<
 Каталог файлів | Вход | Регистрация                                                               Вівторок, 12.12.2017, 23:04 Гість  
Меню сайту

Категорії розділу
Презентації [14]
Сценарії [86]

Сертифікат
Для того, щоб отримати сертифікат, який підтвердить публикацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на ФОРУМІ

Міні - чат

Мультики
Смотреть бесплатно детские телеканалы

Корисна програма
Отличник

Події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard» продвижение сайта бесплатно

Подвесной потолок из гипсокартона своими руками: видео инструкция по монтажу, фото.

антивирус для сайтаРезультаты антивирусного сканирования

Якість сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Файли » Виховна робота » Сценарії

ВИХОВНА ГОДИНА: У КВІТАХ БАРВІНКУ НАША ПОЕТЕСА -ЛЕСЯ УКРАЇНКА
22.03.2017, 19:35

Тема: «У квітах барвінку наша поетеса – Леся Українка»

Мета заняття: - збагатити знання учнів про життєвий та творчий шлях Лесі Українки, допомогти їм скласти цілісне уявлення про неї як людину, митця, громадянина;
- розвивати мислення учнів, навики висловлювання й узагальнення своїх думок, виразного читання творів, потяг до пошукової діяльності;
- виховувати в учнів патріотичні почуття та любов до природи.

Обладнання: пор¬трет Лесі Українки у вишиваному рушни¬ку, слова під портретом: «Я маю в серці те, що не вмирає…» (Леся Українка), виставка книг поетеси, томи творів Лесі Українки.

Форма проведення: інтегроване заняття з літературного читання та трудового навчання

Хід заняття
І. Організаційний момент
1.1 Привітання та хвилинка психологічного налаштування
Подивіться ви на мене,
Посміхніться всім навкруг
Заняття зимове та цікаве,
Зібрало тут гостей чимало
Тож повернемося обличчям до гостей
І лагідно промовимо: «Добрий день!».

ІІ. Актуалізація опорних знань
Розпочнемо з незвичайної загадки. Ваше завдання пригадати та вписати потрібні голосні літери замість крапочок, прочитати правильно утворені рядочки.

2.1 Читання вірша з пропущеними літерами, що позначають голосні звуки
В…ш…ньк… - ч…р…ш…ньк…,
ч…рв…н……, сп…л…,
ч…г… ж б… в… т…к в…с… к…
в…р…сл… н… г…лл…?
З якого вірша цей уривок? (Відповіді учнів.)
Як ви думаєте хто автор?
Так ці рядки належать Лесі Українці з ними ви всі знайомилися ще в першому класі.
2.2 Робота за портретом Лесі Українки
З портрета дивиться на нас
Землячка – поетеса.
Це гордість нашої землі –
Нескорена, незламна Леся.
Що ви можете сказати дивлячись на цей портрет? (погляд, одяг, характер)
(Леся Українка одягнена у національний український одяг - вишиванку, на голові заплетена коса, а на обличчі не видно посмішки)
А чому сум та тривога в очах Лесі про це ви дізнайтеся з нашого заняття.

ІІІ. Оголошення теми заняття. Мотивація навчальної діяльності
Сл.№1 Ми сьогодні з вами поведемо мову
Про чудову жінку, всім людям відому.
Оце перед вами у квітах барвінку
Наша поетеса - Леся Українка
Так, сьогодні наше заняття ми присвячуємо українській поетесі Лесі Українці. На уроках ви вже знайомилися з деякими її творами. А тепер ми поглибимо знання про життєвий та творчий шлях славної доньки України, познайомимося з її родиною, також створимо колективну роботу аплікацію «Квіти конвалії в дарунок для Лесі».

ІV. Робота над темою уроку
4.1 Ознайомлення з життєвим та творчим шляхом Лесі Українки. Презентація
Сл.№2 За вікном зима. Ось у таку пору року 146 років тому, а саме 25 лютого 1871р.народилася Леся Українка – поетеса, справжнє ім'я та прізвище якої Лариса Петрівна Косач – Квітка. Народилася в місті Новограді-Волинському в інтелігентній сім'ї Косачів.
Сл.№3 Батько Петро Антонович був юристом, мати Олена Пчілка – українською письменницею.
Сл.№4 В сім'ї Косачів де жила Леся. Було шестеро дітей: Михайло Леся, Ольга, Оксана, Микола та Ізидора. Леся в сім'ї була другою дитиною. Із всіх дітей вона найбільше була подібна до свого бать¬ка: і вродою, і вдачею. Вони обоє однаково були лагідні та добрі, стримані та терплячі.
Сл. №5 З своїх братиків і сестричок Леся особлива любила брата Михайлика. Вони скрізь були разом.
Сл.№6 Леся щез дитинства була дуже старанною і здібною дитиною, знала понад десять іноземних мов, любила музику, виявляла інтерес до малювання, із захопленням вишивала.
Дівчинка зовсім маленькою у 6 років навчилася виши¬вати, а коли їй подарували голки і нитки, то вона їх дуже берегла. І тоді вже задумала вишити батькові сорочку.
Сл.№7 Леся господарювала вдома, як доросла, а малі брати й сестри залюбки до¬помагали їй. Усі діти в родині Косачів змалку привчалися до пра¬ці, кожна дитина мала свій маленький городчик, квітничок. А що треба, щоб овочі й квіти добре росли? (Діти відповідають, пригадують, як працювали влітку на своєму городі, квітнику).
Сл.№8 -Хоч Леся в 4 роки вже добре читала, а в шість – училася писати. Та вона жодного дня не сиділа за шкільною партою, не відповідала біля дошки, не бігала з ровесниками гуч¬ними коридорами. ЇЇ вчителями були мати, батько, книги та життя.
-Доля розпорядилася так, що наділила Лесю дивовижними здібностями і водночас змусила виборювати життя в щоденних муках і стражданнях. Адже у дванадцять років вона захворіла на тяжку хворобу - туберкульоз кісток. З роками хвороба все більше мучила Лесю.
Сл.№9 Та Леся не здавалася вона завжди говорила такі слова:
Як дитиною, бувало,
Упаду собі на лихо,
То хоч в серце біль доходив,
Я собі вставала тихо.
«Що, болить?» – мене питали,
Але я не признавалась –
Я була малою горда, –
Щоб не плакать, я сміялась.

Та незважаючи на всі випробування, вона написала багато творів, які цінують та читають і тепер.
Сл.№10- У свої дев'ять років дівчинка написала свій перший вірш «Надія», а з 13 років друкується у журналі «Зоря» вірш «Конвалія». Мати, відсилаючи вірші до друку, підписала їх псевдонімом «Леся Українка».
Сл.№11 До вашої уваги представлені деякі роботи поетеси: «На зеленому горбочку», «Мамо, іде вже зима», «Три метелики», «Давня казка», «Ясні самоцвіти» та «Біда навчить».
- Леся, яка стільки зробила для розвитку рідної культури, була і залишається нашою національною гордістю.

4.2 Поетична хвилинка
Сл.№11 Тож, відкриймо її серце відверте і чисте,
Відкриймо її душу не заспану,
Вчитаймось в Лесине слово іскристе
Очима живими та ясними.
О.Журлива
Зараз ви спробуєте пригадати з якими творами Л.Українки ви вже знайомі?
Над яким працювали у класі, які прочитали у художній літературі ? (Відповіді дітей) «Вишеньки», «Вечірня година», «Давня весна», «Конвалія» та багато інших.
Тепер послухаємо вірш Лесі Українки «Давня весна» у виконанні хлопчиків нашої групи

Давня весна Леся Українка
Була весна весела, щедра, мила,
Промінням грала, сипала квітки,
Вона летіла хутко, мов стокрила,
За нею вслід співучії пташки!
Все ожило, усе загомоніло –
Зелений шум, веселая луна!
Співало все, сміялось і бриніло,
А я лежала хвора й самотна.
Я думала: «Весна для всіх настала,
Дарунки всім несе вона, ясна,
Для мене тільки дару не придбала,
Мене забула радісна весна».
Ні, не забула! У вікно до мене
Заглянули від яблуні гілки,
Замиготіло листячко зелене,
Посипались білесенькі квітки.
Прилинув вітер, і в тісній хатині
Він про весняну волю заспівав,
А з ним прилинули пісні пташині,
І любий гай свій відгук з ним прислав.
Моя душа ніколи не забуде
Того дарунку, що весна дала;
Весни такої не було й не буде,
Як та була, що за вікном цвіла.
Вірш Лесі Українки «Давня весна» автобіографічний, пов'язаний із власними переживаннями поетеси, яка мала тяжку недугу й змушена була лежати, страждати через біль. Єдина її розвага й розрада клаптик голубого неба у вінку, гілка квітучої яблуні, свіжий вітерець та пташині співи. Усе інше додавали уява й фантазія дівчини. Та давня весна запам’яталася, як дарунок долі, бо навчила цінувати найменші радості життя, загартувала волю.
4.3 Робота над віршем Лесі Українки «Конвалія»
Хлопці познайомили нас тільки з одним із віршів Лесі Українки, а їх у поетеси було, дуже багато. Та, тепер ми всі разом спробуємо детально опрацювати та проаналізувати вірш «Конвалія»

4.4 Слухання вірша «Конвалія» (читає вчитель)
Конвалія Леся Українка
Росла в гаю конвалія
Під дубом високим,
Захищалась від негоди
Під віттям широким.
Та недовго навтішалась
Конвалія біла, –
І їй рука чоловіча
Віку вкоротила.
Ой понесли конвалію
У високу залу,
Понесла її з собою
Панночка до балу.
Ой на балі веселая
Музиченька грає,
Конвалії та музика
Бідне серце крає.
То ж панночка в веселому
Вальсі закрутилась,
А в конвалії головка
Пов’яла, схилилась.
Промовила конвалія:
«Прощай, гаю милий!
І ти, дубе мій високий,
Друже мій єдиний!»
Та й замовкла. Байдужою
Панночка рукою
Тую квіточку зів’ялу
Кинула додолу.
Може, й тобі, моя панно,
Колись доведеться
Згадать тую конвалію,
Як щастя минеться.
Недовго й ти, моя панно,
Будеш утішатись
Та по балах у веселих
Таночках звиватись.
Може, колись оцей милий,
Що так любить дуже,
Тебе, квіточку зів’ялу,
Залишить байдуже!..

— Які почуття викликав у вас вірш?
— Що ви уявляли, слухаючи його?

4.5 Словникова робота Читання колонок слів «луною» за вчителем
Крає віттям
зів’ялу пов’яла
панночка байдужою
захищалась музиченька
Крає — завдає муки, душевного болю.
Байдужою - сліпою, глухою, черствою, неуважною.

V. Розвиток умінь та навичок учнів
5.1 Читання сніжинкою
- Як поетеса описує у вірші квітку ?
- Як будете читати слова конвалії?
5.2 Бесіда – осмислення змісту вірша
- Де росла конвалія?
— Як захищалася від негоди?
— Яка біда трапилася з квіткою?
— Як ви розумієте слова «віку вкоротила»?
— До кого вона зверталася зі словами прощання?

Час настав для відпочинку почнемо фізкультхвилинку
Сл.№13 Фізкультхвилинка

5.3 Робота на карточках. Тест за прочитаним твором
Тепер спробуємо перевірити вашу уважність
1.Про яку квітку йде мова у вірші?
Р - ромашку;
К – конвалію;
Т - троянду.
2. Де росла квітка?
Е - у квітнику;
О - у гаю;
И - у степу.
3. Чия рука вкоротила вік квітки?
Д - дитини;
Н - панночки;
П - пана.
4. Куди понесли Конвалію?
Х – у замок;
В – у залу;
Ф – у палац.
5.Що сталося з голівкою квітки після вальсу панночки?
Ш - нагнулась, упала;
А – пов'яла, схилилась;
О - упала, розбилась.
6. Що крає бідне серце конвалії?
Р – пісня;
Л - музика;
Т - танець.
7. З яким деревом прощається квітка?
Ї - кленом;
І - дубом;
Е – каштаном.
8. Куди панночка кинула зів'ялу квітку ?
Ю – на стіл;
Я - додолу;
Ь - у квітник.
- Обміняйтеся своїми карточками і разом спробуємо зробити перевірку.
Сл.14 - Яке ключове слово у вас утворилося?
- А що ви знаєте про конвалію?

5.4 Цікава інформація про квітку Конвалію
Конвалія — надзвичайно красива, дуже корисна рослина, її квітки та листки мають цінні лікувальні властивості й широко використовуються для виготовлення ліків проти багатьох серцевих хвороб, також володіє сильним ароматом тому використовують для виготовлення парфумів.
Але це рослина отруйна. Худоба, яку нагодують конваліями, гине. А в людини внаслідок отруєння конвалією з’являється нудота, часом запоморочення та судома.
Згідно з традицією в деяких країнах, в букеті нареченої обов'язково мають бути квіти конвалії , що є символом щастя та сімейного благополуччя.

VI. Робота над аплікацією
6.1 Слово вчителя
У нас сьогодні заняття святкове, а на свята часто дарують подарунки, отож і ми спробуємо виконати колективну роботу, у якій ви створите подарунок для Лесі Українки.
-А який подарунок найкращий? (Той що зроблений своїми руками)
Наше завдання створити аплікацію «Квіти конвалії в дарунок для Лесі.
-Сьогодні ми будемо працювати з клеєм, тож давайте пригадаємо правила роботи з клеєм

Сл. №15 6.2 Правила роботи з клеєм
1) Клей треба наносити пензликом від середини до країв.
2) При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.
3) Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися серветкою.
4) Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.
6.3 Інструктаж роботи в групі
Діти ви повинні обрати оформлювача, секунданта, дослухатися до думки товаришів, проявляти толерантність.
6.4 Виконання завдання (робота в групах)
6.5 Оформлення аплікації

Сл.№16 6.5 Пісня «А я просто українка – україночка
Доповнимо подарунок, музичними вітальними словами. Пісня «А я просто українка – україночка» у виконанні дівчат групи продовженого дня.

VII. Підсумок заняття
- Що запам’ятали про Лесю Українку?
- Що було цікавим?
- Що не вдалося?
- Про що розповісте вдома?
- Які твори прочитаєте?
- Де ще ми можемо бачити Лесю Українку?

А заняття хочу завершити словами поетеси Олени Журливої:
Сл.№17
«Не стерлась райдужна сторінка,
не вмерла пісня лісова,
безсмертна Леся Українка
була і є повік жива»


Фока Ірина Сергіївна вихователь ГПД

Категорія: Сценарії | Додав: lorochka
Переглядів: 121 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні - профіль
Гість


Группа:
Гости
Время:23:04

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!

Пошук

Форма входу

Живий календар

Календар
Осталось...

Погода

Наша кнопка
 Сходинки до вершин знань

Буду вдячна всім, хто розмістить мою кнопку в себе на сайті!

Початкова школа

«Методичний портал»


Інформатика

«Методичний портал»


Корисні посилання
Міністерство oсвіти і науки, молоді та спорту України

Всеукраїнський портал «Початкове навчання»

Інформатик. Все для вчителя

Наші гості
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки

Ваши линейки для форумов
Copyright MyCorp © 2017
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz