<
 Каталог статей | Вход | Регистрация                                                               Неділя, 28.04.2024, 03:36 Гість  
Категорії розділу
Мої статті [59]

Меню сайту

Сертифікат
Для того, щоб отримати сертифікат, який підтвердить публикацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на ФОРУМІ

Міні - чат

Мультики
Смотреть бесплатно детские телеканалы

Корисна програма
Отличник

Події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard» продвижение сайта бесплатно

Подвесной потолок из гипсокартона своими руками: видео инструкция по монтажу, фото.

антивирус для сайтаРезультаты антивирусного сканирования

Якість сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Статті » Мої статті » Мої статті

ІКТ - компонент як засіб формування мотивації до навчання учнів початкової школи

Пам’ятаймо, що в освіті головні цінності – дитина і педагог, здатний розвивати, захищати, оберігати її індивідуальність.

Савченко О.Я.

       На сучасному етапі розвитку суспільства інформаційні технології стали невід’ємною частиною життя людини. 

Потужний потік нової інформації, реклами, застосування комп'ютерних технологій на телебаченні, розповсюдження ігрових приставок, електронних іграшок і комп'ютерів впливають на виховання дитини і сприйняття нею навколишнього світу. Істотно змінюється і характер її улюбленої практичної діяльності - гри, змінюються й улюблені герої та захоплення.

Раніше інформацію з будь-якої теми дитина могла отримати з різних каналів: підручник, довідкова література, лекція вчителя, конспект уроку. Але сьогодні вчитель повинен вносити в навчальний процес нові методи подачі інформації, які б зацікавили дитину, зробили процес навчання цікавим і незвичайним.  Необхідно навчити кожну дитину за короткий проміжок часу освоювати, перетворювати і використовувати в практичній діяльності величезні масиви інформації. Дуже важливо організувати процес навчання так, щоб дитина активно, з цікавістю і захопленням працював на уроці, бачив плоди своєї праці і міг їх оцінити.

Допомогти вчителю у вирішенні цього непростого завдання може поєднання традиційних методів навчання та сучасних інформаційних технологій, у тому числі і комп'ютерних. Адже використання комп'ютера на уроці дозволяє зробити процес навчання мобільним, строго диференційованим та індивідуальним  та вплинути на формування мотивації до навчання учнів початкових класів. (слайд 2)

Як ІКТ – компонент, поєднуючи в собі можливості телевізора, відеомагнітофона, книги, калькулятора, сучасний є для дитини рівноправним партнером, якого дитині так часом не вистачає. З іншого боку, цей метод формування мотивації до навчання  є досить привабливим і для вчителів: допомагає їм краще оцінити здібності і знання учня, сприяє підвищенню мотивації й формуванню стійкого інтересу до навчання, спонукає шукати нові, нетрадиційні форми і методи навчання. (слайд 3)

Використання ІКТ - компоненту як засобу формування мотивації до навчання у навчальному процесі початкових класів загальноосвітньої школи має широкий спектр, від використання як засобу, що дозволяє вчителю впливати на організацію педагогічної праці, використовуючи в підготовці до проведення уроків, до використання ІКТ у навчанні самими учнями початкових класів, що дозволяє під час опанування роботи з комп’ютером вправлятися у вивченні низки навчальних предметів початкової школи з використанням комп’ютерних програм. (слайд 4)

Підвищення мотивації та пізнавальної активності за рахунок різноманітності форм роботи, можливості включення ігрового моменту дають змогу  зробити уроки більш насиченими, розвивальними та емоційними внаслідок обґрунтованого використання на ньому комп’ютерних ігор навчального та розвивального призначення. У початковій школі ІКТ можна використовувати на будь-якому етапі уроку: у процесі перевірки домашньої роботи, актуалізації знань, вивчення нового матеріалу, закріплення, повторення вивченого, контролю, оцінювання. (слайд 5-6)

     Практикою доведено, що використовувати презентації доцільніше на уроці математики під час усного рахунку, наприклад, під час вивчення таблиць додавання і віднімання чисел в межах 10, використовую дидактичні ігри «Збери виноград», «Горішки для білочки» (слайди 7-8) , вивчаючи числа в межах 20, використовую презентації «Допоможи тваринкам» (слайд 9), математичних диктантів, роботі з геометричним  матеріалом, тестуванні, логічних вправах і задачах тощо. Починаючи з  добукварного періоду  на уроках навчання грамоти за допомогою дидактичної гри зацікавлюю дітей, формую елементарні поняття, просторові уявлення, розвиваю мовлення учнів. Презентації «Що змінилося?», «Назви іншим словом» ефективно сприяють засвоєнню програмового матеріалу. (Слайд 10) У букварний період систематичне використання навчальної програми «Букварик» дає змогу цілісно спланувати вивчення нової букви: діти чують звук , бачать букву та засвоюють її із вдало дібраним мовним матеріалом: загадки, вірші, скоромовки тощо. На  уроках української мови – під час зорових диктантів, роботі з деформованими текстами, словникових диктантів, вправ на увагу, при списуванні, складанні опису картин, зображень тощо; на уроках читання -  під час різних видів  словникової  роботи, розгляді картин, зображень,портретів письменників, ребусів, кросвордів, тестуванні; на уроках «Я і Україна» - під час навчально-пізнавальних ігор, розгляді малюнків, фото, схем, ілюстрацій, ребусів, кросвордів; на уроках образотворчого мистецтва та трудового навчання – під час розгляду картин, малюнків, схем, обговоренні технологічних карт тощо.      Але слід пам’ятати, що  презентації – це  лише  інструмент (один  із багатьох  інших інструментів вчителя на уроці), а тому недоцільно презентацію робити важливішою за урок, штучно  «підганяти» весь урок під презентацію. Постійно використовуючи електронні фізкультхвилинки, я помітила, що діти швидко відновлюють працездатність, знімають втому.  Також діти дуже полюбляють релаксаційні хвилинки, під час яких можна відпочити, помріяти, побачити щось цікаве.

Готуючись до уроків я постійно використовую ІКТ, маю власну медіа теку, власні наробки, оцінені відповідними сертифікатами та спілкуюсь в інтернет- просторі з колегами – однодумцями.

      Структура уроку  при цьому не повинна  принципово  змінюватися. В уроці  із презентацією, як і в будь-якому  іншому, мають  бути наявні  всі основні етапи, змінюватися може  лише їх тривалість. Презентації  використовують  на різних етапах уроку: актуалізації знань, перевірки домашнього  завдання, ознайомлення з новим матеріалом, закріплення, узагальнення та систематизації знань. Досвідчені  вчителі, які вже звикли  до використання  презентацій, впевнилися, що  на таких  уроках  доцільно  збільшити  час  на проведення  етапу  мотивації, адже  завдяки презентації  можна  збільшити  його пізнавальне  навантаження. А, як відомо, правильно мотивовані  учні легше й  з  більшою  охотою  здобувають  знання, прагнуть до творчої  діяльності.

Формуванню мотивації засобами ІКТ- компоненту  сприяють застосування на уроці комп'ютерних тестів і діагностичних комплексів,  дозволить вчителю за короткий час отримувати об'єктивну картину рівня засвоєння матеріалу, що вивчається у всіх учнів і своєчасно його скоректувати. При цьому є можливість вибору рівня складності завдання для конкретного учня. В свою чергу  учень має можливість усвідомити, як і чому він засвоює даний матеріал, вчиться мотивувати свої дії і вчинки, що передбачено формуванням інформаційної компетентності Державного стандарту початкової освіти.  Для учня важливо те, що відразу після виконання тесту (коли ця інформація ще не втратила свою актуальність) він отримує об'єктивний результат із зазначенням помилок, що неможливо, наприклад, при письмовому опитуванні. (Тести)

Комп'ютер дає вчителю нові можливості, дозволяючи разом з учнем отримувати задоволення від захопливого процесу пізнання, не тільки силою уяви розсовуючи стіни шкільного кабінету, але за допомогою новітніх технологій дозволяє зануритися в яскравий барвистий світ. Таке заняття викликає у дітей емоційний підйом, навіть відсталі учні охоче працюють з комп'ютером.

Але хочу застерегти від надмірного захоплення комп’ютером. Усе корисне в міру. Комп'ютер не повинен замінювати такі традиційні засоби навчання, як крейда, дошка, олівець, зошит, ножиці тощо. Він є лише одним з компонентів мотивації  навчання, яким повинен оволодіти учень, але не повинен витісняти інші компоненти мотивації до навчання.  Використання ІКТ у навчальному процесі початкової школи повинно відповідати дидактичним аспектам. Усі ці засоби - програмні продукти, навчальні платформи тощо - мають бути оцінені та застосовані відповідно певним цілям уроку.

Є велика кількість комп'ютерних енциклопедій, досконалих навчаючих програм, ілюстрованих комп'ютерних книг, навчальних ігор, що розвивають здібності дитини. Але саме по собі це багатство без участі старших, без праці дорослої людини, залученої до процесу виховання дитини, не навчить дитину. І тут на перший план виходить особистість учителя. Тому хочу побажати вам творчості, натхнення, успіхів у тій професії, яку ви обрали.

Успіх приходить лише до того, хто його прагне, хто вміє максимально використовувати все найкраще із власних внутрішніх ресурсів, не чекайте, що хтось відкриє вас, відкрийте себе самі, скажіть собі: «Я хочу, я можу, я зроблю». Щастя й успіх – в ваших руках.

Навчально – виховний процес я прагну організувати так, щоб учні вміли приймати альтернативні рішення, мали змогу зробити відкриття, формували свої власні креативні ідеї та думки, навчалися співробітництву. А це неможливо зробити без використанні ІКТ. Адже, всередині кожного учня міститься великий алмаз. Залишається тільки знайти його, дати огранку і розташувати так, щоб він засяяв своїми гранями.

Категорія: Мої статті | Додав: lorochka (15.04.2013) E W
Переглядів: 1665 | Коментарі: 1 | Теги: ІКТ - компонент. | Рейтинг: 5.0/9
Всього коментарів: 1
1 Лидия  
Александра Яковлевна, как вегда, права! smile

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні - профіль
Гість


Группа:
Гости
Время:03:36

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!

Пошук

Форма входу

Block title
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.

Живий календар

Календар
Осталось...

Погода

Наша кнопка
 Сходинки до вершин знань

Буду вдячна всім, хто розмістить мою кнопку в себе на сайті!

Початкова школа

«Методичний портал»


Інформатика

«Методичний портал»


Корисні посилання
Міністерство oсвіти і науки, молоді та спорту України

Всеукраїнський портал «Початкове навчання»

Інформатик. Все для вчителя

Наші гості
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки

Ваши линейки для форумов
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz