<
 Каталог статей | Вход | Регистрация                                                               Четвер, 21.09.2017, 13:37 Гість  
Конкурс сайтів
Школьно-Студенческая социальная Сеть! Конкурс образовательных сайтов. Сайты для учителей. Презентации для учителей по всем предметам конкурс сайтов Голосуйте за сайт!

Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [55]

Сертифікат
Для того, щоб отримати сертифікат, який підтвердить публикацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на ФОРУМІ

Міні - чат

Мультики
Смотреть бесплатно детские телеканалы

Корисна програма
Отличник

Події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 102

Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard» продвижение сайта бесплатно

Подвесной потолок из гипсокартона своими руками: видео инструкция по монтажу, фото.

антивирус для сайтаРезультаты антивирусного сканирования

Якість сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Статті » Мої статті » Мої статті

Урок - змагання знавців української мови

ПЕРЕБІГ УРОКУ
I. Вступне слово вчителя.
Із покоління в покоління, в часи розквіту та падіння передавали нам предки українську мову як скарб. Народ плекав її у піснях, легендах, переказах і передавав від роду до роду, щоб не загинула. Для нас рідна мова – це не тільки дорога спадщина, яка об’єднує в собі народну мудрість. Це наша гордість, бо все, що створено нею, увійшло в скарбницю загальнолюдської культури.
Сьогодні тут зібралися справжні українці, шанувальники мови, знавці рідного слова. Вони продемонструють власні знання та вміння під час змагання на кращих знавців рідного слова.
От і сьогоднішній урок ми проведемо у вигляді змагання двох команд і водночас перевіримо, ваші знання з української мови. Ваші відповіді будуть оцінювати судді (представлення їх).
II. Привітання команд (оцінюється 5 балів)
Командир: Наша команда Учні - «ЛІНГВІСТИ»
Командир - Наш девіз:
Учні - Вчіть нашу мову солов’їну
І не зазнавайтесь:
«І чужому научайтесь,
Й свого не цурайтесь…»
Командир: Наша команда Учні -«МОВОЗНАВЦІ»
Командир - Наш девіз:
Щоб нам правильно писати
Та висловлювать думки,
Рідну мову треба знати,
Треба вчити залюбки!
Обидві команди (разом)
Змагання ми не боїмося,
Завдання виконаєм враз
Шановні судді, ставте бали,
Даруєм ручки ми для вас.
- Оцінки ставитимуться на дощці у вигляді …
КОНКУРС 1 «Розминка». За правильну відповідь ви отримаєте 1 бал, якщо ви не знаєте відповіді, право на відповідь надається вашому супернику.
Питання для 1-ої команди ( 1бал)
1. Скільки звуків у слові їжак? (5)
2. Назвіть останній відмінок в українській мові? (кличний)
3. Віршований твір, який призначений для співу – це…? (пісня)
4. Що вивчає фонетика? (звуки мовлення)
5. Яка буква в українській мові немає відповідного звука? (м’який знак)
6. Перекласти українською мовою слово «носки» (шкарпетки)
7. Що означає фразеологізм «зарубати на носі»? (запам’ятати)
8. Державна мова України? (українська)
9. Найбільша мовна одиниця?
10. Знак у кінці питального речення? (знак питання)
11. Назва частини мови слова «день»? (іменник)
12. Чим починається репліка діалогу на письмі? (абзацем, тире)
13. Знак у слові «В’ячеслав»? (апостроф)
14. Частина тексту, що починається з нового рядка? (абзац)
15. Остання буква у слові «шістдесят»? (те)
16. Головні члени речення? (підмет, присудок)
17. Префікс у слові «прекрасний»? (пре)
Питання для 2-ої команди
1. Скільки букв у слові дощ? (3)
2. Леся Українка – це справжнє ім’я, прізвище чи псевдонім? (псевдонім)
3. Частина слова без закінчення? (основа)
4. Що вивчає морфологія? (частини мови)
5. Граматична основа речення – це…? (підмет і присудок)
6. Перекласти українською мовою слово «галстук» (краватка)
7. Що означає фразеологізм «проковтнути язика»? (замовкнути)
8. Без чого зникає народ? (мови)
9. Найменша мовна одиниця?
10. Знак у кінці розповідного речення? (крапка, знак оклику)
11. Частина мови слова «прийшла»? (дієслово)
12. Сьомий відмінок мови? (кличний)
13. Стиль написання підручників? (науковий)
14. Що стоїть перед коренем? (префікс)
15. Знак у слові «пів-Європи»? (дефіс)
16. Розмова двох осіб? (діалог)
17. Остання літера алфавіту?(я)
КОНКУРС 2 «Коректор» ( за кожне слово – 1 бал )
1 команді
Комбайнегр - комбайнер
Байкалавр – бакалавр
Вертилятор – вентилятор
Кетчуб – кетчуп
Кінозломка – кінозйомка
Каркулятор – калькулятор
2 команді
Вертиринар - ветеринар
Шахвіст – шахіст
Менезжер – менеджер
Влада на місяцях – владана місцях
Заробідчани – заробітчани
Рок-груба – рок-група
КОНКУРС 3 «Зробити звуко-буквенний аналіз слів» (5 балів)
1 команда – іжак
2 команда - ялта
КОНКУРС 4 « ЗАКІНЧИ ПРИСЛІВ'Я» (1 бал) 1 команді
Говори мало, слухай багато, а… (думай ще більше). Не хочеш почути поганих слів, … (не кажи їх сам). Умій вчасно сказати і вчасно… (змовчати). Краще мовчати, аніж… (брехати). Дав слово - … (дотримай його). Шабля ранить голову, а слово -… (душу). 2 команді
Від теплого слова і… (крига скресне). Слово старше за… (гроші). Більше діла - … (менше слів). Їж борщ з грибами і …(тримай язик за зубами). Дурний язик голові не …(приятель). Довгим язиком тільки… (полумиски лизати). КОНКУРС 5 «Диктант для шпигуна» (10 балів)
Кожна команда одного представника, який і буде «шпигуном». Він підходить до тексту (стільки разів, скільки потрібно), читає, запам’ятовує, повертається до команди і диктує тому, хто записує. Текст диктанту розташований на дошці. Перемагає та команда, яка закінчить роботу раніше і без помилок.
А мова хай живе, нехай серця нам гріє.
Багатою йде в світ і завжди молодіє,
Бо в нас вона одна – чарівна, світанкова.
І давня, й молода – велика наша мова. (надрукувати)
КОНКУРС 6 « ВІРШОВАНИЙ КАЛЕЙДОСКОП» ( 5 балів)
Кожна команда представляє виразне читання вірша про мову.
КОНКУРС 7 «ЗАГАДКОВА СКРИНЬКА» ( 1 бал за слово)
Команди по черзі витягають з капелюха завдання з орфографії.
1. Як правильно записати слова:
1 команді - м(‘)ята, з(с)фотографувати, в(е,и)село, хо(д,т)ьба, облас(т)ний, ц(и,і)ферблат
2 команді - солов(‘)їний, з(с)кинути, з(е,и)мляний, рі(з,с)ьба, щас(т)ливий, ол(і,и)мпіада
2. Відгадати загадки
1 команда
1. На якому боці спить заєць?
( на хутряному )
2. Що в людини не росте?
( ім’я )
3. Хто має вушко, а не чує?
( голка )
4. Двоє поросят, чотири хвостики?
( черевики )
2 команда
5. Вертиться, крутиться, ніколи не стане,
На ній живуть гори і ями?
( земна куля )
6. Яка річка тече в роті?
( Десна )
7. Біжить вовк, добіг до середини лісу. Куди він бігтиме далі?
( із лісу )
8. Сини в шапках, а батько ні.
( дуб і жолуді )
КОНКУРС 8 «ДОПИШИ ВІРШИКА» (1бал за один вірш) 1 команді
ЇЖАЧОК Ходить лісом їжачок, В нього шубка з... (ниток, дроту, колючок) ЩО ЇЙ СНИТЬСЯ? Вночі їй завжди півник сниться. Вона не курка, а... (гуска, ворона, лисиця) НА ПРОГУЛЯНКУ У неділю на Хрещатик Квочка вивела... (голубів, курчаток, вівців) ХТО ТАКА? Великі очі й голова. Не Колобок це, а... (слон, сова, коза) РИБАЛКА Ярослав на камінь сів, Ловить в річці... (щук, карасів, мух)
РОЗУМНИЦЯ Має Галя добру звичку Класти книги на... (вікно, підлогу, поличку) 2 команді
МАЙСТЕР Меблі, двері й чобіток Ремонтує... (голка, ложка, молоток) ЛІСОВЕ ТАКСІ По дорозі жук повзе, На спині листок... (фарбує, малює, везе) А ЯК У НИХ Є ім’я у мене і в сестрички, А щеня і котик мають... (рибу, клички, назву) НОВИЙ ГЕРОЙ Їжак згорнувся у клубок. – Я, – каже, – не їжак, а... (пиріжок, булочка, Колобок) КОНКУРС 9«Заморочки з бочки» ( 2 бали )
Яка з команд швидше знайде спільний початок для поданих частин слів.
- бок – - на – - тнеча -
- мийка - - рит -
- да – - сок -
- дязь – - с –
КОНКУРС 10 «РЕДАКТОР» (3 бали)
Відредагувати речення та словосполучення
1 команді
Не сиди на полу
Самий кращий малюнок
У кімнаті стоїть хрустальний світильник
2 команді
Я не получаю газет
Земельний участок
У столовій чисто й прибрано
КОНКУРС 11 «Чи знаєш ти свого суперника?» ( 3 бали ).
Кожна команда отримує листок із загадками.
Для першої команди:
1. Кома зверху – це я.
Як, скажіть, моє ім’я? (апостроф)
2. Цей іменник означає предмет
Для зрізання злаків і трави.
Прочитаєш ззаду наперед –
Будь-що тисни ним чи сік дави ( серп-прес )
3. Летіла птиця на морозі,
Над хатами зимовим днем,
Згубила літеру в дорозі
І стала цифрою з нулем (Сорока )
Для другої команди:
1. Дві коми тут, дві коми там.
Вони знайомі, діти, вам ( знаки розділові )
2. До мене можна з річки доплести,
Мене дівчина може заплести,
Дід, як знаряддя, на плечі носить.
Коли попереду літеру відкинеш – полечу,
Почуєш тільки, як я задзижчу (коса)
3. Слово – це старовинна будова
З гостряками мурованих веж.
Щойно заміниш ти наголос слова,
Цим одразу будову замкнеш (замок)
КОНКУРС 12 «Моя мрія»
В кожному рядку вірша відкинути зайві синоніми і залишити тільки той, який допоможе розказати про свою мрію у віршованій формі. МРІЯ Як виросту – збудую (дім, хату, оселю), Поставлю, колесо (приладнаю приб’ю, прикріплю). А там я поселю (крилату, летючу, літаючу) Лелечу клекітну (родину, сім’ю, пару) Нехай розводиться, (селиться, гніздиться) По всіх деревах і (будинках, хатах, оселях) Нехай мені щоночі (здається, сниться, ввижається) Що я літаю, наче (пташка, птиця, птах).
КОНКУРС 13 «Прямо чи влучно» ( 3 бали )
Мабуть, хоч раз послухавши цікавого співбесідника, ви ловили себе на думці, як доречно він вживає у спілкуванні влучні крилаті вирази народно розмовної мови. Як приємно стає на душі від враження, що людина так майстерно володіє рідною мовою. Ці стійкі вирази сприймаються як єдине ціле, і називають їх фразеологічними зворотами. Вони найяскравіше виражають національний характер мови. Тому в цьому конкурсі вам потрібно підібрати до поданого фразеологізму відповідник-синонім.
Для першої команди:
1. Зарубати собі на носі - запам’ятати
2. Яка муха тебе вкусила? - злий
3. Гладити по голові - хвалити
4. Ловити гави - зівати
5. Водити за ніс - обманювати
6. Гору брати - перемогти
7. Накивати п’ятами - утікати
Для другої команди:
1. Пекти раків – червоніти від сорому
2. Задирати ніс - загордитися
3. Як кіт наплакав - мало
4. Тримати при собі - мати
5. Ведмідь на вухо наступив – не має слуху
6. Давати задній хід - тікати
7. Міряти лозиною - бити
III. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ
1. Підбиття балів.
2. Нагородження команд
3. Заключне слово вчителя
Україно! Цвіте вишневий.
Для того, щоб наша мова буяла
Пишним квітом, присягаємо:
Любити і шанувати материнську мову
Присягаємо!
Присягаємо!
Знати досконало нашу державну мову
Присягаємо!
Присягаємо!
Берегти і збагачувати цей найдорожчий скарб
Присягаємо!
Присягаємо!
Очищувати нашу мову від словесного сміття
Присягаємо!
Присягаємо!
Шліфувати кожне слівце калинове
Присягаємо!
Присягаємо!
Передати нащадкам наше пісенне диво
Присягаємо!
Присягаємо!
Любіть українську мову всім серцем, вона наша гордість, неоціненний скарб, який треба не лише любити, а й берегти, як зіницю ока!



Джерело: https://www.docme.ru/doc/1763464/urok---zmagannya-znavc%D1%96v-ukra%D1%97ns._ko%D1%97-movi
Категорія: Мої статті | Додав: чайка (29.08.2017) | Автор: Бондаренко Лариса Михайлівна E
Переглядів: 19 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні - профіль
Гість


Группа:
Гости
Время:13:37

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!

Пошук

Форма входу

Живий календар

Календар
Осталось...

Погода

Наша кнопка
 Сходинки до вершин знань

Буду вдячна всім, хто розмістить мою кнопку в себе на сайті!

Початкова школа

«Методичний портал»


Інформатика

«Методичний портал»


Корисні посилання
Міністерство oсвіти і науки, молоді та спорту України

Всеукраїнський портал «Початкове навчання»

Інформатик. Все для вчителя

Наші гості
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки

Ваши линейки для форумов
Copyright MyCorp © 2017
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz