<
 Каталог файлів | Вход | Регистрация                                                               П`ятниця, 29.03.2024, 10:07 Гість  
Категорії розділу
Математика [195]
Українська мова та читання [154]
Природознавство [73]
Музика [2]
Трудове навчання [8]
Основи здоров"я [12]
Фізкультхвилинки [40]
Російська мова [8]
Навчання грамоти [39]
Шаблони для презентацій [10]
Обпазотворче мистецтво [7]
Я у світі [0]

Меню сайту

Сертифікат
Для того, щоб отримати сертифікат, який підтвердить публикацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на ФОРУМІ

Міні - чат

Мультики
Смотреть бесплатно детские телеканалы

Корисна програма
Отличник

Події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard» продвижение сайта бесплатно

Подвесной потолок из гипсокартона своими руками: видео инструкция по монтажу, фото.

антивирус для сайтаРезультаты антивирусного сканирования

Якість сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Файли » Презентації » Українська мова та читання

Закріплення вимови і написання слів з апострофом. Звуко-буквений аналіз слів з апострофом
01.12.2013, 17:37
Тема. Закріплення вимови і написання слів з апострофом. Звуко-буквений аналіз слів з апострофом
Мета: закріпити навички вимови, читання та написання слів з апострофом, виробляти уміння робити звуко-буквений аналіз таких слів, поповнювати словниковий запас учнів, вчити працювати над прислів’ями та приказками; розвивати вміння порівнювати, пізнавальну активність, спостережливість, вміння узагальнювати звукові явища, мовленнєві навички; виховувати любов до сім’ї та праці, свого народу.
Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, предметні малюнки, картки.
Хід заняття
І.Організаційний момент. Слайд 2
Я всміхаюсь сонечку:
- Здрастуй, золоте.
Я всміхаюсь квіточці:
- Хай вона росте!
Я всміхаюсь дощику:
- Лийся, мов з відра.
Друзям усміхаюся,
Зичу їм добра.
(Діти читають віршик хором супроводжуючи рухами)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Відгадування загадки-акровірша. Дослідницька робота груп. Слайд 3
 Чи любите ви загадки?
 Учень групи «Літератори» підготував для вас загадку-акровірш. Послухайте і відгадайте.
А я такий же, як знак розділовий
Простий і відомий шкільній дітворі.
Оце лиш в словах української мови
Сумлінно пишусь не внизу, а вгорі.
Твердість вимови вчу позначати,
Роздільно навчаю також читати.
Ось спробуй писати слово «ім’я» –
Факт, що зразу потрібним стану і я!
 Що це? (апостроф)
2. Пригадування правила про вживання апострофа. Дослідницька робота груп.
а) Звіт групи «Мовознавці». (таблиця «Апостроф»)
 Учні групи «Мовознавці» підготували табличку коли пишеться апостроф.
3.Каліграфічна хвилинка. Слайди 4-5
 Урок почнемо без зупинки з каліграфічної хвилинки.
 Запиши букви, після яких може ставиться апостроф.
 Пригадаємо правило вживання апострофа.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
 Отже, сьогодні ми сьогодні продовжимо працювати з апострофом: будемо закріплювати вміння читати і писати слова з апострофом, робити звуко-буквений аналіз слів, познайомимося зі значенням нових слів.
ІV. Дослідницька робота груп. Слайд 6
1. Звіт групи «Дослідники».
а) «Це цікаво»;
Це наймолодший знак нашого письма.
З’явився в українській граматиці для позначення роздільної вимови.
Назва знака взята з давньогрецької мови, що означає: кривий, зігнутий, повернутий.
V. Закріплення раніше здобутих знань.
1. Індивідуальна робота з картками. (додаток 1)
2. Вправи на вправляння у вимові слів з апострофом. Слайд 7
 Як вимовляється приголосний звук перед апострофом? (твердо)
3. Малюнковий диктант «Асоціації». Слайд 8
 Подивіться на малюнки і подумайте, які слова з апострофом вам приходять на думку. Запишіть їх.
(Сім’я, м’ята, м’ясо, п’ята, м’яч)
4. Робота з підручником. Слайд 9
а) Вправа 2 (усно);
 Утворіть слова з апострофом.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА. Слайд 10
б) Вправа 3 (фронтально);
 Випишіть слова з апострофом.
 Чому в підкреслених словах не пишемо апостроф? (Апостроф ставиться після букв М, Р перед Я в тому випадку, якщо буква Я позначає 2 звуки [ЙА]. В даних словах буква Я лише пом’якшує букви)
5. Дослідницька робота груп. Слайди 11-12
а) Звіт групи «Мовознавці». Апостроф не пишеться (таблиця).
б) Звіт групи «Дослідники». Значення слова «метро» (малюнок).
VІ. Вправи на вироблення вмінь виконувати звуко-буквений аналіз слів з апострофом.
1. Утвори за зразком слова з апострофом. Слайд 13
солома – солом’яний,
олово – олов’яний,
дерево – дерев’яний,
риба – риб’ячий.
2. Вивчаємо нове слово «солом’яний». Звіт групи «Дослідники». Слайди
14-15
СОЛОМ'ЯНИЙ:
1. Зроблений із соломи.
2. Колір.
3. Який легко можна порушити; нестійкий, неміцний.
4. Солом'яний парубок — непривабливий, негарний.
3. Звуко-буквений аналіз слова.
а) фронтальна робота;
Солом’яний - [с о л о м й´ а н и й´] – 9 б., 10 зв., 4 скл.
б) самостійна робота; Слайди 16-17
 Хто зимує в Африці?
 Давайте послухаємо голос.
 Це солов’ї.
 Зробіть самостійно звуко-буквений аналіз слова солов’ї.
 Перевірте.
 Подивіться як виглядає гніздечко солов’я.
4. Вправи на переніс слів з апострофом. Слайд18
 Поясніть прислів’я та приказки. Поділіть слова з апострофом для переносу.
Пташка красна своїм пір’ям, а людина – своїм знанням.
Без здоров'я нема щастя.
Гірко поробиш — солодко з'їси.
Пір’-ям, здо-ро-в'я, з'ї-си.
5. Звіт групи «Дослідники». Слайд19
Мовне диво. У якому слові є два апострофи?
Тож бувають у мові дива!
Це слівце інтригує недарма:
На шість літер – апострофів два,
Означає місцину над яром.
Яке це слово? (Над’яр’я )
6. «Лінгвістичний аукціон» Слайд 20
а) робота в малих групах (по 3 учнів у кожній).
 Записати якомога більше слів з апострофом.
7. Звіт групи «Літератори».
 Члени групи «Літератори» підготували для вас збірочку віршів, загадок та ребусів про апостроф. ЇЇ ви розглянете після уроку.
VІІ. Домашнє завдання.
 Виконати вправу в підручнику 4. Повторити правило про апостроф.
VІІІ. Самомоніторинг. Слайд 21
 Я роздала вам смайлики, але вони без ротика. Домалюйте його в залежності від того, як ви працювали на уроці. Якщо:
- Я брав активну участь в роботі на уроці.
- Я вносив вдалі пропозиції, які врахував клас.
- Я надавав допомогу однокласникам.
- Я вдало узагальнював думки інших.
- Я давав повні відповіді на поставлені питання.
- Я дізнався багато нового.
 Тоді ваш смайлик буде усміхнений, якщо ж на уроці ви цього не робили, то ротик його буде незадоволений.
Категорія: Українська мова та читання | Додав: Natalli
Переглядів: 2404 | Завантажень: 13 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/8
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні - профіль
Гість


Группа:
Гости
Время:10:07

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!

Пошук

Форма входу

Block title
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.

Живий календар

Календар
Осталось...

Погода

Наша кнопка
 Сходинки до вершин знань

Буду вдячна всім, хто розмістить мою кнопку в себе на сайті!

Початкова школа

«Методичний портал»


Інформатика

«Методичний портал»


Корисні посилання
Міністерство oсвіти і науки, молоді та спорту України

Всеукраїнський портал «Початкове навчання»

Інформатик. Все для вчителя

Наші гості
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки

Ваши линейки для форумов
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz