<
 Каталог файлів | Вход | Регистрация                                                               П`ятниця, 26.04.2024, 08:18 Гість  
Категорії розділу
Українська мова [2]
Математика [9]
Читання [8]
Природознавство [13]

Меню сайту

Сертифікат
Для того, щоб отримати сертифікат, який підтвердить публикацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на ФОРУМІ

Міні - чат

Мультики
Смотреть бесплатно детские телеканалы

Корисна програма
Отличник

Події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard» продвижение сайта бесплатно

Подвесной потолок из гипсокартона своими руками: видео инструкция по монтажу, фото.

антивирус для сайтаРезультаты антивирусного сканирования

Якість сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Файли » Таблиці, схеми » Природознавство

Будова рослин. Рослини – живі організми.
03.02.2016, 18:43

Тема: Будова рослин. Рослини – живі організми.

Мета: Ознайомити із рослиною як частиною живої природи; формувати
уявлення про будову рослини і значення її органів, поняття
«орган»; розвивати уміння аналізувати, спостережливість,
пам’ять; Виховувати любов до природи, гуманне ставлення до всього
живого.

Обладнання: малюнки, таблиці.

Тип уроку: вивчення нових знань.(слайд 1).

Хід уроку:

І. Хвилинка спостережень.
- Підрахуйте скільки днів на цьому тижні було вітряних? сонячних? з опадами?
теплих? з температурою, нижчою за 0°С.
- Зробіть висновки.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.
1. Фронтальне опитування.
- Чим рослини корисні для людини?
- Назвіть лікарські рослини.
- Яку кімнатні рослини є у вас вдома? як ви за ними доглядаєте?
- Яка ваша улюблена рослина? Чому?
- Які рослини здавна шанують на Україні?

ІІІ. Актуалізація опорних знань. (слайд 2).
- Життя людини нерозривно пов’язане з рослинами. З давніх-давен вони
харчують, одягають та зігрівають її. Світ рослин надзвичайно
різноманітний і багатий. Так, у водоймах мешкають водорості, у вологих
місцях ростуть хвощі, папороті, хвощі, мохи Але найпоширенішими і
найрізноманітнішими є квіткові рослини.
- Пограємо в гру «Запам’ятай і назви рослину» (слайд 2).

ІV. Оголошення теми і завдань уроку.
- Сьогодні на уроці ми дізнаємось, що спільного між цими рослинами і про їх значення для життя на Землі.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Будова рослин. «Мозкова атака» (методика взаємного навчання, працюють в групах).
- Всі рослини мають схожу будову. Кожна рослина складається з частин, які називаються органами. Кожен має свою назву.
- Пригадайте все, що вам відомо з даної теми, обговоріть у групах. (іде обговорення)
а) розглянемо таблицю «Органи рослини» (учні з різних груп ведуть
пояснення). (слайди 3-7)

1 – корінь рослини, він знаходиться в ґрунті, за допомогою кореня рослина
живиться поживними речовинами; (І група)

2 – стебло, на ньому є листки, квіти, плоди; вони знаходяться над поверхнею
ґрунту; по стеблу рухаються поживні речовини до листків, квітів і плодів;
стебло може бути зеленого і коричневого кольору; (ІІ група)

3 – листки, які найчастіше бувають зеленого кольору; вони можуть бути
гладкі, шорсткі, округлі чи зазубрені; (ІІІ група)

4 – квітка у кожної рослини різна за величиною, формою і кольором; за
допомогою кольору квіти приваблюють до себе комах, які запилюють їх;
(ІV група)
- Переглянемо відеофрагмент «Розпускання квітів».

5 – плід також буває різний за кольором і виглядом; горіхи, яблука, сливи – це
плоди; за допомогою насіння з плодів рослини розмножуються; (V група)

б) перегляд відеофрагмента «Конюшина»; (слайд 8)

в) висновок; (слайд 9)
- Отже, кожна квіткова рослина складається з кореня, стебла, листків, квіток
і плодів, органи рослин різних видів різняться довжиною, висотою,
формою, розміщенням у просторі, кольором, розміром.

2. Рослини – живі організми.
а) практична робота; (слайд 10)
- Я стверджую, що рослини – живі істоти. Кожен орган має якесь значення,
виконує певну функцію. Від кореня по стеблу рухається вода з поживними
речовинами. Проведемо дослід і переконаємося в цьому.

Дослід. Візьмемо дві квітки ромашки, одну поставимо у підфарбовану марганцівкою воду, а другу – в чисту воду. Через деякий час помітимо, що ромашка у підфарбованій воді стала фіолетовою. Це доводить, що рослина вбирає не тільки воду, а й поживні речовини.

Фізкультхвилинка (слайд 11)

б) розповідь учителя про живлення рослин; (слайд 12)
- Рослини живляться не тільки тими речовинами, що є в ґрунті, вони самі
утворюють поживні речовини.
- Де і як це відбувається? Розглянемо схему дерева. У листках рослин
утворюється цукор і крохмаль. Ці поживні речовини утворюються з води і
вуглекислого газу. Вода до листків надходить від кореня, а вуглекислий
газ – з повітря. Під дією сонячної енергії утворюється цукор і крохмаль.
Частину цукру і крохмалю рослини використовують для росту, а
невикористану частину поживних речовин накопичують у коренях, стеблах,
листках і плодах.
Цю таємницю розгадав російський вчений К. Тімірязєв.

в) розповідь учителя про дихання рослин; (слайд 13)
- Чи дихають самі рослини? Як ви думаєте?
- Рослини постійно дихають, це відбувається і вдень і вночі. У рослини
дихають корінь, стебла і листки, квіти та незрілі плоди.
- Як це відбувається ми дізнаємося з таблиці.
- Зробимо висновок: під час дихання рослини з повітря вбирають кисень і виділяють вуглекислий газ.
Вчені розгадали ще одну таємницю: вдень на світлі в листках рослин
утворюється кисень, який виділяється в повітря. А кисень, як відомо, газ,
яким дихає все живе на Землі.

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
.
1. Робота з підручником.

а) читання статті «Рослини – живі організми». Методика «Інтерв’ю».
(читають статтю «Рослини – живі організми»; далі працюють два учні –
кореспондент і респондент, вони готують інтерв’ю про те, що вчитель
ще не сказав та привносять власне в прочитане);

2. Творча робота. Метод «Мікрофон»

- Як ви розумієте вислів: «Охороняти рослини – зберігати життя на Землі»?

3. Робота в зошиті (с.39.) Самостійна робота.

VІІ. Підсумок уроку.

- Чи змогли б тварини і люди жити без рослин? Доведіть.
- Що нового дізналися про рослин?

VІІІ. Домашнє завдання.
- Складіть розповідь, як ви дбаєте про рослин.

Категорія: Природознавство | Додав: Natalli
Переглядів: 446 | Завантажень: 3 | Рейтинг: 5.0/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні - профіль
Гість


Группа:
Гости
Время:08:18

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!

Пошук

Форма входу

Block title
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.

Живий календар

Календар
Осталось...

Погода

Наша кнопка
 Сходинки до вершин знань

Буду вдячна всім, хто розмістить мою кнопку в себе на сайті!

Початкова школа

«Методичний портал»


Інформатика

«Методичний портал»


Корисні посилання
Міністерство oсвіти і науки, молоді та спорту України

Всеукраїнський портал «Початкове навчання»

Інформатик. Все для вчителя

Наші гості
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки

Ваши линейки для форумов
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz