Тема уроку: ПИСЬМО ПАЛИЧКИ З ПЕТЛЕЮ ВГОРІ І ВНИЗУ. ПОВТОРЕННЯ ПРАВИЛ ПИСЬМА У ЗОШИТІ. ПИСЬМО РІЗНИХ ЕЛЕМЕНТІВ У РЯДКУ. РОЗФАРБОВУВАННЯ МАЛЮНКІВ. ЗНАХОДЖЕННЯ СИЛУЕТНИХ ПРЕДМЕТІВ. РОЗВИТОК ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ
Мета уроку: вчити учнів писати палички з петлею вгорі та внизу; закріпити вміння писати вивчені елементи, правильно називати їх, ділити слова на склади, визначати наголошений склад; розвивати зв’язне мовлення учнів, фонематичний слух; виховувати акуратність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Робота над загадкою
- В синім небі пролітаю,
Швидкість я велику маю,
Два крила, хоча не птах.
Називаюсь я... (літак).
III. РОЗВИТОК ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ
Бесіда за сюжетним малюнком зошита (с. 17, угорі)
— Подивіться на літак, зображений у нашому зошиті.
— Які бувають літаки? (Пасажирські, вантажні, військові.)
— Яку роботу вони виконують?
— Літак — це найшвидший вид транспорту.
— Чи доводилося вам літати на літаку? Поділіться враженнями.
— Назвіть звуки у слові літак.
— Скільки в ньому складів?
— Який склад наголошений?
— Назвіть м’який приголосний звук.
— Складіть речення за поданою схемою.
— З якого боку від літака розташоване сонечко?
— Подивіться на всі предмети, що тут намальовані, і скажіть, де найскладніші петельні елементи. (На сонечку)
— Наведіть ці петлі. Рухайтеся навколо сонечка зліва направо.
IV. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ. РОБОТА В ЗОШИТІ
1. Робота у першому рядку
— Як називаються елементи у першому рядку?
— Це довга паличка з петлею. Подивіться, як вона пишеться.
— Я починаю писати паличку трохи нижче від середини рядка, веду з нахилом праворуч угору, заокруглюю під верхньою рядковою лінією ліворуч униз.
— «Напишіть» кілька паличок у повітрі. Напишіть їх у прописах. Чергуйте паличку з петлею вгорі і пряму довгу похилу паличку.
Фізкультхвилинка
А тепер у нас розминка,
А тепер фізкультхвилинка.
Встали рівно біля парт,
Починаємо наш старт.
Ось зігнули так ручата
Й полетіли, мов качата.
Ніжками затупотіли,
Потім разом всі присіли.
До сонечка потяглися
І у боки так взялися.
Вправо разом нахилились,
Вліво, щоб не помилились.
Руки вниз ми опустили
Й трохи ними потрусили,
Шию трішки розім’яли
І за парти посідали.
А тепер мерщій до справ,
Кожен вченим з нас щоб став.
2. Робота у другому рядку
— Розгляньте завдання у другому рядку. Згадайте, як називається перший елемент. (Це похила паличка.)
— Другий елемент — це довга паличка з петлею внизу. Починаємо писати від верхньої рядкової лінії пряму похилу подовжену паличку. Біля міжрядкової лінії заокруглюємо ліворуч на петлю і перетинаємо подовжену паличку на нижній рядковій лінії.
Пояснюючи процес написання, слід застерегти учнів від можливих помилок (занадто вузька чи широка петля, «недотягування» до міжрядкової лінії, місце перетину, нахил тощо).
— Виконайте завдання в повітрі. Перевірте, чи готові ви до роботи. Виконайте завдання в рядку.
Пальчикова гімнастика «Багатоніжка»
Кінчики пальців обох рук спираються на поверхню столу. Незвичайні п’ятипалі істоти рухаються, почергово перебираючи «ніжками».
Дуже багато ніжок
У багатоніжок.
Ніжками перебирають
І від мене утікають.
3. Робота у третьому рядку
— Розгляньте третій рядок. Як називаються елементи у цьому рядку?
— Виконуючи завдання у цьому рядку, зверніть увагу на те, що пряму останнього елемента (другої пари) не слід дуже відхиляти праворуч, орієнтуйтеся на похилу лінію сітки.
4. Робота у четвертому рядку
Слід звернути увагу учнів на поєднання, робити його коротеньким, не розтягувати.
5. Виконання завдання з логічним навантаженням
— Знайдіть кожному літакові його тінь (контур, силует) і поєднайте їх олівцем. Щоб легше було знаходити силует, можна виділити певну частину форми літака (хвіст, крило) і за нею шукати силует. Кілька літаків розфарбуйте.
V. ПІДСУМОК УРОКУ
— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?
— Сьогодні ми провели останній урок добукварного періоду. На наступному уроці ми почнемо вчитися писати букви. |