<
 Каталог файлів | Вход | Регистрация                                                               Субота, 27.04.2024, 06:19 Гість  
Категорії розділу
Математика [195]
Українська мова та читання [154]
Природознавство [73]
Музика [2]
Трудове навчання [8]
Основи здоров"я [12]
Фізкультхвилинки [40]
Російська мова [8]
Навчання грамоти [39]
Шаблони для презентацій [10]
Обпазотворче мистецтво [7]
Я у світі [0]

Меню сайту

Сертифікат
Для того, щоб отримати сертифікат, який підтвердить публикацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на ФОРУМІ

Міні - чат

Мультики
Смотреть бесплатно детские телеканалы

Корисна програма
Отличник

Події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard» продвижение сайта бесплатно

Подвесной потолок из гипсокартона своими руками: видео инструкция по монтажу, фото.

антивирус для сайтаРезультаты антивирусного сканирования

Якість сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Файли » Презентації » Українська мова та читання

Конспект уроку навчання грамоти "Апостроф"
10.04.2017, 21:34

Дмитрієнко С.М.
Вчитель вищої категорії
Новобузької ЗОШ І-ІІІ ст.№ 10
Конспект уроку навчання грамоти (читання) в 1 класі

Тема. Апостроф. Графічна роль апострофа в українській мові.
Мета. Ознайомити учнів зі знаком «апостроф», навчити їх читати слова з апост­рофом, виробити первинні уміння встановлювати звуко-буквений склад у таких словах; розвивати пізнавальну активність школярів, спостережли­вість; виховувати любов до родини.
Обладнання. Предметні малюнки (пір’їна, в’юн, цифри 5 і 9; зображення коми, крапки, апострофа), таблиця для розчитування зі словами з апострофом, відеорозик з фізхвилинкою, індивідуальні картки.
Зміст уроку
І. Організаційний момент
Ми за парти всі сідаєм
І урок розпочинаєм.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Складіть слова з розсипаних літер «А», «М», «В», «О». {Мова.)
З чого складається наша мова?
У що поєднуються звуки, слова, речення?
А для чого людині мова? (Для спілкування, передачі інформації.)
Наша мова барвінкова.
Милозвучна і чудова.
Ти шануй її, дитино,
Бо вона у нас єдина.
ІІІ. Визначення теми і мети уроку.
Сьогодні до нас на урок завітала дивна гостя. Чи впізнали ви її? (Так, це
кома.)

А прийшла вона ось із яким проханням:
По країні я ходила,
Родичів всіх розгубила.
Ви мені допоможіть,
А щоб вам не нудьгувати,
Я завдання принесла.
Ой, багато треба знати,
Щоб їх швидко розв’язати!
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Перше завдання.
- Разом із комою до нас приїхав потяг:
тато + мама + я + брат + сестра + книга
Знайдіть зайвий вагон. Чому він зайвий?
Що об’єднує всіх цих людей? (Вони — родичі).
Придумайте речення.
У моїй родині є мама, тато, брат, сестра і я.
(Вчитель записує речення, не вживаючи великої букви, ком і крапки).
Чи все гаразд у нашому реченні?
З якою інтонацією слід читати це речення?
(З інтонацією перелічування.)
- З допомогою якого знака можна позначити ці паузи на письмі? (За допомогою коми.)
Що повинно стояти у кінці речення? (Крапка)
Ось ми знайшли першу родичку коми — крапку.

2. Друге завдання.
а) Творчі вправи
Відгадайте ребус і дізнайтесь, як ще можна назвати цих людей.
(сім’я)

б) Вимова слова «сім’я»
в) Викладення слова з букв. (Передбачається, що учні викладуть це слово без апострофа — СІМЯ).
г) Аналіз слова.
Прочитайте це слово так, як написано. (Виникає проблема, адже два звуки [й] та [а], які чули діти, вони позначили буквою «Я». Але після букви, що позначає приголосний звук, буква «я» позначає звук [а] та м’якість попереднього приголосного).
Що ж нам робити? (Виникає: пропозиція відсунути букву «Я» праворуч ; прочитати її окремо. Але тоді утворюється два слова: «сім» та «я»).
Хтось із учнів може запропонувати використати для позначення цієї паузи (роздільної вимови) кому — сім, я.
г) Повідомлення вчителя.
В українській мові є такий знак, який показує роздільну вимову у словах.
Він дуже схожий на кому, лише ставиться вгорі. Він називається апостроф.
Це ще один родич нашої коми:

3 .Трете завдання.
а) Загадка.
Я є у п’явці, у в’юні,
Я є в риб’ячій сім’ї,
Але в воді мене немає.
Скажіть: хіба таке буває?
б) Звуко - буквений аналіз слів: «п’явка», «в’юн».
П’явка — прісноводна тваринка, кровопивчий хробак (використовується в медицині).

В’юн — надзвичайно рухлива риба з видовженим гнучким тілом.

4 .Висновок.
Апостроф — унікальний знак. Він є не в кожній мові. Позначає роздільну
вимову. Стоїть завжди після твердих приголосних, а букви «я», «ю», «є», «ї»
після апострофа позначають два звуки!

5 5.Фізхвилинка
6
7
8

- В якому слові зустрівся апостроф? Чому слід піклуватися про своє здоров'я?

6.Робота за букварем
1 1) Читання слів з апострофом.
2 п’є б’є в’є
3 п’ють б’ють в’ють
4 м’яч ім’я сім’я п’єса
м’ята пір’я хом’як дев’ять
п’ята подвір’я сузір’я комп’ютер

2) Звуко-буквений аналіз слів.

3) Словникова робота.
Хом’як – польовий гризун.
П’єса – твір, призначений для вистави.

4) Робота над віршем.

Коли і де відбувалися описані події?
Кого слухала вся сім’я?
Як автор описує надвечір’я?
В якому темпі потрібно читати і з якою інтонацією?

5) Читання в парах.
Спробуйте передати настрій.

6)Читання «Заклички».
Вийди, вийди сонечко,
На дідове полечко,
На бабине зіллячко,
На наше подвір’ячко.
Вивчити напам’ять.

7)Мовна гра «Утвори нове слово з апострофом».

VІ. Рефлексія
Що нового ви дізналися? Яка особливість апострофа?
Що сподобалось на уроці?
Що б ви розповіли батькам про наш урок ?

Категорія: Українська мова та читання | Додав: svitlanadmitrienko
Переглядів: 514 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/8
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні - профіль
Гість


Группа:
Гости
Время:06:19

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!

Пошук

Форма входу

Block title
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.

Живий календар

Календар
Осталось...

Погода

Наша кнопка
 Сходинки до вершин знань

Буду вдячна всім, хто розмістить мою кнопку в себе на сайті!

Початкова школа

«Методичний портал»


Інформатика

«Методичний портал»


Корисні посилання
Міністерство oсвіти і науки, молоді та спорту України

Всеукраїнський портал «Початкове навчання»

Інформатик. Все для вчителя

Наші гості
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки

Ваши линейки для форумов
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz