<
 Каталог файлів | Вход | Регистрация                                                               П`ятниця, 29.03.2024, 00:45 Гість  
Категорії розділу
Презентації [17]
Сценарії [108]

Меню сайту

Сертифікат
Для того, щоб отримати сертифікат, який підтвердить публикацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на ФОРУМІ

Міні - чат

Мультики
Смотреть бесплатно детские телеканалы

Корисна програма
Отличник

Події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard» продвижение сайта бесплатно

Подвесной потолок из гипсокартона своими руками: видео инструкция по монтажу, фото.

антивирус для сайтаРезультаты антивирусного сканирования

Якість сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Файли » Виховна робота » Сценарії

Сято-подорож у країну Ввічливості.
16.01.2014, 01:56
Тема: Сято-подорож у країну Ввічливості.

Мета: формувати в учнів вміння правильно поводитися в громадських місцях: транспорті, їдальні, вулиці ; а також ввічливо вітатися в різний час.

Обладнання: схема маршруту, демонстраційний матеріал, картки зеленого і червоного кольору, «ввічливе» сонечко, макети лісових мешканців, наочність «Народна мудрість», символічні сонечка.

Форма проведення: гра-подорож.

Використана література:
1. Сьогодні свято! Сценарії свят у початковій школі. Частина ІІ /Лабащук О.В., Я.Ф. Морська, О.В. Скіпакевич – Т.,2006.
2. Панасик І.С. Методичні рекомендації по роботі з динамічним матеріалом «Добре чи погано?». – Х., 2007.
3. О. Романченко. Ігрові ситуації морального спрямування // Початкова освіта №47. – 2007. с 17-19.
4. Корнієнко С. Виховний простір першокласників: навчально-методичний посібник. – Т.,2005.

Хід заняття
І. Організація класу до заняття.
1.1. Привітання з учнями та представлення.
Заходьте дружно та сміливо,
Маленькі учні, в світлий клас.
Урок цікавий та щасливий
Розпочинається для вас!
- Доброго дня, діти!
- Доброго дня!
- Сьогодні ми будемо подорожувати країною Ввічливості. Весь цей час за нами буде спостерігати веселе Сонечко, яке буде допомагати вам у непростих але цікавих завданнях, а в кінці заняття воно нагородить найактивніших.

1.2.Перевірка готовності учнів до заняття.
- Перевірте будь-ласка, чи у кожного з вас на парті є ручка та листочок з якими ви будете працювати. Є у всіх?

ІІ. Розкриття теми заняття.
- Сьогодні ви дізнаєтеся багато цікавого про те, як поводитися в громадських місцях. Разом ми виконаємо декілька цікавих завдань. Я думаю , що вам обов’язково сподобається. Отож, вирушаймо!

ІІІ. Станція мовного етикету.
3.1. Інформаційна довідка.
- Перша наша зупинка – це станція мовного етикету.
З давніх часів і до тепер під час вітання люди обмінюються різними рухами. Декотрі вклонялись, інші падали навколішки і билися об землю лобом. Треті – підносили руку до лоба, четверті – торкалися носами, п’яті – показували язик, а в Україні клали руку на груди і вклонялися.
І в наші дні вітаються по-різному: тиснуть руки і просто кажуть добрі слова.
«Доброго ранку!» - мовлю за звичаєм.
«Доброго ранку!» - кожному зичу я.
«Доброго дня вам!» - людям бажаю.
«Вечором добрим!» - стрічних вітаю.
І посміхаються у відповідь люди!
Добрі слова ж бо для кожного любі.
Дійсно, вітання бувають різні. Але чи то уклін, чи слова вітання , чи лагідна усмішка, спільне в них те, що привітання означає: «Ти мені – приємна людина. Знай, що я тебе поважаю. Я тобі бажаю всього найкращого: здоров’я , миру, радості, щастя». Ось , що означають прості слова: «Доброго ранку», «Доброго дня», «Ми раді вас вітати».

3.2. Гра «Світлофор ввічливості»
- Зараз ми з вами пограємо в дуже цікаву гру, яка називається «Світлофор ввічливості». Я буду читати ситуацію, а вам потрібно відповісти , що правильно, а що ні. Якщо відповідь «ввічливо» - ви показуєте зелений колір, якщо «неввічливо» - червоний.
• У шкільному коридорі розмовляють вчителі, серед них Олег побачив свого класного керівника і, проходячи, сказав: « Добрий день, Ігоре Степановичу!» (ч.к.)
• «Вибачте, будь-ласка, я штовхнула вас ненавмисне», - каже дівчинка в трамваї.(з.к.)
• Коридором йде вчителька, в руках у неї книжки, зошити, портфель. Назустріч їй учень, він сказав: «Добрий день!» і пішов далі.(з.к.)
• Ти йдеш з товаришем вулицею, він привітався з незнайомою тобі людиною Ти теж сказав: «Добрий день!».(з.к.)
• «Дайте мені хлібину», - звертається хлопчик до продавця.(ч.к.)
• Після обіду Коля сказав бабусі: «Дякую, борщ дуже смачний»(з.к.)
3.3. Робота з наочністю.
- Діти, подивіться на малюнок і скажіть, яку ситуацію ви тут бачите?
- Хлопчик не привітався з своїми сусідами.
- А ви завжди вітаєтеся з своїми знайомими?
-Так.
- Які слова-привітання ви знаєте?
- Доброго дня! Привіт! Доброго вечора! Здрастуйте! Та ін.

3.4.Гра «Ввічливе сонечко»
-А тепер я хочу з вами провести гру. Я буду задавати питання, а той, у кого є стрічка з відповідним написом, повинен прикласти її до промінчика сонця, яке світить сьогодні нам.
(Ситуації)
1. Ви прийшли до школи. Яке перше слово ви повинні сказати? - «Добрий день».
2. Вам допомогли роздягтися. Повісити одяг. Що треба сказати? – «Дякую».
3. Ви вийшли по коридору і випадково когось штовхнули. Що треба сказати? – «Вибачте»
4. Щоб вам із задоволенням допомогла людина, не слід забувати одне чарівне слово. – «Будь ласка».
5. Ви прощаєтеся з учителем, що ви повинні сказати? – «До побачення!»
- Тепер наше сонечко не просто сонечко, а ввічливе сонечко, і воно дуже задоволене вашою роботою.

ІV.Зупинка «Ввічлива поїздка»
4.1.Робота з наочністю.
- Ми повторили як правильно вітатися в різний час дня і з різними людьми, а наша наступна зупинка – «Ввічлива поїздка». (Робота з наочністю) Діти, уважно подивіться на малюнки і скажіть , що ви там бачите.(Відповіді дітей)
- Хлопчика, який їсть морозиво у автобусі і хлопчика, який не вступає місце старшим.
- А чи можна в салоні автобуса (тролейбуса, трамвая) їсти морозиво( тістечко)? Чому?
- Їсти і пити у транспорті не прийнято. Навіть морозиво. Несподіваний поштовх – і воно бруднить одяг сусіда.
- За плечима хлопчика – рюкзак. Поміркуйте, чи заважає він пасажирам?
- Так.
- Дітки, а зараз погляньте на інший малюнок і скажіть як би вчинив хлопчик, якщо б він був ввічливим і вихованим?
- Дав місце бабусі.
4.2.Казкова етикетна задача.
- Правильно, а закріпимо ми свої знання розв’язанням казкової задачі:
Ведмежата їхали у гості до бабусі. Їдучи, вони розповідали один одному цікаві історії й так захопилися, що ледь не прогавили своєї зупинки. Проштовхуючись до дверей, ведмежата невзначай штовхнули дядечка Ослика, віддавили лапу тітоньці Лисиці й збили з ніг маленьке Зайченя.
Яких грубих помилок припустилися ведмежата?
А як можна уникнути таких помилок?
(Відповіді дітей).
- Сонечко дуже задоволене вашими відповідями і запрошує нас на зупинку «Смачного вам!»

V. Зупинка «Смачного вам!»
5.1.Робота з наочністю.
- Наступна наша станція, як ви здогадалися, посвячена культурі поведінки за столом.
-Дітки, погляньте на малюнки і скажіть кого ви на них бачите.
- Хлопчика і дівчинку
- Чи правильно діти ведуть себе за столом?
- Дівчинка – правильно, а хлопчик – ні.
-А як правильно себе поводити себе за столом?
- За призначенням використовувати столові прибори, бути охайним та ін.
- А якою «ввічливою» фразою діти повинні завершити обід?
- Спасибі (дякую).
- А ви не забуваєте подякувати своїм рідним за смачні сніданки, обіди та вечері?
- Ні.
5.2.Робота на картках.
-А зараз ми перевіримо, як ви засвоїли правила поведінки за столом. Я буду читати речення, а ви запишете слово, яке в ньому пропущене.
• Лікті на стіл . . . можна класти.
• Щоб не заплямити свій костюм, треба завжди бути дуже . . . .
• Мама мені смачної каші зварила.
Мамі за це я подякувала:
Я обняла її, поцілувала,
Я їй щиро . . . сказала.
• Під час обіду необхідно покласти на коліна . . . .

-Сонечко мені підказує, що ви втомилися. Тому я проведу фізкультхвилинку:
Ну ж бо, діти, дружно встаньте
І на місці закрокуйте.
На носочках підтягніться,
Один одному всміхніться.
Як пружинки , всі присядьте
І на місце тихо сядьте.
VI. Станція «Ідемо в гості».
6.1.Відшукай шкідливу пораду.
- От ми вже й на іншій зупинці, де ми пограємо в цікаву гру, а саме , я буду читати віршик, а ви, почувши шкідливу пораду, маєте сплеснути в долоні.
Якщо в друга іменини,
Ти не гай ані хвилини!
Завітай до нього вранці,
Ввімкни музику для танців,
Ще й пісні горлай щосили,
Щоб скоріше стіл нарили.
Подарунок лишай вдома –
Треба він тобі самому,
За один обід не варто
Подарунок віддавати.
Загрібай цукерки в жмені
І ховай їх у кишені.
Торт хапай двома руками,
Їж великими шматками.
Після торту руку жирну
Витри краєм скатертини,
А якщо вікно є поруч,
Витри руки краєм штори.
А коли ступнеш на ганок,
Скажи: «Стіл був препоганий!»
Стане соромно родині,
Особливо господині –
І тоді матуся вдруге
Іменини зробить другу.
- Сподобався віршик? Я надіюся, що ви так не ходите на дні народження? (Відповіді учнів) Готуючись до Дня народження друга перш за все ви повинні вибрати подарунок. І зараз ми навчимося як правильно це робити.

6.2.Робота з наочністю.
- Погляньте на перший малюнок. Кого ви тут бачите?
- Хлопчика і дівчинку.
- А яке свято святкують діти?
- День народження або іменини.
- Чому дівчинка збентежена, здивована?
- Бо хлопчик подарував їй папугайчика, знаючи, що в неї є котик.
- Так. Вибираючи подарунок другу, треба знати його захоплення, мрії і бажання. Даруючи цуценя, кошеня чи ховраха треба обов’язково узгоджувати це з дорослими.

VII. Зупинка «Вулиця».
7.1.Вірш «Я про інших і не думав». Обговорення вірша.
-Отже, ми навчилися, як правильно вибирати подарунки, поводитися в гостях, а зараз ми відправляємося на зупину «Вулиця», де Сонечко пропонує послухати віршик:
Вирішив я прогулятись.
Та не знав, як розважатись!
Ось калюжа величезна,
Широчезна, довжелезна!
Як стрибнув я у калюжу!
Стало мені гарно дуже.
Перехожі всі в грязюці,
Я, звичайно, теж в багнюці.
Бризки вліво, бризки вправо!
Всіх забризкав я на славу,
Перехожі всі кричать,
«Що ти робиш?!» - верещать.
Та, дарма, що скажуть люди,
І дарма, що з ними буде!
Не турбуюсь я про них,
Не хвилююсь про чужих!
Що ж мене турбує нині –
Те, що скаже мама сину?
Мама довго не сварила,
Показала воду й мило –
І прання, і покарання
Ледь дійшов вночі до спальні.
Та ще мучить тут сумління –
Перехожі ж бо не винні,
А також перуть до ночі…
Ех, не бачити їх очі!

-Дітки, вам віршик сподобався?
- Так.
-Я надіюся, що ви так себе не поводите на вулиці? А хто з вас знає як треба поводитися на вулиці? (Відповіді дітей).

7.2. Обігрування ситуацій на фоні та їх обговорення.
- А хто з вас хоче розіграти віршик на фоні?(робота з динамічним матеріалом).
- Вам сподобалося розігрувати віршик?
-Так.
- Тоді ми розіграємо ще декілька ситуацій:

• Мама з дитиною проходять повз магазин іграшок. Дитина кричить, вимагає негайно купити іграшку.
- Хто хоче розіграти цю ситуацію? А поки (ім’я учня) розігрує ситуацію, ми поміркуємо добре чи погано поводить себе дитина? Як би ви себе поводили?

• Хлопчик гуляє з собакою без повідка й намордника. Собака лякає людей.
- Чи завжди тварини слухаються своїх господарів? Які бувають випадки?

VIII. Підсумок заняття.
8.1.Розплутай запис і прочитаєш народну мудрість.
Обговорення прислів’я.

- Що означає цей вислів?
- Те, що якщо робити добро людям, то воно завжди буде повертатися до нас у стократ.
8.2. Підсумкова бесіда.
- Ви сьогодні гарно працювали. А скажіть, будь-ласка, чи сподобалось вам сьогоднішнє заняття?
-Так.
- А що сподобалось найбільше? (Відповіді дітей).
- Свято у королівстві ввічливості завершується. Ми навчились, як потрібно вітатися поводитися в гостях , за столом. Не про все ми сьогодні сказали, але це і не можливо. Найголовніше ви повинні запам’ятати: треба вітатися першими з дорослими, ввічливо прощатися, дякувати за допомогу, виявляти доброзичливе і турботливе ставлення до малюків і старших. Будьте привітними, чемними, скромними і турботливими людьми. На згадку ми вручаємо вам таке маленьке символічне сонечко, щоб його промінчики добра нагадували вам про сьогоднішнє свято і ви були нашими промінчиками.
Категорія: Сценарії | Додав: tetiana
Переглядів: 2114 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/9
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні - профіль
Гість


Группа:
Гости
Время:00:45

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!

Пошук

Форма входу

Block title
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.

Живий календар

Календар
Осталось...

Погода

Наша кнопка
 Сходинки до вершин знань

Буду вдячна всім, хто розмістить мою кнопку в себе на сайті!

Початкова школа

«Методичний портал»


Інформатика

«Методичний портал»


Корисні посилання
Міністерство oсвіти і науки, молоді та спорту України

Всеукраїнський портал «Початкове навчання»

Інформатик. Все для вчителя

Наші гості
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки

Ваши линейки для форумов
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz