнити, а саме тим факелом, який необхідно запалити.
3. Вправа «Чарівна мушля» (побажання)
Ведучий-тренер
А зараз ми з вами по черзі візьмемо в руки цю чарівну мушлю. Взявши її, подумаємо про щось приємне. Передаючи мушлю по колу, скажемо одне одному кілька приємних слів.
(Виконання вправи)
Ведучий-тренер
Я думаю, що кожен із вас відчув, як ця мушля потеплішала. Так само, кожен із вас бере у свої руки дитину і віддає їй своє тепло. Я хочу побажати, щоб тепло і підтримка завжди були поряд із вами у вашому житті!
Дякую усім за співпрацю! До побачення! До нових зустрічей!

Категорія: Посібники для вчителів та учнів | Додав: kuzmenkolilia70 | Теги: ПРОЕКТ, проектна діяльність
Переглядів: 403 | Завантажень: 1 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні - профіль
Гість


Группа:
Гости
Время:01:30

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!

Пошук

Форма входу

Block title
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.

Живий календар

Календар
Осталось...

Погода

Наша кнопка
 Сходинки до вершин знань

Буду вдячна всім, хто розмістить мою кнопку в себе на сайті!

Початкова школа

«Методичний портал»


Інформатика

«Методичний портал»


Корисні посилання
Міністерство oсвіти і науки, молоді та спорту України

Всеукраїнський портал «Початкове навчання»

Інформатик. Все для вчителя

Наші гості
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки

Ваши линейки для форумов
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz