<
 Каталог файлів | Вход | Регистрация                                                               Четвер, 28.03.2024, 14:50 Гість  
Категорії розділу
Математика [195]
Українська мова та читання [154]
Природознавство [73]
Музика [2]
Трудове навчання [8]
Основи здоров"я [12]
Фізкультхвилинки [40]
Російська мова [8]
Навчання грамоти [39]
Шаблони для презентацій [10]
Обпазотворче мистецтво [7]
Я у світі [0]

Меню сайту

Сертифікат
Для того, щоб отримати сертифікат, який підтвердить публикацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на ФОРУМІ

Міні - чат

Мультики
Смотреть бесплатно детские телеканалы

Корисна програма
Отличник

Події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard» продвижение сайта бесплатно

Подвесной потолок из гипсокартона своими руками: видео инструкция по монтажу, фото.

антивирус для сайтаРезультаты антивирусного сканирования

Якість сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Файли » Презентації » Природознавство

Урок природознавства в 1 класі:" Що нас оточує. Жива та нежива природа."
01.10.2014, 20:34

Тема. Що нас оточує. Жива та нежива природа.
Мета: розширювати знання учнів про різноманітність природи; розвивати вміння групувати об'єкти неживої та живої природи, порівнювати об'єкти (тіла) живої та неживої природи з метою виявлення відмінностей між ними; розвивати пізнавальну активність учнів; виховувати дбайливе ставлення до природи.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу.
Дзвінко продзвенів дзвінок,
Всім пора нам на урок,
Все у нас уже на місці –
Залишились тільки сісти!
ІІ. Хвилинка спостережень
- Яка зараз пора року?
- Який місяць?
— Який сьогодні день — ясний, хмарний, похмурий?
— Яке небо?
— Які опади?
— Який вітер?
— Що змінилося порівняно з минулим тижнем?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Діти, поспостерігайте, що знаходиться навколо нас?
(яскраве сонце, свіжий вітер, квіти, птахи, люди...)Слайди з віршем (природа)
- Отже, якою буде тема нашого сьогоднішнього уроку?
- Для чого нам це вчити?
—Так, сьогодні ми говоритимемо про те, що нас оточує, про світ, у якому ми живемо. Ви здогадалися, що йтиметься про природу. Дорослі називають це словом довкілля, навколишній світ.
— На уроці ви дізнаєтеся, що належить, а що не належить до природи, навчитеся розрізняти живу і неживу природу.
Слайд

III. Вивчення нового матеріалу

1 Гра «Я почну, а ти завершуй»
• Сьогодні дорогою до школи я бачив….
• Біля мого будинку росте….
• Нашу землю вдень освітлює…
• Ми п'ємо…
• У річках та морях живуть...
— Як назвати одним словом усе, про що ви говорили? Де ми це зустрічаємо?
Слайд
— Так, навколо нас. Це і є природа.

1. Релаксаційна пауза. Слайд 5 (зображення хмаринок)
Учитель: Сядьте зручніше, заплющте очі. Я хочу запросити вас у мандрівку на хмаринці. (Звучить музика)

Уявіть, що ви стрибнули на білу пухнасту хмаринку, схожу на м’яку гору із подушок. Відчуйте, як ваші ноги, спина зручно розташувалися на цій великій подушці. Мандрівка починається. (пауза) Наша хмаринка повільно піднімається у синє небо. Відчуваєте, як вітерець обвіває обличчя? Тут, високо в небі, усе спокійно і тихо.
— Мені дуже хочеться поближче розглянути, які предмети природи там є. Але наша хмаринка так високо, що це зробити неможливо без спеціального приладу — телескопа що допомагає спостерігати за предметами на далекій відстані.
(На дошці з'являється малюнок телескопа.)

— У мене він є! Допоможіть, будь ласка, його налагодити.

• Фізкультхвилинка
Для цього:
• підведіться;
• протріть лінзу;
• витягніть трубу;
• наведіть різкість;
• нахиліться вперед;
• присядьте;
• станьте навшпиньки.

— Усе!.. Зупинилися! Дуже гарно видно!
Учні сідають.
— назвіть, які предмети природи ви бачите. (Слайд.)

Пташечка, тигренятко,їжачок, півник, єнотик.
- Як можна назвати це все одним словом? (тварини).

- Подивіться на наступну хмаринку. Слайд
В яку групу можна об’єднати ці предмети? (рослини)

4 Розповідь учителя
— Рослини, тварини і люди — це жива природа. Слайд
- Які основні ознаки живих організмів? Вони народжуються, рухаються, дихають, живляться, п’ють та помирають. Слайд

- Нашу землю освітлює сонце, місяць, зорі. Ми знаємо, що люди п’ють воду, дихають повітрям. А чи ви чули, щоб сонце, зірки чи повітря просили їсти? Чи бачили ви колись на небі кілька сонць чи місяців? А чи було таке, щоб сонце чи місяць зникли назавжди?
- Висновок: сонце, місяць, зорі, вода не живляться, не ростуть, не розмножуються. Тому належать до неживої природи. Слайд

Отже, природа поділяється на живу і неживу Слайд

- Нас також оточують предмети, які людина створила своїми руками. (Діти називають, що створено руками людини: будинки, машини, меблі, шкільне приладдя тощо)
Висновок: усе, що створене руками людини, - це рукотворний світ навколо нас.
Речі, які створили людина руками не належать до природи. Але більшість матеріалу для речей люди беруть саме з природи або живої, або неживої.
Наприклад: воду, пісок, камінь – для будівлі будинків, дерево - для столярних виробів: вікон, дверей, меблів, для одержання паперу. Метал – для виготовлення, цвяхів, гайок, машин. Слайд

IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1. Робота з підручником (с. 30-31).
Розгляньте фото внизу на с. 30. На яких фото зображені природні предмети, а на яких – рукотворні?

Фізкультхвилинка.

2. Розгляньте малюнки на дошці. Який малюнок «зайвий»? Чому? (Лопата зайва, оскільки це — виріб людини, а решта — об'єкти природи.)
• Небо, Місяць, вода, зорі, пісок, карта.
• Дуб, камінь, Сонце, повітря.
• Вітер, річка, білка, веселка, дощ.
• Вовк, лисиця, лікар, чашка, комар.

— Якою буває природа? (Живою і неживою)
— Назвіть ознаки живої та неживої природи.

3 Гра «Уважний ряд»
Учитель готує предметні малюнки із зображенням сонця, берези, гриба, місяця, річки, олівця, дівчинки, машинки, будинку і показує їх по черзі. Діти першого ряду плескають у долоні, якщо показане належить до живої природи, другого — до неживої, а третього — до рукотворного світу.

4 Гра «Об'єкти живої природи»
Діти підводяться. Учитель упереміж називає об'єкти живої природи і вироби: м'яч, собака, телевізор, трактор, хмара, сумка, сніжинка, річка, ложка, бурулька, ранець, піщинка, гойдалки тощо.
Діти присідають, коли чують назву виробу, і піднімають руки вгору, коли чують термін, що характеризує об'єкт природи (не зроблений руками людини).

6 Робота над загадками
Учитель пропонує учням відгадати загадки і визначити, що з відгадок належить до живої природи, що — до неживої, а що — до рукотворного світу. Діти обов'язково пояснюють, чому вони визначили приналежність певного предмета до певної групи.Слайди

7.Гра «Розгубилися слова». Робота в парах

Учитель: Діти, упродовж уроку ви здобули нові знання про природу і про речі, що створені людьми. А тепер у групах складіть речення, як потрібно ставитися до природи та речей, створених людьми.

Висновок: Потрібно (1) шанувати (2) природу (3) і (4) речі (5), створені (6) людиною (7).

V. Підсумок уроку
— Що нового ви дізналися на уроці?
— Що таке природа?
— Якою буває природа? (Живою і неживою)
— Що належить до живої природи?
— Що належить до неживої природи?
— До якої природи належить людина?
- Що належить до предметів, створених руками людини?
- Я к потрібно ставитися до природи?
- Як необхідно ставитися до речей, створених людиною?

Категорія: Природознавство | Додав: luda
Переглядів: 1593 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/13
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні - профіль
Гість


Группа:
Гости
Время:14:50

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!

Пошук

Форма входу

Block title
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.

Живий календар

Календар
Осталось...

Погода

Наша кнопка
 Сходинки до вершин знань

Буду вдячна всім, хто розмістить мою кнопку в себе на сайті!

Початкова школа

«Методичний портал»


Інформатика

«Методичний портал»


Корисні посилання
Міністерство oсвіти і науки, молоді та спорту України

Всеукраїнський портал «Початкове навчання»

Інформатик. Все для вчителя

Наші гості
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки

Ваши линейки для форумов
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz