Зорові диктанти дібрані так, що кожне наступне речення на одну-дві букви довше від попереднього. Зорові диктанти — це одна із форм роботи з розвитку навичок та техніки читання. Методика проведення зорових диктантів (за методикою І.Т. Федоренка) така: а) учитель демонструє речення впродовж 4-7 секунд; б) учні читають його мовчки, тільки очима; в) повторюють це речення про себе (при цьому не можна рухати губами); г) записують; г) перевіряють. На одному уроці рекомендується записати 5-6 речень. Для ефективності досягнення бажаного результату зорові диктанти слід проводити систематично на кожному уроці читання чи мови. Більшість речень взяті з творів відомих українських письменників: Т. Шевченка, Г. Тютюнника, А. Головка, М. Стельмаха, М. Рильського, Л. Костенко та ін. Це дає змогу вчителю прищеплювати любов та інтерес до слова, до української мови. Запропоновані речення можна використовувати не лише для репродуктивного відтворення, а й для розвитку творчості учнів.