<
 Каталог файлів | Вход | Регистрация                                                               Неділя, 19.05.2024, 12:36 Гість  
Категорії розділу
Математика [195]
Українська мова та читання [154]
Природознавство [73]
Музика [2]
Трудове навчання [8]
Основи здоров"я [12]
Фізкультхвилинки [40]
Російська мова [8]
Навчання грамоти [39]
Шаблони для презентацій [10]
Обпазотворче мистецтво [7]
Я у світі [0]

Меню сайту

Сертифікат
Для того, щоб отримати сертифікат, який підтвердить публикацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на ФОРУМІ

Міні - чат

Мультики
Смотреть бесплатно детские телеканалы

Корисна програма
Отличник

Події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard» продвижение сайта бесплатно

Подвесной потолок из гипсокартона своими руками: видео инструкция по монтажу, фото.

антивирус для сайтаРезультаты антивирусного сканирования

Якість сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Файли » Презентації » Українська мова та читання

Текст-розповідь. 4 клас
16.03.2016, 15:37

Тема.  Текст-розповідь

        Мета:

         поглиблювати і поширювати знання про текст, ознайомити учнів з текстом-розповіддю пізнавального характеру, формувати вміння розпізнавати текст-розповідь;

         розвивати мислення, мову, увагу, пам`ять, вміння аналізувати, виділяти головне;

         виховувати почуття дружби, колективізму, гордості за свою державу.

        Обладнання: таблиця «Типи текстів», пазли «Київ», картки «Типи текстів», сигнали, портрет Д. Павличка, збірка його поезій, мультимедійний супровід уроку

       Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку

 

        І. Вступна частина

1. Організація учнів до уроку

- Станьте, діти, підтягніться.

Один одному всміхніться.

Сядьте всі рівненько, починаємо працювати.

Вузлик знань ще один сьогодні будемо в’язати.

            2. Перевірка домашнього завдання (вибірково)

        3.  Актуалізація опорних знань учнів

а) читання двома учнями складеної розповіді за вправою 28;

б) актуалізація знань відбувається за допомогою вправи «Мікрофон».

 - Що таке текст?

 - Назви найголовніші ознаки тексту.

 - Як уникнути повторення в тексті одних і тих самих слів?

 - Що таке план?

 - Для чого його складають?

 - Які бувають тексти?

 

(Колективно складається таблиця «Типи текстів»).

                  

          

 

ТИПИ ТЕКСТІВ

 

 

РОЗПОВІДЬ

          

 

ОПИС

 

МІРКУВАННЯ

 

 (Таблиця складається на магнітній дошці за допомогою карток)

         ІІ. Основна частина

        1. Повідомлення теми уроку та очікуваних результатів

         Сьогодні у нас незвичайний урок – урок заочної подорожі в місто… А яке місто, дізнаєтеся під час  опрацювання теми  «Текст – розповідь».

Подумайте і скажіть, які завдання перед нами виникають. (Вправа «Мікрофон»)

         В кінці уроку ми побачимо, чи досягли очікуваного результату. А самі активні учні матимуть змогу працювати з пазлами.

( Очікувані результати:

1) вміти розпізнавати тексти – розповіді;

2) визначати тему і мету;

3) добирати заголовки;

4) складати текст – розповідь.)

        2. Ознайомлення з текстом – розповіддю

         а) робота в малих групах

 

      Давнє місто Київ. Оповідають, що колись прийшли на берег Дніпра три мужні брати: Кий, Щек, Хорив. З ними була їхня сестра Либідь. Поставили вони укріплений городок і назвали його іменем старшого брата Кия.

      Київ виріс, змужнів, став одним з найкращих міст у світі.

      І тепер кияни дбають про добру славу Києва. Вони прикрашають його квітами, звеличують працею.

 

         б) запитання і завдання:

1) Про яке місто йдеться у тексті?

2) Про що дізналися з тексту? Розкажіть.

3) Яка мета тексту?

4) Доберіть заголовок.

 

        ВИСНОВОК

         Це текст - розповідь. Його мета - розповісти про тих, хто заснував місто Київ. Яким воно було спочатку і про що дбають кияни.

        3. Каліграфічна хвилинка

К к Ки ки Ка кА Ку ку Ко ко

Київ – місто краси, добробуту.

        4. Колективна робота за матеріалом вправи 31

1) Про що дізналися з тексту?

2) Виписати виділені слова. Позначити у них префікси.

         (Перевірка проводиться за допомогою сигналів. Бажаючі учні читають слова і називають префікси.  А останні сигналізують, чи правильні відповіді.)

        ВИСНОВОК

         Текст вправи 31 є розповіддю. Його мета - розповісти про те, як було винайдено папір.

        5. Проблемне завдання

        Вправа «Два, чотири - всі разом»

         (Ця технологія є ефективною для розвитку навички спілкування, вміння доводити свою думку. Об’єднані учні у пари висловлюють свої ідеї, обговорюють їх. Пари обов’язково повинні досягти згоди. Потім вони об’єднуються в четвірки. І обговорюють попередньо досягнуті рішення. Кожна четвірка досягає згоди. Заслуховуються рішення четвірок.)

         - Діти, перед вами картки. Необхідно знайти текст-розповідь, дібрати заголовок, визначити його тему і мету.

 

         КАРТКИ 1, 2

 

         Стоїть при дорозі калина. Гарна вона в будь-яку пору року. Навесні вбирається калина у смарагдові шати листя, біле мереживо квіток. Згодом на місці квітів з являються важкі кетяги, наливатимуться терпким соком, рум’янітимуть.

         А прийде осінь – не мине й калини, прибереже для неї найчарівніші барви. І стоїть уже чепуруха у жовтому вбранні.

          Навіть зима не насмілиться зірвати це чудове намисто, обережно притрусить його пухнастим сніжком, і стане воно смачним та цілющим.

          А навесні знову забуяє ніжним цвітом, пригадуючи зимові сни.

 

 

                             

           Уже понад п’ятнадцять століть височіє на дніпровських схилах золотоверхий Київ.

          Київ завжди приваблював пожадливих ворогів своєю красою і багатством. Захищаючи місто від монголів, печенігів, кияни насипали земляні вали. Так вони перетворили місто на фортецю. Для добрих людей будували ворота. Найкращі з них - Золоті. Ніхто з ворогів не зайшов у місто через ці ворота.

 

        6.Фізкультхвилинка (під музичний супровід)

        7. Виступ творчої пошукової групи:

         а) один учень коротко розповідає про біографію Д. Павличка, використовуючи збірку поезій і портрет поета;

         б) другий учень – розказує напам’ять вірш Д. Павличка «Де найкраще місце на землі?»;

         в) самостійне читання вірша;

         г) словникова робота.

    - Як можна виразити головну думку?

          ВИСНОВОК

         В усному мовленні найважливіші для вираження думки слова виділяються голосом, інтонацією.

         г) звуко-буквений аналіз виділеного слова.       Пам’ятай

        8. Робота в парах:

         (Ця робота сприяє позитивному ставленню до навчання. Всі діти в класі отримують можливість говорити, висловлюватись. Вона дає учням час поміркувати, помінятися ідеями з партнером і лише потім озвучити свої думки перед класом).

         а) читання тексту вправи 30. Усне визначення діалогу як розмову двох або кількох осіб.

         б) вправляння у читанні діалогу (робота в парах).

         в) списати вправу, дотримуючись розділових знаків.

        ІІІ.  Підсумкова частина уроку

        1. Підбиття підсумків

         (Учні розглядають утворену з пазлів картину «Золоті ворота», визначають де заочно побували на екскурсії. Підбивають підсумки).

         Під час підбиття підсумків учитель звертає увагу учнів на очікувані результати уроку і, передаючи уявний мікрофон, запитує:

  • Чи досягли особисто очікуваних результатів?
  • Чому ви так вважаєте?
  • Що вам вдалося найкраще?
  • Що могло бути організовано краще?
  • Над якими навичками, вміннями вам треба ще працювати?

        2. Домашнє завдання

     1 група – підручник, с.19, вправа 32.

     2 група - написати текст-розповідь про Київ, користуючись додатковою літературою.

 

Категорія: Українська мова та читання | Додав: lorochka
Переглядів: 566 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/10
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні - профіль
Гість


Группа:
Гости
Время:12:36

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!

Пошук

Форма входу

Block title
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.

Живий календар

Календар
Осталось...

Погода

Наша кнопка
 Сходинки до вершин знань

Буду вдячна всім, хто розмістить мою кнопку в себе на сайті!

Початкова школа

«Методичний портал»


Інформатика

«Методичний портал»


Корисні посилання
Міністерство oсвіти і науки, молоді та спорту України

Всеукраїнський портал «Початкове навчання»

Інформатик. Все для вчителя

Наші гості
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки

Ваши линейки для форумов
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz