<
 Каталог файлів | Вход | Регистрация                                                               Четвер, 25.04.2024, 23:59 Гість  
Категорії розділу
Для вас, учні! [26]
Таблиці, схеми [32]
Мої файли [27]
Презентації [548]
Виховна робота [125]
Навчальні фільми [8]
Навчальні і методичні посібники [242]
Для вас, батьки! [26]
Конспекти уроків [163]
Календарне планування [24]
Перший урок [2]
НУШ [19]
Дистанційне навчання [2]

Меню сайту

Сертифікат
Для того, щоб отримати сертифікат, який підтвердить публикацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на ФОРУМІ

Міні - чат

Мультики
Смотреть бесплатно детские телеканалы

Корисна програма
Отличник

Події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard» продвижение сайта бесплатно

Подвесной потолок из гипсокартона своими руками: видео инструкция по монтажу, фото.

антивирус для сайтаРезультаты антивирусного сканирования

Якість сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Файли » Мої файли

«Навчання основ здоров’я молодших школярів на засадах компетентнісного підходу»
[ Викачати з сервера (16.7 Kb) ] 08.02.2014, 20:23
«Навчання основ здоров’я молодших школярів на засадах компетентнісного підходу»

Важливим напрямком сучасної освітньої діяльності в Україні є реалізація комплексної державної політики щодо збереження здоров'я та захисту життя підростаючого покоління, і, в першу чергу, через викладання предмета «Основи здоров'я».
Сьогодення вимагає кардинальної зміни самого процесу навчання, його форм і методів. Актуальності набуває не засвоєння окремих умінь і навичок, а розвиток індивідуальних особливостей; не педагогічні вимоги, а педагогічна підтримка, співробітництво і діалог учителя з учнем; не об’єм знань, а цілісний розвиток, саморозвиток особистості учня, його включення у значиму діяльність та орієнтація на успіх.
Основи здоров’я — інтегрований предмет, що за змістом об’єднує питання здоров’я та безпеки життєдіяльності. Конкретним результатом навчання є розвиток життєвих навичок учнів, зокрема таких, як уміння прийняття рішень, вирішення проблем, творчого та критичного мислення, спілкування, самооцінки та почуття гідності, подолання емоцій та стресу, встановлення міжособистісних відносин.
На сьогодні альтернативним є компетентнісний підхід (знання заради вмінь). Він базується на основі формування та розвитку життєвих навичок, що дозволяли б успішно розв’язувати завдання самозахисту від ризикової поведінки, долання життєвих труднощів, повсякденних проблем та інших питань, що розкриваються у змісті навчального предмета.
Робота вчителів початкових класів з предмету основ здоров’я в нашій школі проводиться за такими пріоритетними напрямками:
- формування в учнів мотивації на здоровий спосіб життя;
- вироблення навичок безпечної поведінки;
- всебічне використання місцевого матеріалу;
- екологічна спрямованість знань учнів.
До найбільш оптимальних форм проведення занять з основ здоров’я можна віднести такі: урок - подорож, урок – гра, урок – дискусія, урок – консультація, урок – практикум, урок – конференція.
Освіта основ життєвих навичок передбачає обов'язкове застосування інтенсивних, інтерактивних педагогічних методів і прийомів на уроках з основ здоров’я. В процесі проведення яких вчителі широко використовують інтерактивні методи навчання, такі як:
- робота в групах;
- мозкова атака;
- рольова гра;
- дискусії;
- аудіовізуальна діяльність (театр, музика та інші засоби мистецтва);
- спільне виготовлення плакатів, листівок, буклетів, виготовлення книжок-розгорток;
- розгляд і аналіз конкретних ситуацій;
- навчання молодших школярів за методом «рівний – рівному»;
- моделювання ситуацій;
- проектування.
Сьогодні існує багато методик, які, органічно доповнюючи одна одну, допомагають дитині швидко навчитися процесу творчості. Одним із найпріоритетніших є інноваційний метод проектів. Учителі, які постійно перебувають у творчому пошуку, обов’язково приходять до проектної методики.
Метод проектної діяльності в своїй практиці широко використовують вчителі: Волошенко В.В., Димова І.Г., Кравець Ю.І., Сорока М.А.
Головною задачею вчителів є не дати учневі певний багаж знань, а навчити
вишукувати потрібну інформацію з будь-яких джерел. За цих умов змінюється і
психологічна атмосфера дитини, відбувається переорієнтація репродуктивної
навчальної діяльності на різноманітні види самостійної діяльності –
дослідницьку, пошукову, творчу. Протягом певного відрізка часу вони працюють
у парах, у групі, індивідуально. Матеріали таких проектних пошуків і досліджень
можна використовувати в урочній системі, інтегрувати з іншими предметами, а
також в позакласній роботі. В нашій школі є мультимедійні проектори, комп’
ютери, ноутбуки, телевізори, що дає змогу проводити уроки з використанням
комп’ютерних програмних засобів. В жовтні, вчителем 2-А класу, Сорокою М.А
було проведено відкритий урок з основ здоров’я « Їжте на здоров’я! Вибір
корисних продуктів»( за Новою програмою). Матеріали було розміщено на сайті
вчителів початкових класів «Урок», отримано Сертифікат. В грудні, вчителем
1-А класу, Денищенко Т.Г. було проведено урок з основ здоров’я «Дівчатка і
хлопчики. Правила товаришування. Спільні ігри». Вчителі, продемонстрували та
поділилася досвідом роботи, щодо використання інтерактивних та
здоров’язберігаючіх технологій на засадах компетентнісного підходу.
Вже другий рік, впроваджуючи новий Державний стандарт початкової загальної освіти, вчителі дотримуються компетентнісного підходу у навчанні молодших школярів. Пріоритетним напрямком роботи вчитель визначає ціннісне ставлення учня до себе. Щоб бути успішними в житті, сучасні діти повинні навчитися здобувати, аналізувати і обробляти всіляку, деколи суперечливу інформацію, приймати обґрунтовані рішення в ситуаціях з випадковими результатами, оцінювати міру ризику і шанси на успіх.
Також при навчанні основам здоров’я особливого значення набуває оцінювання навчальних досягнень учнів. Відповідно до концепції навчальної програми «Основи здоров’я», результатом її оцінювання повинен стати висновок про те, чи відбулися за період навчання зміни в поведінці учнів стосовно основних складових здоров’я, зокрема, чи дотримуються учні правил правильного харчування, особистої гігієни, правильної поведінки під час небезпечних ситуацій удома та на вулиці, у спілкуванні з однолітками та дорослими, чи уникають вони шкідливих звичок і тому подібне.

Матеріал підготувала: Сорока М.А., вчитель початкових класів, КЗ " Лисичанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст.№5"
Категорія: Мої файли | Додав: Маргарита
Переглядів: 1224 | Завантажень: 81 | Рейтинг: 5.0/8
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні - профіль
Гість


Группа:
Гости
Время:23:59

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!

Пошук

Форма входу

Block title
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.

Живий календар

Календар
Осталось...

Погода

Наша кнопка
 Сходинки до вершин знань

Буду вдячна всім, хто розмістить мою кнопку в себе на сайті!

Початкова школа

«Методичний портал»


Інформатика

«Методичний портал»


Корисні посилання
Міністерство oсвіти і науки, молоді та спорту України

Всеукраїнський портал «Початкове навчання»

Інформатик. Все для вчителя

Наші гості
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки

Ваши линейки для форумов
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz