Виховна година
Тема. Людина починається з добра
Мета. Розширити уявлення дітей про доброту як чесноту людини. Удосконалювати вміння аналізувати власні відчуття, вчинки людей. Спонукати на добрі вчинки. Формувати особисту життєву позицію.
Обладнання: Свічка, шаблони квітів, девіз, мультфільм, серце доброти.
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Привітання.
ІІ. Вступне слово вчителя.
– Діти, я познайомлю вас із нашою гостею. Це свічечка. Погляньте, яка у неї вогненна зачіска. Вам приємно дивитися на її полум’я? А якщо піднести руки ближче до вогника, що ми відчуємо? (Тепло). Як ви гадаєте, чи може людина світитися, як свічка, і дарувати світло і тепло?(Так) За якої умови це може статися? (Коли людина робить добрі справи, гар-ні вчинки).
У доброї людини очі сяють, як зорі, а своїми добрими вчинками во-на заспокоює, ніби притягує до себе. Якщо накрити свічку скляним ков-паком, то побачимо: світло є, а тепла ми не відчуваємо. Запалена свічка – добра, щира людина, а свічка накрита ковпаком – людина, яка дбає тільки про себе. Нехай свічечка залишиться з нами і нагадує нам, якою людиною треба бути.
Свічка прийшла до нас з подарунком – цікавою історією. Послухайте її, будь ласка.
Дідусь з онуком йшли лісом, стомилися, зголодніли. Раптом побачили хатинку для подорожніх. В ній було чисто прибрано. На столі чиста скатертина, хліб, мед. Поруч лежала гілочка ялини, яка за народним звичаєм означає: ласкаво просимо, заходьте, пригощайтеся. Онук запитує : “Дідусю, хто це все приготував для нас?”
– Добра людина, хлопчику.
– Як це так? Залишив добрий чоловік нам їжу, а ми не знаємо, хто він. Для
чого ж він старався?
– Щоб ти став кращим, – відповів дідусь.
– Любі діти, я сподіваюсь, що після нашої сьогоднішньої зустрічі ми станемо кращими, добрішими.
ІІІ. Повідомлення теми виховної години.
– Тему сьогоднішньої виховної години «Добро починається з тебе».
ІV. Робота над темою виховної години.
– Сьогодні кожен з нас буде розмірковувати над запитаннями: “Чи потрібна доброта людині? Що ви хотіли б змінити у собі?” І дамо відповіді на них наприкінці заняття.
1. Гра “Залиш собі”.
– Добро, доброта – місткі слова, у яких узагальнюються найкращі риси людини. Приготуйте “світлофорчики”, подумайте, що б ви залишили для себе, а чого хотіли б позбутися? (На дошці записані слова. Читаю, стежу за сигналами дітей, закреслюю).
доброзичливість працелюбність
щедрість крикливість
впертість милосердя
привітність хитрість
терпимість любов
заздрість злість
вдячність байдужість
чесність справедливість
Що ще ви хотіли б дописати?
2. Презентація квітів. Галявина доброти. Діти – квіти. Замальовують а потім про них пишуть їхні однокласники.
– А тепер послухайте, будь ласка, вірш.
Хіба це клас?
Нема ні миру, ні любові –
Розтанули і зникли вмить.
Розбив Віталік носа Вові,
І той заплаканий стоїть.
Замазали весь зошит Галі,
Погане слово хтось сказав.
Пішла біда гуляти далі…
Хтось Колі ручку поламав.
Скубнули Таню за косичку,
Вона ображена мовчить,
З книжками скинули поличку…
Ну як в такому класі жить?
Де хлопці і дівчата б’ються
І прозиваються весь час.
Де над бідою всі сміються…
Скажіть мені, хіба це клас?
5. Обрання девізу класу.
– Діти, як ви гадаєте, чи стосується цей вірш якимось чином нашого класу? (Ні.) Я хочу сказати, що мені дуже приємно навчати таких гарних дітей. Я пропоную девізом для нашого класу обрати такі слова:
Культурним будь, слухняним будь,
І правила ці не забудь.
Молодших, старших поважай,
В спокійні ігри лише грай.
Не бігай в школі, не кричи,
Культури кожного навчи.
З любов’ю в свій заходь ти клас,
Добро принось ти кожен раз.
Не забувай: це клас ДОБРА,
ЛЮБОВІ, РАДОСТІ Й ТЕПЛА.
– Чи подобається вам такий девіз? Тож залишаємо його і розмістимо у нашому класному куточку.
6. Гра “Комплімент”.
Коли я скажу комплімент, ви маєте підстрибнути, а якщо ні – присісти.
Які у вас красиві очі!
Які у вас великі вушка!
Які у вас охайні зошити!
Ви крикливі, як півники!
Які у вас довгі носики!
Ви стрункі, як берізки!
Ви співаєте, як кізоньки!
Яке у вас гарне волосся!
7. Робота в групах.
– Послухайте життєву ситуацію, подумайте, як могла закінчитися ця історія.
Перегляд мультфільму.
Сюрприз від вчителя. (на дошці)
3. Складання “Правил доброти”.
– Тож за яких умов доброта може оселитися в нашому серці? Складемо “Правила доброти” і утворимо серце нашого класу.
Дбати про слабких, маленьких, літніх, хворих.
Не заздрити.
Жаліти інших, а не себе.
Своїми вчинками приносити радість.
Не завдавати болю.
V. Підсумок.
– Сьогодні нам було затишно і приємно. І не тільки тому, що наша свічечка нас зігрівала і світила нам, а тому, що в кожній людині є добро-та, кожен в нашому класі добрий.
– Наша виховна година добігає кінця, але розмова не закінчується. Подбаємо про те, щоб кожен з нас випромінював добро, ніжність, не забував, що таке добре, що таке погано. (Звертаю увагу дітей на вистав-ку малюнків, ілюстрацій). Тож настав час дати відповіді на запитання:
– Чи потрібна доброта людям?
– Чи варто бути добрими?
– Що ви хотіли б змінити в собі? (Діти відповідають).
– Ми будемо утримуватися від лихих вчинків і жити за законами народної мудрості. Нехай поруч із вами всім людям буде тепло і затиш-но. |