<
 Каталог статей | Вход | Регистрация                                                               Четвер, 02.05.2024, 07:44 Гість  
Категорії розділу
Мої статті [59]

Меню сайту

Сертифікат
Для того, щоб отримати сертифікат, який підтвердить публикацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на ФОРУМІ

Міні - чат

Мультики
Смотреть бесплатно детские телеканалы

Корисна програма
Отличник

Події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard» продвижение сайта бесплатно

Подвесной потолок из гипсокартона своими руками: видео инструкция по монтажу, фото.

антивирус для сайтаРезультаты антивирусного сканирования

Якість сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Статті » Мої статті » Мої статті

Відчиняє двері казка...

Тема: Урок позакласного читання. Відчиняє двері казка…
Мета: Поглиблювати знання учнів про казку як вид усної народної творчості; вчити визначати головну думку казки.
Розвивати навички читання, мовлення, пам’ять, увагу.
Виховувати інтерес до народної творчості, збагачувати словниковий запас.
Обладнання: презентація, картки.
Хід уроку
I. Організація класу.
II. Огляд виставки книг.
- Погляньте на нашу виставку. Ви бачите на ній розмаїття різних книжок.
- Які з них ви вже читали ?
- Деякі з цих книжок принесли діти нашого класу, є вони і в нашій шкільній бібліотеці, якщо ви побажаєте їх прочитати, то можете звернутись до своїх однокласників або шкільного бібліотекаря.
- Як одним словом можна назвати твори, які містять ці книжки ? (Казки).
III. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні у нас урок позакласного читання на тему: «Відчиняє двері казка». На вас чекає чарівний світ казки.
IV. Робота над темою уроку.
1. Розчитування.
• Прочитайте вірш мовчки
• Чи зрозумілий зміст цього вірша
• Пригадуємо, яку інтонацію означає кожний смайлик
• Читаємо вірш з вчителем
• Читають хором дівчатка; хлопці
2. «Мозковий штурм»
- Як називають художній твір, у якому обов’язково є щось чарівне, незвичайне, фантастичне, нереальне? (Казка)
- Які існують дві окремі групи казок? (Народні і авторські)
- Чим вони відрізняються одна від одної?
- Які три види казок існують? (Казки про тварин, чарівні казки і соціально- побутові).
- Які казки ми вивчаємо в 2 класі? (Казки про тварин).
- Хто головні герої цих казок? (Тварини).
- Як вони себе поводять в казках?
Добра, мудра, чарівна казка завжди була у пошані. Її із задоволенням слухають і діти, і дорослі. Казки бувають різні: довгі і короткі, веселі, чарівні, написані автором або складені народом. Проте у всіх казок є одна спільна риса – мудрість.
3. Розповідь вчителя
- Не за горами високими, не за морями глибокими, не за пісками сипучими, а у шкільній бібліотеці стояли у шафі на полицях книжки. Вечорами, коли читачі розходилися по домівках, герої творів оживали й починали веселитися, ділитися враженнями, розповідати про свої пригоди.
Якось увечері мешканці однієї з полиць розпочали суперечку, з’ясовуючи, кого з них більше люблять діти. Сперечались, сперечались, аж до бійки дійшли. Не витримала цього неподобства шафа, нахилилася, й усі книжки попадали на підлогу. Їхні герої розлетілися, хто куди. Що тут сталося! Дід тягне з городу не ріпку, а щуку за хвоста. Вовк впіймав Пана Коцького в ополонці та повісив сушити на сонці! Семеро козенят сховалися під ріпкою.
- Що ж робити ? Як допомогти героям повернутися до своїх казок?
- Треба негайно провести їх до країни Читанії – запропонував Читайко. Там королева книг неодмінно розставить кожного по своїх місцях!
Тож вирушаймо і ми з вами у мандрівку до країни Читанії.
4. Казковий лабіринт.
- Шлях до країни Читанії лежать казковим лабіринтом.
Для того, щоб його пройти, треба уважно прочитати листа, автор якого нам поки що невідомий.
“Доброго дня, дорогі діточки! Зі мною трапилося нещастя: котився я доріжкою, а сильний вітер підхопив і відніс мене хтозна куди. Спочатку я опинився в незвичайному будинку, в якому жили мешканці: мишка-шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик, кабан-іклан, ведмідь-набрідь. Добре, що вони мені дали притулок, але грізний собака нас налякав і всі розбіглися, хто куди.
Зустріла мене добра рогата сіра мама й запросила в гості до своїх діточок, та я відмовився, бо в господині й без мене клопоту вистачає.
Покотився собі далі. Дорогою бачив дивних приятелів, які пригощали одне одного з тарілочки кашею та з глечика борщем. Не став я їм заважати, обминув і покотився далі.
Так непомітно докотився я до річки. Маленький хлопчик узявся перевезти мене у своєму човнику, та схопила нас зла баба. Хотіла мене в піч засунути, проте я спромігся вибратися і втекти.
На шляху я помітив під кущем поранену пташку й допоміг їй дістатися до хатинки, в якій жили дід та баба. Сам же знову залишився без притулку… Поверніть мене, будь ласка, додому!”
- Хто міг написати цього листа? Кого рятувати?
- В яких казках він заблукав? («Рукавичка», «Вовк і козенята», «Лисичка та журавель», «Івасик – Телесик», «Кривенька качечка»).
5. Нарешті вийшли з лабіринту! Перед нами розкинулося безмежне синє море.
Прийшов час перевірити, чи добре ви знаєте казки. Візьміть аркуші на ваших партах. Прочитайте самостійно уривки з казок. На моніторі ви будете бачити ілюстрацію до казки, а вашим завданням буде знайти і прочитати уривок до неї.
 «Росла дідова ріпка росла. Зразу така, як мишка була, потім, як кулак, потім, як буряк, потім, як два, а потім стала, як дідова голова» ( «Ріпка») .
 «Я не пила , я й не їла: тільки бігла через місточок та вхопила кленовий листочок, бігла через гребельку та вхопила водиці крапельку…» («Коза-дереза»).
 «А мишка бігла, хвостиком зачепила, яєчко покотилося, впало та й розбилося.» («Курочка Ряба»).
 «Уліз ведмідь – семеро їх стало…» («Рукавичка»).
 «А Лисичка каші солодкої наварила, по тарілці розмазала і припрошує: - Призволяйся, Журавлику, призволяйся, лебедику…» («Лисичка та Журавель»).
 «Котику-братику, несе мене Лиска
По каменю-мосту на своєму хвосту,
Порятуй мене!» («Казка про Котика і Півника») .
 «Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю:
Я по засіку метений,
Я із борошна спечений.
Я від баби втік,
Я від діда втік,
І від тебе утечу» («Колобок»).
 «Гуси, гуси, гусенята!
Візьміть мене на крилята
Та понесіть до батечка,
А в батенька – їсти, й пити,
Й хороше походити». (Івасик Телесик)
 «Зробила вона собі хатинку в лісі. Кожного дня ходила в ліс за їжею. Сама піде, а діткам накаже замкнути хатинку і нікому дверей не відчиняти». («Вовк і семеро козенят») .
6. Ви добре впорались із завданням. І щоб ми змогли перебратися через море, з’являється чарівний місточок, стежинка від якого веде нас у Бюро Знахідок.
Човник Івасик Телесик
Пір’ячко Кривенька качечка
Булава Котигорошко
Колосок Півник і двоє мишенят
Смола і солома Солом’яний бичок
Яйце Курочка Ряба
7. Ось ми і біля воріт країни Читанії.
Казки продовжують своє життя. Люди не втомлюються їх переказувати і пишуть нові.
Прийшла, нарешті, довгождана мить:
Герої казки нас усіх вітають.
Чарівна музика тихесенько звучить,
І казка перед нами оживає.
ІНСЦЕНІЗАЦІЯ
8.Ось ми і у країні Читанії.
І королева цієї країни хоче звернутись до героїв книг, що посварились між собою.
- Любі мої герої! Я рада, що ви повернулись до нашої країни. Не варто сваритися, сперечатися! Всіх вас діти люблять, знають казки! В цьому я переконалася, стежачи за мандрівкою.
А вам, діти, на згадку, я залишаю казочку, яку ви зараз прочитаєте на уроці.
9. Опрацювання казки «Ворона і рак».
- Читання учнями
- Словникова робота
- Самостійне читання (визначити головну думку)
10. Складання асоціативного куща (робота в парах).
Поміркуйте, чому ми читаємо казки, за що їх любимо.
КАЗКИ ВЧАТЬ НАС
• Робити добро
• Бачити зло і боротися з ним
• бути працьовитим, не лінуватися.
• дружити і допомагати один одному.
• бути сміливим, хоробрим, мужнім.
• бути мудрим і розумним.
Отже, у казках виражено ставлення народу до життя, до людей, до їхніх вчинків. Казка веселить, і змушує серйозно аналізувати свою поведінку. Вона допомагає бачити зло і боротися з ним. Тому читати і слухати казки треба уважно.

V. Підсумок уроку.
Діти, я дуже рада, що всі ви знаєте і любите казки. Адже читаючи їх, ви стаєте добрішими, мудрішими, сильнішими, милосерднішими. Недаремно кажуть: «Казки маленькі, а розуму в них багато».

Категорія: Мої статті | Додав: korol_natalia9708 (27.11.2015) | Автор: Король Наталія Олександрівна E
Переглядів: 758 | Теги: Народна казка | Рейтинг: 5.0/9
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні - профіль
Гість


Группа:
Гости
Время:07:44

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!

Пошук

Форма входу

Block title
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.

Живий календар

Календар
Осталось...

Погода

Наша кнопка
 Сходинки до вершин знань

Буду вдячна всім, хто розмістить мою кнопку в себе на сайті!

Початкова школа

«Методичний портал»


Інформатика

«Методичний портал»


Корисні посилання
Міністерство oсвіти і науки, молоді та спорту України

Всеукраїнський портал «Початкове навчання»

Інформатик. Все для вчителя

Наші гості
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки

Ваши линейки для форумов
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz