<
 Каталог файлів | Вход | Регистрация                                                               Неділя, 19.05.2024, 12:36 Гість  
Категорії розділу
Презентації [17]
Сценарії [108]

Меню сайту

Сертифікат
Для того, щоб отримати сертифікат, який підтвердить публикацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на ФОРУМІ

Міні - чат

Мультики
Смотреть бесплатно детские телеканалы

Корисна програма
Отличник

Події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard» продвижение сайта бесплатно

Подвесной потолок из гипсокартона своими руками: видео инструкция по монтажу, фото.

антивирус для сайтаРезультаты антивирусного сканирования

Якість сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Файли » Виховна робота » Сценарії

ЕКСКУРСІЇ В РЕЖИМІ ГРУПИ ПРОДОВЖЕНОГО ДНЯ
25.01.2016, 19:03

ЕКСКУРСІЇ В РЕЖИМІ ГРУПИ ПРОДОВЖЕНОГО ДНЯ

З метою зміцнення та збереження здоров'я школярами рекомендується тривалий час перебувати на свіжому повітрі. Частину часу слід використовувати для екскурсій та цільових прогулянок.
Дозвілля дітей має бути організоване таким чином, щоб потреба в активній руховій діяльності цілком задовільнялася. Ця потреба зумовлюється анатомо-фізіологічними, психологічними та соціальними закономірностями розвитку. Без активної рухової діяльності неможливий нормальний ріст і гармонійний розвиток дитячого організму.

Рекомендований зміст цільових прогулянок

Тема «ОСІНЬ ДОЩОВА»
Бесіда.
«Осінь іде — дощі за собою несе», «У вересневий час сім погод у нас: сіє, віє, гріє, туманіє, холодніє, гуде та ще й згори йде” чому так говорять? (З приходом осені вже починає холоднішати. Погода змінюється, тому й кажуть: «Як вересніє, то й дощик сіє». Усе частіше йдуть дощі, земля весь час волога, на асфальті — калюжі) А які загадки про ці осінні явища ви знаєте?

Мене частенько просять, ждуть,
А тільки покажусь — ховатися почнуть.
(Дощ.)
Горя не знаємо, а гірко ридаємо.
(Хмарки)
Не птах і не літак, а в небі літає,
як оживає, зразу ж ридає.
(Хмара.)
Сивий кінь весь світ заліг.
(Туман.)
— Затяжні дощі, похмура погода восени часто набридають. Але, коли проясніє небо, ви любите бавитися біля калюж, узувши гумові чобітки. Розкажіть, як?
— Візьміть човники, які ви вчора виготовили на занятті гуртка «Вмілі руки», обережно підійдіть до краю калюжі і за командою «Повний вперед!», відправляйте свої човники в плавання. Чий човник пропливе швидше і далі, той переможе. Йому присвоюється звання «Вправний капітан». (Гра може ускладнюватися: дати назви своїм човнам; назвати калюжу назвою відомого моря або океану; перелічити, які небезпеки можуть чатувати на мореплавців: шторм, рифи, мілина, цунамі тощо; придумати сюжетну гру «Напад піратів», «Парад човнів» — пасажирські, військові, підводні, риболовецькі, танкер і т. п.)
— Діти, за якою прикметою ви можете передбачити дощову погоду восени? (Декілька днів підряд у небі білі хмари — на похолодання, темні й чорні — на дощ. Морозний іній на траві — на дощ)
— Чим відрізняються літні дощі від осінніх? (Літні дощі теплі, короткі. Земля швидко всмоктує воду, частина її випаровується, а восени дощі холодні, затяжні, з вітром, земля насичена вологою і тому багато калюж)

РУХЛИВА ГРА «ДОЩИК»

Дощик, дощик, шабелька,
Водяна ти крапелька,
Калюжу різав, калюжу різав,
Різав, різав, не розрізав
І втомився — перестав!
Гравці вільно розташовуються на майданчику. З початком тексту всі виконують довільні рухи. З останнім словом «перестав» усі рухи зупиняються, учасники гри ніби завмирають. Ведучий, проходячи повз дітей, помічає того, хто поворухнувся, і виводить його з гри. Рухи можуть бути використані різноманітні, за бажанням гравців: стрибки, качалочки, шворочка та ін. У кінці гри ведучий відзначає тих, хто виконав найкращі рухи. Вірш декламує ведучий або група дітей, яка не бере участі в грі. Звучить вона дзвінко, бадьоро, але не дуже швидко.
РУХЛИВА ГРА «ВІД КРАПЕЛЬКИ ДО ЗЛИВИ»
Діти розташовуються по майданчику за бажанням. За командою відтворюють рухами зливу: На рахунок «раз, два, три, чотири» — вказівним пальцем правої руки вдаряють у долоню лівої руки; тоді двома пальцями, трьома, чотирма, долонею, а потім долонями обох рук об стегна обох ніг і, врешті, ступнями ніг об землю, щоб відтворити гуркіт грому.
Щоб відтворити відхід дощової хмари, повторюють ті самі рухи у зворотному порядку.
РУХЛИВА ГРА «У РІЧКУ ГОП!»
Дві шеренги стають одна проти одної на відстані 3—4 метри. Ведучий дає команду:
— У річку — гоп! — всі стрибають уперед.
— На берег — гоп! — всі стрибають назад.
Часто ведучий повторює однакову команду декілька разів. У кожному випадку всі повинні стояти на місці. Хто стрибнув, той вибуває з гри (отримує штрафне очко). Гра продовжується доти, поки з шеренги не вийде останній гравець.
Варіант. Команді, гравець якої помилився, нараховується штрафне очко. Виграє команда, яка на кінець гри має менше штрафних очок.
Додаткові матеріали
ЗАГАДКИ

З небокраю, з-за діброви
Вийшли воли чорноброві,
Принесли води багато,
Щоби землю поливати.
(Дощові хмари!)
Хоч водичка,
Та не річка,
На сонечку сяє,
Швидко висихає.
(Калюжа.)

Як нема мене — чекають,
Як прийду — усі тікають.
(Дощ.)
Коли мене немає — все засихає,
А з'явлюся — все розцвітає.
(Дощ.)
ВІРШІ
Горобці
В калюжі на дорозі
У осені в руці
Востаннє в цьому році
Скупались горобці.

І сохнуть на осонні,
Де затишне тепло,
Щоб не було ангіни,
Щоб кашлю не було.
О. Драч
Дощик
За віконцем дощик
Весело шумить
І усіх маляток
Наших веселить.
Візьме парасольки,
Вийде дітвора — З дощиком веселим
Розпочнеться гра.
Крапельки стомились
Падати на нас —
Вже і їм, і діткам
Відпочити час.
С. Жупанин

Тема «ЯКОГО КОЛЬОРУ ЗИМА?»

Бесіда.
— Послухайте вірш.
Давним-давно це відбувалось
Зима з Весною сперечались.
Весна сказала:
— Глянь довкола:
Зелене все —
І ліс, і поле,
Зелений луг до небокраю,
Світ іншим, певно, не буває.
— Дурниця! — мовила Зима.
Світ — білий. Бачила сама.
Сміливо запевняю:
Пустий він. Я це знаю!
Сказала Осінь:
— Не пустий І не зелений — золотий!
Світ жовтий, пурпуровий.
Повір, що він чудовий.
У ягодах, у квітах —
Нехай підтвердить Літо.
А Літо не зважало,
На пляжі загорало.
Тому і суперечка ця
У них ведеться без кінця.
Хто може край покласти їй
І помирити пори?
Зелений, білий, золотий —
Який же світ довкола?
А. Потапова

— Придивіться уважно до зимового пейзажу. Чи можна назвати цю пору року безбарвною?
— Спробуйте перелічити кольори зими. Давайте влаштуємо змагання: хто більше знайде кольорів та відтінків у зимовій природі?
— Який же колір справедливо вважають головним кольором зими?
— Які ще кольори, крім білого, можна зустріти в зимовій природі?
— Погляньте навкруги, які поєднання барв у зимовому пейзажі подобаються вам найбільше? Чому?
— Пошукайте поєднання білого та зеленого, червоного й білого, блакитного та білого, чорного та білого. (Білий сніг і зелена ялинка, червона горобина та білий сніг, блакитне небо і білий сніг, чорна ворона й білий сніг.)
— Як ви гадаєте, чи завжди сніг білий? А чи змінюється колір снігу вранці, ввечері, під час морозу, у відлигу?
— Відгадайте загадки.

Він ще недавно голубів —
Застиг у сонній мрії.
Ось небокрай почервонів —
І він вже рожевіє.
(Сніг уранці.)
Як тільки сутінь настає
І ліхтарі мигають,
Він фіолетовим стає
І таємничо сяє.
(Сніг увечері.)

Спочатку він міцний і білий,
Та коли сонце припікає,
Вій враз слабкішає, жовтіє,
Чорніє, тане і тікає.
(Сніг у відлигу.)

— Як ви думаєте, чому сніг часто називають сріблястим, золотим? Коли це буває?
Ліг на землю вранці сніг
Ковдрою пухнастою.
Виграє на сонці він
Ниткою сріблястою.

— Отже, зиму не можна вважати безбарвною порою року.

РУХЛИВА ГРА «СТРИБКИ ЧЕРЕЗ КАНАВУ»
На майданчику діти малюють дві паралельні лінії на відстані 50 см одна від одної — це «канава». Гравці розподіляються на дві команди за допомогою лічилки.

Якщо хочеш спритним буть,
Якщо хочеш сильним буть,
Якщо хочеш буть здоров,—
Стрибай з нами через ров!

Команди шикуються з обох боків від «канави» на відстані п'яти кроків від нього. По черзі із заплющеними очима діти підходять до «канави» й стрибають. Гравці кожної команди допомагають своїм товаришам вигуками: «Сміливіше, вперед, дужче, сильніше».
Виграє та команда, в якій більше дітей зуміло перестрибнути через «канаву», не наступивши на лінію.

ГРА-ЗАБАВА «ЩО ЗМІНИЛОСЯ?»
Діти колективно ліплять великого сніговика, прикрашають його різними деталями. Кожен учасник проявляє творчість і фантазію, придумуючи і подаючи свої ідеї.
Після завершення роботи діти за командою вчителя відвертаються. У цей час він що-небудь змінює в оформленні сніговика, наприклад замінює очі іншими камінцями, зовсім прибирає ніс або замінює його іншим, знімає «капелюха», ставить мітлу з іншого боку, доповнює другий рядок ґудзиків, прибирає кашне тощо.
Кожного разу діти, повернувшись за командою вчителя, повинні вказати на зміни, які відбулися зі сніговиком. Перемагає найуважніший учень.

Домашнє завдання.
Намалювати вдома зимовий пейзаж, поєднуючи білий колір із зеленню ялинок; ягодами горобини, калини, шипшини; пір'ячком птахів; яскравим одягом людей; кольором неба в різному стані.

Додаткові матеріали
ЗАГАДКИ

Біле, як сорочка,
Пухнасте, як квочка,
Крил не має, а літає.
Що то за птиця,
Що сонця боїться?
(Сніг) Стало біло навкруги —
Я розтрушую сніги,
Наганяю холоди,
Води сковую в льоди.
В дружбі з дітьми усіма.
Здогадались? Я — ... (зима).

Біле, а не цукор,
М'яке, а не вата,
Без ніг, а йде.
(Сніг)
Я білий-білий і лапатий,
Я падаю на вашу хату,
Я припадаю вам до ніг
І називаюсь просто ... (сніг).

Бігли білі їжачки,
Погубились в них голки,
І тепер усі голки
Почіплялись на гілки.
(Іній)
Білі мухи літають,
Землю пухом вкривають.
(Сніжинки)

НАРОДНІ ПРИКМЕТИ

Снігур взимку співає — на сніг, на завірюху.
Ворони влаштували в небі хороводи — до снігопаду.
Сонце заходить за хмари — до снігопаду.

ВІРШІ
Мій сніговик

Мій сніговик — немов живий,
Дітей він розважає,
Такий друзяка гомінкий —
Говорить, ще й співає!

Він то на скрипочці загра,
То солов'єм заллється,
Коли ж регоче дітвора,
То й він тоді сміється. А віршів має — цілий міх,
Казки розповідає,
Яка ж погода: дощ чи сніг
Завжди повідомляє.

Зліпить такого дивака
Було неважко звісно:
Всередині сніговика
Лишив я... свій транзистор.
Г. Рахім
Перший сніг
Ой, Сніжинки-Морозинки,
Зіроньки і намистинки
Стеляться до ніг.
Сніг пухнатий,
Наче вата,
Аж по ньому жаль ступати,—
Білий, чистий сніг.
Грицько Бойко Пороша
Мов хазяєчка хороша,
Побілила все пороша.
Стало біле все довкола —
Білі луки, біле поле,
Білий шлях і білий рів ...
Зайчик в лісі побілів
І радіє: — Ну й хороша,
Ця хазяєчка-пороша!
Г. Демченко
Тема «ТРАВНЕВА ПРОГУЛЯНКА»

Бесіда.
Ось і Травень, ясний Травень
Празниково землю вбрав
В одяг свіжий та яскравий
Із рясних зелених трав.

— А чим же місяць травень поміж братами славен? (Потепліло, вся земля вкрита зеленню, небо ясне і високе, важлива пора весняних польових робіт, дуже бажаним є теплий рясний дощ.)

Іду і весело співаю,
Дощами землю поливаю,
Святковими піснями
І громом над полями,
Не з лійки-поливалки,
А з грозової хмарки.

— Про що говорить назва цього місяця? (Відображає весняне буяння трав.)
— У Давній Русі цей місяць ще називали мур (мурава), рослинник. А в Давній Греції його нарекли на честь богині гір Майї. З грецької Майя — «мати-годувальниця». Цього місяця закладається основа майбутнього урожаю.
— Які прикмети ви знаєте?
— Поспостерігайте: якщо береза розпустилася раніше за вільху, то можна чекати гарного теплого літа з короткочасними рясними дощами. І навпаки, якщо вільха розпустилася раніше за березу, то літо буде холодним і дощовим.
— Роздивіться уважно навколо. Які ви бачите дикорослі трави?
— Які серед цих трав доповнюють нашу їжу вітамінною зеленню? (Щавель, лобода, грицики, подорожник, кульбаба, кропива, лопух!)
— Які страви з ними ви куштували? (Це зелений борщ, юшка, каша, салати, смачні напої!)
— Які зміни ви помітили у птахів? (У деяких пернатих вивелись пташенята!)
— Як треба поводитись у цей час у лісі? (Не можна галасувати, щоб не злякати пташку-маму. Не можна торкатися яєчок, щоб пташка не відмовилась від кладки, тоді пташенята можуть загинути, не народившись!)
— А тепер зірвіть «листочки» (заздалегідь розвішані паперові листочки) з вербички і згадайте приказки.
Травень — пора цвітіння.
Як на дощ багатий май — щедрий буде урожай.
Дощ у травні хліба піднімає.
Травень ліси прикрашає, літо у гості чекає.
— Діти, заплющте очі. Чи ви відчуваєте весну, не бачачи її? (Чути весняні голоси, чисте прохолодне повітря заходить у груди; відчувається запах першої зелені!)
— Який із весняних місяців подобається вам найбільше? Чому?
ГРА-ХОРОВОД «МАК»
Взявшись за руки, діти йдуть по колу. Одну дівчинку вибирають усередину, інші йдуть співаючи.
Край долини мак, край широкої мак,
Мак чистий, головистий.
Молодії молодички завивали головочки:
Станьте в круг, буде мак тут!
Зупиняються і запитують у дівчини:
— Чи поїхали в поле? — Поїхали!
— Виоране поле? — Виоране!
— Чи сіють мак? — Сіють!
— Чи пора полоти? — Пора!
— Чи цвіте мак? — Цвіте!
— Чи спіє мак? — Спіє!
— Чи пора трусить? - Пора!
Діти підбігають до дівчинки і хитають її в різні боки.

ДИДАКТИЧНА ГРА «СПЛЕТИ ЛАНЦЮЖОК»
Діти поділені на три групи. Вибирається лічилкою дівчинка — «Весна». Вона, підійшовши до першої групи, починає «плести» ланцюжок, кажучи: «Клен, дуб... ». Діти по черзі називають слова, які відповідають темі свого ланцюжка. Після цього «Весна» починає другий ланцюжок: «Шипшина, калина... ». Діти продовжують. Третій ланцюжок: «Ромашка, тюльпан... » Перемагає та команда, у якої не було жодної помилки.
РУХЛИВА ГРА «ПТАШКА»
Перед грою всі підбирають для себе фант — будь-яку дрібну річ, іграшку.
Вибирається дитина, яка збирає фанти. Вона стає на середину і решті дітей дає назви дерев (дуб, клен, липа і т. д.). Кожен повинен запам'ятати свою назву.
Ведучий говорить: «Прилетіла пташка і сіла на дуб». «Дуб» повинен відповісти: «На дубі не була, полетіла на ялинку». «Ялинка» називає інше дерево і т. д. Хто зазівався, віддає фант. У кінці гри фанти відіграються: діти танцюють, співають, стрибають, розказують вірші і т.д.
Необхідно уважно слідкувати за ходом гри і швидко відповідати. Підказувати не можна.
Додаткові матеріали

ЗАГАДКИ
Як припустить теплий дощик,
Я згорнусь в зелений кошик —
Подивись!
А коли година гожа,
Я на сонце в небі схожа —
Усміхнись!
Одцвіту я жовтим цвітом,
Одягну на себе літом
Капелюх!
Набіжить вітрець, повіє,
Капелюшок мій розвіє, наче пух!
(Кульбаба.) Сто свічок на гілках стоять,
Сто свічок без вогню горять.
(Суцвіття каштанів.)

Не вогонь, а обпікає.
(Кропива.)

Навесні вона у гаї
Різнобарвно розцвітає,
Медоносна, запашна,
Для джмелів вона смачна.
(Медунка.)

НАРОДНІ ПРИКМЕТИ

Горобці і ластівки гніздяться з північного боку — на жарке літо
Озерна жаба вилазить на берег перед дощем.
Багато хрущів — на сухе літо.
Веселка віщує зміну погоди: вечірня обіцяє погожу, а ранкова — дощову днину.
Тема «ЛІТО, ЗДРАСТУЙ! ВЕСНО, ПРОЩАВАЙ!»

Бесіда.
Теплий, довгий-довгий день,
Повна миска черешень,
Достигає жовтий колос,
Демонструє коник голос.
І суничка дозріває —
То ж коли все це буває? (Улітку.)

— З якою порою року ми прощаємося? (З весною.)
— Чим вас приваблює літо? (Своїм теплом, красою. Це час відпочинку, літніх канікул, солодких дарунків.)
— Зараз, перебуваючи на межі між весною та літом, назвіть спільні ознаки кінця весни і початку літа. (Збільшився день, стало тепло, люди вдягли легке вбрання, пташки та звірі піклуються про потомство, зелений колір природи, буяють барвами квіти та ін.)
— Яке явище спостерігається ранками наприкінці весни і влітку? (Роса)
— Згадаємо загадки про неї.

Йшла зоряниця,
Красна дівиця,
Через покоси,
Гублячи сльози.
Місяць дивився і засмутився,
Сонечко встало — сльози зібрало.
(Роса)

Рано-вранці йшла дівчина,
Загубила намистини.
Ті на сонечку іскряться,
Та, на жаль, його бояться.
(Роса)
— Зараз, у період буйного розквіту природи, росту рослин, чого так чекають люди? (Дощу)
Ти густіше, дощику, упади —
На городи, на левади, на сади,
На багаті наші землі, на родючі,
Щоб пшениці колосилися, як тучі,
Щоб стіною піднімалися жита.

— Що ми інколи спостерігаємо після дощику, якщо пощастить? (Веселку)
— Це справжнє барвисте чудо — краса неба. Перелічіть її кольори. Який із них вам подобається найбільше?
— Райдуга поєднала в собі майже всі барви літа. Що нагадує вам кожний її колір?

Цвіте веселка, мов світ, барвиста,
І кожна барва, мов промінь, чиста,
Вишнева, синя чи малинова,
І що не колір — то цвіт-обнова.

— Згадайте загадки про веселку.

Дощ від сонечка привіз
Малим дітям пиріжки,
Та зостались від коліс
Семиколірні стрічки.
(Веселка.)

За хвилину в землю вріс
Різнобарвний чудо-міст.
(Веселка.)

ДИДАКТИЧНА ГРА «СТАНЕМО ПОЕТАМИ»
— Придумайте чотиривірш із такими римами: гроза — сльоза, річка — стрічка.
— Весна крокує назустріч літу і щедро розквітчує землю. Крок за кроком з'являються все нові й нові квіти.

ДИДАКТИЧНА ГРА «КРОК — КВІТКА, ХТО Ж ПІДЕ ДАЛІ?»
Діти змагаються попарно. Від наміченої лінії за кожним кроком називають квітку.
Бесіда.
— Що ви чекаєте від літа?
— Які ваші мрії повинні збутися під час літньої пори?
— Щоб восени літо вами згадувалося з добром і вдячністю, нагадайте один одному правила безпечної поведінки біля водойми, у лісі, на вулицях і дорогах.
Спортивні ігри-змагання на майданчику.
Усі учні діляться на дві групи: дівчатка і хлоп'ятка.

— У хлопців наших
Характер спортивний.
Вони чемпіони майбутні у нас,
І спритні, і дужі,
Тож зовсім не дивно,
Що з ними бадьорість
Приходить у клас.
— У наших дівчаток
Характер не гірший,
Вони полюбляють скакалки, м'ячі.
Вони відставати не звикли від інших,
Тож спробуй на вулиці їх дожени!

РУХЛИВА ГРА «М'ЯЧ ЧЕРЕЗ ОБРУЧ»
У грі беруть участь дві команди хлопчиків і дві команди дівчаток. Для гри потрібно 10—14 гімнастичних обручів і два волейбольні м'ячі. Дівчатка шикуються у дві шеренги одна навпроти одної на відстані 5—6 м. Збоку, обличчям до цих шеренг, попарно стають команди хлопчиків. Кожна пара дівчаток у витягнутих у сторони руках тримає по обручу, з них утворюється ланцюжок. Перша пара хлопчиків із кожної команди, взявши м'яча, проходить вздовж шеренги дівчаток (один спереду, другий ззаду) і перекидають м'яч один одному крізь кожний обруч. Дійшовши до кінця шеренги, повертаються назад, виконуючи те саме. Потім м'яч передається другій парі хлопчиків і т. д. Якщо м'яч не буде піймано або він пролетить повз обруч, кидок повторюється. Виграє команда, яка раніше виконала завдання.
Після цього команди хлопчиків і дівчаток міняються ролями, команди можна формувати і за іншим принципом.

ВПРАВИ З КОРОТКОЮ СКАКАЛКОЮ
Розпочинати потрібно з найпростішого: розмахнути скакалкою ззаду наперед і переступити її — спочатку повільно, а потім все швидше і швидше.
Робити стрибки одночасно обома ночами.
Стрибати зі схрещеними ногами, з ногами широко розставленими або одна нога спереду, друга ззаду; підстрибувати і в той же час, коли скакалка буде над головою, перемінити в руках ручки скакалки; крутити мотузку так швидко і стрибати так високо, щоб скакалка під час стрибка встигла пройти під ногами двічі; стрибати напівприсівши.
Стрибати на одній нозі (почергово: два рази — на лівій нозі, два рази — на правій); стрибати на одній нозі, тримати другу ногу витягнутою вперед, назад або вбік. Бігати зі скакалкою, одночасно крутити і стрибати через неї.
Стрибати з крутінням скакалки в боковому напрямку направо (праву руку тримати ззаду, ліву спереду) або вліво (ліву — ззаду, праву — спереду). Стрибати через скакалку, тримаючи обидва кінці її однією рукою й описуючи скакалкою кола по землі.
Стрибати через скакалку вдвох, стоячи поруч (скакалку крутити вільними руками), або стоячи один за одним (скакалку крутить передній або задній), або обличчям один до одного.

ЕСТАФЕТИ
Ведення м'яча рукою по землі.
Ведення м'яча ногою.

ФУТБОЛЬНІ ЗМАГАННЯ МІЖ КОМАНДАМИ ХЛОПЧИКІВ ТА ДІВЧАТОК;
МІЖ ЗМІШАНИМИ КОМАНДАМИ

КОРИСНА СПРАВА
Полити клумби, сполоти бур'ян.

РЕКОМЕНДАЦІЇ НА ЛІТО
Продовжувати спостереження в природі. Перевірити, чи завжди збуватимуться прикмети про казкове незвичайне явище — веселку.

Коли в небі з'являються одночасно кілька веселок, це на тривалий дощ.
Веселка віщує зміну погоди: вечірня — гожу, а рання — дощову.
Висока, крута веселка — на вітер, низька, положиста — на дощ.
Веселка на заході — на дощ, на сході — бути гарній погоді.
Якщо веселка після дощу швидко зникає — буде хороша погода, коли ж довго п'є воду — на негоду.

Додаткові матеріали

ЗАГАДКИ
Є у літечка брати,
Їх назвати можеш ти?
Перший дарує суниці й черешні,
Росяні трави у косовицю.
Другий — липи цвіт духмяний,
Персик жовто-полум'яний.
Третій — кавуни і дині,
Сливи жовті й темно-сині.
(Червень, липень, серпень.)
Ця художниця красиво
Почина зелене диво:
Тут мазочок, там мазок —
Є травичка і листок.
Як малює в лісі й гаї,
Все навколо оживає.
Здогадались, хто вона?
Це до нас прийшла ... (весна).
Жайворонок в небі в'ється,
Ясне сонечко сміється,
Шле проміння на поля,
Розігріта вся земля.
(Літо.) Найщасливіша пора:
Веселиться дітвора —
Ні задач нема, ні вправ.
Як це зветься? Відгадав?
(Канікули.)

ВІРШІ

Поспішає літечко

Крізь міста і села,
Крізь вітри зелені
Літо йде веселе
Стежкою до мене.
У руках дзвіночки
Лісові, знайомі, Вишита сорочка
Хрестиком на ньому.
Поспішає літечко
Крізь луги, оселі.
Я ж для нього — квіточка
В променях веселих.
П. Король

Категорія: Сценарії | Додав: LORA
Переглядів: 459 | Завантажень: 1 | Рейтинг: 5.0/6
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні - профіль
Гість


Группа:
Гости
Время:12:36

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!

Пошук

Форма входу

Block title
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.

Живий календар

Календар
Осталось...

Погода

Наша кнопка
 Сходинки до вершин знань

Буду вдячна всім, хто розмістить мою кнопку в себе на сайті!

Початкова школа

«Методичний портал»


Інформатика

«Методичний портал»


Корисні посилання
Міністерство oсвіти і науки, молоді та спорту України

Всеукраїнський портал «Початкове навчання»

Інформатик. Все для вчителя

Наші гості
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки

Ваши линейки для форумов
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz