<
 Каталог статей | Вход | Регистрация                                                               Вівторок, 16.04.2024, 12:33 Гість  
Категорії розділу
Дкументи МОН України [10]
Накази [1]
Методичні рекомендації [12]

Меню сайту

Сертифікат
Для того, щоб отримати сертифікат, який підтвердить публикацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на ФОРУМІ

Міні - чат

Мультики
Смотреть бесплатно детские телеканалы

Корисна програма
Отличник

Події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard» продвижение сайта бесплатно

Подвесной потолок из гипсокартона своими руками: видео инструкция по монтажу, фото.

антивирус для сайтаРезультаты антивирусного сканирования

Якість сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Статті » МОН України » Методичні рекомендації

Витяг з досвіду роботи на тему: «Національно-патріотичне виховання як засіб формування соціальних та життєвих компетенцій молодших школярів

   Сьогодні суверенній Україні потрібні громадяни, які мають глибоко усвідомлену життєву позицію. Виховати таких особистостей можна за умови розвитку національної освіти, в якій система виховання та навчання ґрунтується на ідеях народної філософії, засадах української етнопедагогіки, народознавства, наукової педагогічної думки, родинного виховання тощо.

   У Національній доктрині розвитку освіти зазначено, що «національне виховання є одним із головних пріоритетів, органічною складовою освіти. Його основна мета - виховання свідомого громадянина, патріота, набуття учнями соціального досвіду, високої культури міжнаціональних взаємовідносин, формування у школярів потреби та уміння жити в громадському суспільстві, духовності та фізичної досконалості, моральної художньо-естетичної, трудової, екологічної культури»

   Сьогодні головним для вчителів постало завдання, як підготувати школяра до життя в суспільстві, при цьому дбайливо оберігаючи і примножуючи систему норм і цінностей, що склалася в українського народу.

    Національне виховання є однією з важливих складових проблеми виховання особистості.

Протягом багатьох віків український народ створив традиції, які тільки притаманні українському народу. Джерелом українських традицій є народна педагогіка, яку невипадково називають усною традиційною фольклорною материнською школою, яка покликана формувати духовні цінності у людини.

Українська народна педагогіка традиційно охоплює такі важливі напрямки виховання дітей, як трудове, моральне, інтелектуальне, фізичне й естетичне. Народ завжди турбувався про те, щоб дитина зростала здоровою фізично, засвоювала морально-етичні закони, ставала багатою духовно, оволодівала народною культурою, зростаючи палкими патріотами. Актуальність виховання на засадах народної педагогіки в процесі виховання зумовлена соціальною потребою сьогодення, тобто, відродження національної культури, збереження й збагачення неоціненних духовних скарбів народу.

Використовуючи скарби народної педагогіки, її заповіді, намагаюсь знаходити різні засоби, щоб зацікавити, спонукати до праці, пробудити їхню допитливість, виховуючи любов і повагу до рідної мови, як першоелементу народності. Основну мету виховання вбачаю в тому, щоб навчити кожного бути людиною.

Виховуючи учнів на традиціях, прагну сформувати у дітей горде почуття належності до українського народу. Довести глибинний зв'язок національного з духовністю особистості, інтелектуальною зрілістю і красою. У цьому полягає мета виховання молоді на національно-культурних традиціях українського народу.

Таким чином, національно-патріотичне виховання - це передусім виховання дітей на культурно-історичному досвіді рідного народу, в основі якого - його традиції, звичаї, обряди, ритуали, свята.

Важливим традиційним засобом національно-патріотичного виховання є вивчення символіки нашого народу. Знайомство з народними та державними символами відбувається в першому класі, яке постійно поглиблюється в ході проведення виховних годин («Національні символи України», «Наша Батьківщино», «Хліб – символ народного добра», «Український рушник», «Без верби і калини немає України»).

 На уроках української мови, позакласного читання, розвитку зв'язного мовлення також формується національна свідомість.

Наприклад,  під час уроків природознавства формую у дітей загальне уявлення про широкі простори и багаті надра української земли, родючі чорноземи и чарівну природу, промисловий и енергетичний потенціал, використовуючи багатий фактичний материал із різних засобів масової інформації, досвіду вчителів, таким чином формуючи почуття цінності рідної земли.

- Діти, ви бачили, як швидко літає ластівка?

- Якби ластівка змогла пролетіти від північних до південних кордонів нашої держави, то вона летіла б цілий день и цілу ніч. А якби із сходу на захід пішов мандрівник і проходив би щодня по 20 км, то він би рухався близько дев'яносто днів, тобто три місяці. Багато разів довелося б мандрівникові переходити містками великі и малі річки. І вся ця земля, де така велика батьківщина (Майже 50 мільйонів чоловік), називається Україною. Україна - це наша суверенна, соборна держава.

Саме на цьому прикладі розкривається вступне опорне поняття «Любов до Батьківщини , глибоке і стійке моральне почуття, прив'язаність до рідної земли, де народився, виріс й вийшов у люди».

Розкриваючи зміст опорного поняття «громадянин України», посилаюсь на державний закон про громадянство, ілюструючи це поняття на численних прикладах відданості громадянському обов'язку кращих синів українського народу.

У формуванні цінностей школярів використовуються и засоби народного мистецтва та творчості. Саме з творів народної поезії розпочинається залучення дітей до словесного мистецтва, разом з чим здійснюються перші кроки розуміння найістотніших зв'язків та закономірностей людського буття, уявлення про красу. Тому з метою духовного розвитку школярів у процесі роботи над живим словом використовую матеріал українського фольклору. Залучаю учнів до мовленнєвої діяльності  уже з першого класу.  Пропоную такі види вправ і завдання.

- Як мама співала вам колискову? (Тихенько). Прочитайте колискову пошепки й дуже ніжно, але так, щоб її було чутно слухачам. Стежте за диханням. Під час читання виділяйте, протягуючі, звуки (а), (у), голосом заколисовуючи дитину.

Баю, баю, баю. Дровець нарубую.І в печі натоплю: Буде тепло в хаті, Буде дитя спати.

Атмосфера родинного затишку переносить тепло із світлиці у дитячі душі, наповнюючи їх спокоєм, щастям. До того ж теплі слова й прості звуки пісні ніжністю огортають дитяче серце, допомагають гостріше відчути силу материнської любові.

- Прочитайте колискову, починаючи з сильного звучання до найслабшого. Уявіть, що на останніх рядках пісні маля заснуло, не розбудіть його.

Український фольклор багатий на дитячі віншування, побажання. Наприклад:

Здоровенькі будьте,

Як бджілка у весну,

Що в полі летить - гуде,

А з поля летить -

Як мак цвіте.

- Що зичили діти цим побажання? (Бути працьовитими, йти на роботу з натхнення, закінчувати працю з радістю, бути гарною людиною внутрішньо й зовні).

Подібні вправи демонструють традиційні цінності українців: добросовісна праця, повага до старших, здоров'я и добробут родини. Школярі із задоволенням заучують побажання, віншування напам'ять, щоб поздоровити ними рідніх та знайомих у дні свят.

 Невимушену атмосферу, стійкий інтерес, увагу вихованців забезпечують українські народні ігри. Діти мають можливість навчатися відпочиваючи. Одночасно з вимоги дотримуватись правил гри педагог може ставити перед учнями різні завдання.

Під час уроків читання використовую українські прислів’я та приказки. Готуючи матеріал до проектів з природознавства, підбираю народні прикмети.

Основними критеріями вихованості засобами національних традицій є :

 

·         любов до Батьківщини;

·         гуманність;

·         чесність;

·         позитивне ставлення до праці;

·         любов до прекрасного.

Реалізація народознавчого принципу виступає важливою ланкою системи роботи щодо всебічного розвитку школярів.

 

В школі закладається основа національної свідомості учнів, любов до рідної землі, своєї «малої батьківщини», виховується патріотична гордість за минуле і сучасне України, любов до рідної мови, формується духовно розвинена, творча, працелюбна особистість.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Витяг з досвіду роботи на тему:

 

«Національно-патріотичне виховання як засіб формування соціальних та життєвих компетенцій молодших школярів»

 

 

 

 

 

вчителя початкових класів

                                                                        КЗШ І – ІІІ ст..№117

                                                             Костецької С.Л.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Методичні рекомендації | Додав: lorochka (15.02.2016)
Переглядів: 1742 | Рейтинг: 5.0/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні - профіль
Гість


Группа:
Гости
Время:12:33

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!

Пошук

Форма входу

Block title
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.

Живий календар

Календар
Осталось...

Погода

Наша кнопка
 Сходинки до вершин знань

Буду вдячна всім, хто розмістить мою кнопку в себе на сайті!

Початкова школа

«Методичний портал»


Інформатика

«Методичний портал»


Корисні посилання
Міністерство oсвіти і науки, молоді та спорту України

Всеукраїнський портал «Початкове навчання»

Інформатик. Все для вчителя

Наші гості
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки

Ваши линейки для форумов
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz