<
 Каталог файлів | Вход | Регистрация                                                               П`ятниця, 19.04.2024, 13:26 Гість  
Категорії розділу
Українська мова [2]
Математика [9]
Читання [8]
Природознавство [13]

Меню сайту

Сертифікат
Для того, щоб отримати сертифікат, який підтвердить публикацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на ФОРУМІ

Міні - чат

Мультики
Смотреть бесплатно детские телеканалы

Корисна програма
Отличник

Події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard» продвижение сайта бесплатно

Подвесной потолок из гипсокартона своими руками: видео инструкция по монтажу, фото.

антивирус для сайтаРезультаты антивирусного сканирования

Якість сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Файли » Таблиці, схеми » Читання

Закріплення знань про звукове значення букви «ша».
16.02.2016, 11:39

Тема. Закріплення знань про звукове значення букви «ша». Перевірка навичок читання. Урок-подорож
Мета: закріпити знання учнів про букву «ша» та її звукове значення; удосконалювати на¬вички виразного читання, звукового та звуко-буквеного аналізу слів; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати фонематичний слух, аудіативні вміння, навички спілкування у групі, колективі, навички виразного та динамічного читання; сприяти розвитку фантазії, творчості; виховувати дбайливе ставлення до природи, бажання оберігати й допомагати птахам взимку, культуру спілкування у групі, колективі.
Обладнання: аудіозапис співу пташок, дзюрчання струмочків, шелесту листя, свисту вітру, хуртови¬ни; «мобільний телефон» із зашифрованим словом; атрибути команд (головні убори «Комашок», «Ромашок», «Шовкопрядів», три скриньки для збирання «балів»); табло; іграшки (мишка, шуліка, шиншила, ялинка, лісова фея, снігова королева); малюнки трьох гір у вигляді «кішки» (найбільша), «мишки» (середня) і «шишки» (найменша); малюнки (шайба, кашкет, капелюшок, жакет, штани, шаровари, шорти); зерно пше¬ниці; кришталеві зірочки; горішки (три); таблиці-пірамідки для читання; три ялинки з паперу; пшоно; ягоди шипшини і горобини; кришталеві «сльози»; сніжинки; три кошики; «сніжки зі словами» із зім’ятого паперу; три грамоти; медалі для найактив¬ніших; солодощі.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Дружно встали — посміхнулись
І до сонця потягнулись.
А тепер сідають ті,
У кого очі голубі.
Cіли сірі оченята,
А тепер, і з карими очима —
Дівчата і хлоп’ята!
II. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці на нас чекає незвичайна подорож! Ми помандруємо до зимового лісу.
( звучить музика, свист вітру, заметіль, хуртовина)
Чуєте, це Снігова королева мандрує,
На зиму люту й сувору чаклує.
Хурделиць сніжних й сильних вітрів закликає,
Лютий мороз у ліс запускає!
Де живуть пташки й комашки,
Всілякі тваринки й рослинки…
Землю холодною ковдрою вкрило,
І життя в лісі... заморозило.
Раптом чути спів синички.
— Хтось до нас звертається… (Учні прислухаються до співу си¬нички.)
Так, це пташка озивається!
Її чари не беруть,
Й ховається вона у лісі тут!
Загадка «Жовта шубка, черна шапка, сині крила, сірі лапки»
Правильно, діти, до нас на урок завітали синички
1-ша Синичка
Я пташка невеличка,
У мене білі щічки,
Сірі лапки й чорна шапка,
Фартушок жовтенький.
Люблю їсти з годівнички,
Звуть мене... (синичка.)
2-га Синичка
Живу я в лісі цьому вже чимало.
Нас, пташок, люта зима спіткала!
Комашки заховатись вспіли,
Ведмеді сплячку свою зустріли.
Хто залишився ось тут жити,
Той не буде вдосталь ситий,
Ми вимушені їжу шукати,
Щоб від голоду не помирати.
Бо все засипало снігами,
Й нічого не видніється під ними.
- Діти, а чи ми зможемо допомогти пташкам лісу? Як? (Годівнички, насипати зерна, крихт)
- Сьогодні на уроці ми повторимо звукове значення букви Ш, будемо виконувати різні завдання, а за кожне правильно виконане завдання мі будемо класти в годівничку насіння соняшника для наших пташок.
III. (Закріплення знань про звукове значення букви «ша»)
1 Артикуляційні вправи
1) Робота над скоромовкою
Шишкар шишку з вершечка сосни нишком на лиску струсив. Ой смішний! (Володимир Верховень)
2) Гра Впіймай звук [ш]. Словникова робота
— Коли чуємо звук [ш] — плескаймо в долоні. (Шуліка плескає крилами.)
Присідаємо тоді — як немає звука [ш] у слові! (Шуліка присідає.)
— Потренуймося ми трошки: «Кішка» — учні плескають. «Скаче» — учні присідають.
А тепер уважні будьте! Спершу тихо і повільно слова я буду го¬ворити! Потім швидше, швидше — щоб було вам цікавіше!
Шуба, шапка, капелюшок, штани, шорти, картуз, кашкет, шайба, сарафан, джинси, жакет, кишеня, шаровари.
— Молодці, ви були кмітливими! А зараз я перевірю, яка коман¬да найуважніша й найактивніша! Ви прослухали слова. (Учитель може знову зачитати слова, що подані вище.) Яке з них було зайвим і чому? (Усі слова позначають одяг, а слово «шайба» не є одягом. Це диск з гуми або пластмаси для гри в хокей. Тому воно зайве.)
— Що таке кашкет (картуз)? (Чоловічий головний убір із ко¬зирком)
— Для чого носять капелюшок? (Капелюх — головний убір, що носять восени, навесні або у літній період (солом’яний) для захис¬ту голови і волосся від опадів, вітру, сонця. Він також може бути й головною прикрасою. Капелюшок зазвичай носять жінки, а чоло¬віки — капелюх.)
— Як ще можна назвати жакет? (Піджак, сюртук. Зазвичай — це коротка жіноча одежа, яку носять поверх блузки або плаття. Або чоловічий верхній одяг, схожий на довгий піджак.)
— Чим відрізняються шаровари від штанів і шортів? (Шаро¬вари — національний одяг деяких народів, широкі штани, які мо¬жуть носити не тільки чоловіки, а й жінки. Вони дуже вільні в стегнах, часто зі зборками на талії і зібрані біля кісточок унизу. В Україні їх носять козаки.)
3 Звуко-буквений аналіз слів шипшина, комашка, шматочки
4 Підготовка до читання тексту: «Поспішай, синичко!»
1) Читання складів з буквою «ша»
Завдання від ялинки
Розім’яли ми наш ротик й вушка,
І пам’ять наша увібрала все, як гумка!
Час прийшов очицям працювати
Й склади з буквою «ша» читати!
Перед вами ялинковий ліс стоїть,
Гілочками шарудить.
І шепоче нам на вушко:
«Посадіть ялиноньку маленьку,
Нехай виросте гарненька».
Це зробити нам не тяжко!
Наберемо повітря повні легені,
Зосередьмо погляд на «стволі» — вертикальній лінії,
Й «окропімо» ялиночку складами,
Що будуть перед нами!
Для роботи з класом учитель пропонує демонстраційні таблиці-піраміди, а кожному учневі індивідуально — подібні схеми значно менших розмірів. Біля підніжжя I — 45 мм, II — 50 мм, III — 55 мм, IV — 60 мм. Зосередивши погляд на вертикальній лінії, учні читають склади, слова згори донизу.
— Потренуймося ми спершу разом прочитати. А потім кожна команда буде свою ялинку складами «поливати».

2) Читання слів з буквою «ша»

5 Робота над текстом: «Поспішай, синичко!»
1) Слухання (сприйняття) текст
Учитель читає текст, «розігруючи» його за допомогою двох іграшко¬вих синичок.
— А зараз — увага! Настав час позмагатися за їжу для пташок! Розігруються пшоно, ягоди шипшини та горобини. Потрібно лише правильно відповісти на запитання й добре виконати від феї за¬вдання! (Пропонуються запитання для команд.)
— Де зустрілися синички? (У лісі)
— Про що спитала перша синичка? (Чи снідала друга синичка?)
— Що відповіла друга синичка? (Що вона не снідала, що шукає хоч якусь комашку в корі.)
— Що порадила перша синичка? (Щоб друга синичка летіла до школи, де у саду є годівнички.)
— Що є у годівничках? (Там є пшоно, шматочки сала, ягоди шипшини та горобини.)
— Чому друга синичка порадила поспішати першій? (Міркує й відповідає кожна команда.)
Команди отримують зароблене пшоно, ягоди шипшини та горобини.
IV. Фізкультхвилинка
V. Читання тексту «Поспішай, синичко!»
А) бджілками
Б) ланцюжком
В) вибіркове: прочитайте питальні речення
Прочитайте окличні речення
Прочитайте слова першої синички, з якою інтонацією будете їх читати?
З інтонацією прочитаєте слова другої синички?
Про що спитала перша синичка?
Що шукала друга синичка?
Що було в годівничках?
Д) читання в особах

- Між ким іде розмова?
- Як називають розмову між двома особами?
- Які дійові особи у тексті?
- Скільки учнів мають читати текст?

Є) Інсценування тексту.

VI. Перевірка навичок читання на основі тексту «Жадібна синичка»
1 Сприйняття тексту «Жадібна синичка»
— Я хочу вам розповісти про одну пташку. Послухайте мене уважно! Скажіть, чому вона сама?
Учитель читає текст «Жадібна синичка», попередньо пояснивши зна¬чення слова настовбурчити — підняти, поставити прямовисно.
ЖАДІБНА СИНИЧКА
Коли випав перший сніг, діти в нашому дворі змайстрували го¬дівничку. Тільки-но розвиднілося — прилетіла до неї жвава синич¬ка. Схопила в дзьоб гарбузове насіння — й пурх на тополю. Всілася,
притисла насіннячко до гілки лапками й ну його дзьобати. Та так спритно це в неї вийшло! А тут і три горобці прилетіли. Вгледіла синиця непроханих гостей, заметушилася, пір’я настовбурчила. Присіла біля насіння, дзьобом сердито клацає.
Горобці, напевно, не хотіли сваритися. Подзьобали біля годів¬ниці на землі крихти та й полетіли собі далі. А синичка наїлася вдо¬сталь, надулася, ніби кулька, й нікого більше до годівнички не під¬пускає. Не часто стрінеш таку жадюгу.
Всі знають, що синички взимку літають зграйками. Так легше здобути їжу, зігрітися. А ця чомусь літала сама. Може, якраз через цю жадібність птахи не схотіли з нею дружити?
В. Приходько
2 Тестування за текстом «Жадібна синичка»
— А зараз дізнаємося, хто з вас найуважніший! У кожного з вас — листочок з паперу з цифрами у стовпчик. Я ставитиму за¬питання, а вам потрібно поставити одну букву, яка містить пра¬вильну відповідь.
1) Де діти змайстрували годівничку?
а) У нашому дворі; в) у нашій школі;
б) у нашому лісі; г) у нашому садку.
Відповідь: а.
2) Яка синичка прилетіла до годівнички, як тільки розвиднілося?
а) Жадібна; в) щедра;
б) жвава; г) маленька.
Відповідь: б.
3) Яке насіння схопила синичка?
а) Соняшникове; в) з кавунів;
б) з дині; г) гарбузове.
Відповідь: г.
4) Куди пурхнула синичка?
а) На березу; в) на тополю;
б) на клен; г) на сосну.
Відповідь: в.
5) Хто ще прилетів до годівнички?
а) Три синички; в) три горобці;
б) два голуби; г) два горобці й півник.
Відповідь: в.
6) Коли синичка побачила птахів, що вона зробила?
а) Заметушилася, пір’я настовбурчила;
б) запросила їх до годівнички;
в) пригостила шматочком сала;
г) ніяк не зреагувала;
Відповідь: а.
7) Що подзьобали горобці на землі?
а) Шматочки сала; в) крихти;
б) насіння гарбуза; г) нічого.
Відповідь: в.
8) Чого не хотіли горобці?
а) Їсти; в) купатися;
б) сваритися; г) гратися.
Відповідь: б.
9) Як синички взимку літають?
а) Весело; в) по троє;
б) по одній; г) зграйками.
Відповідь: г.
Учні підраховують бали. За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал. Учні, в яких всі відповіді правильні, отримують сніжинку від Сніго¬вої королеви.
3 Бесіда за текстом «Жадібна синичка»
— Чи доводилося вам зустрічати таких «синичок» серед людей?
— Чого навчає цей твір?
— Розкажи товаришеві, як ти допомагаєш птахам узимку.
Після бесіди учні порівнюють тексти «Поспішай, синичко!» і «Жадіб¬на синичка» за характерами синичок, за кількістю дійових осіб. Вислов¬люють своє ставлення до синичок з різних текстів.
Снігова королева роздає кожній команді по кошику: «Що посієш, те й пожнеш!»
Ви були активними, сміливими й кмітливими,
А тому — ось мої вам пиріжки — загадкові сніжки!
З цими словами Снігова королева кидає кожній команді у кошик зім’ятий білосніжний папір, схожий на сніжок. У кожній кульці написане слово. Команді потрібно його розгорнути, прочитати і скласти в одне ре¬чення, утворивши прислів’я.
VII. Гра «Збери прислів’я, приказки»
Команди складають приказки і пояснюють їх.
Завдання для першого ряду
Там, де, комашок, багато, пташок, нема.
(Де багато пташок, там нема комашок.)
— А чому це так? (Одна синичка за добу з’їдає утричі більше комах, ніж важить сама.)
Завдання другому ряду
кричить, на, Зранку, синиця, мороз.
(Зранку кричить синичка — на мороз.)
Учні можуть доповнити своїм прислів’ям: «Синиця пищить — зиму ві¬щить».
Завдання команді третьому рядові
в, синичка, ніж, Краще, руках, небі, журавель, у.
(Краще синичка в руках, ніж журавель у небі.)
VIII. Перегляд фільму про синичку.
IX. Підсумок уроку
Діти подивіться скільки багато зерняток в годівничці, значить ми плідно попрацювали, нагодували наших пташок.
А тепер я інтерв’ю у вас бажаю взяти у гру «Мікрофон» пограти.
- З якою буквою ми сьогодні працювали?
- Який звук позначає буква Ш
- Що нового дізналися?
- Що зробили за урок?
- Що було найцікавішим?

Категорія: Читання | Додав: ishkov63
Переглядів: 549 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні - профіль
Гість


Группа:
Гости
Время:13:26

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!

Пошук

Форма входу

Block title
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.

Живий календар

Календар
Осталось...

Погода

Наша кнопка
 Сходинки до вершин знань

Буду вдячна всім, хто розмістить мою кнопку в себе на сайті!

Початкова школа

«Методичний портал»


Інформатика

«Методичний портал»


Корисні посилання
Міністерство oсвіти і науки, молоді та спорту України

Всеукраїнський портал «Початкове навчання»

Інформатик. Все для вчителя

Наші гості
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки

Ваши линейки для форумов
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz