Українська мова
2 клас
Тема. Повторення і закріплення вивченого про речення.
Мета. Повторити і закріпити знання по темі «Речення»: уявлення про речення, види речень за метою висловлювання та інтонаційним забарвленням; визначення головних слів у реченні та практично показати зв’язок слів у реченні за допомогою питань; закріпити правопис словникових слів.
Розвивати мовленнєву культуру, вчити формувати запитання і відповіді; пояснювати спосіб міркування, демонструвати уміння користуватися алгоритмами дій тощо.
Формувати творче та критичне мислення, логіку мислення, творчий підхід до розв’язання поставленої проблеми, здійснювати міжпредметні зв’язки.
Виховувати доброзичливе ставлення до ближніх; шанобливе ставлення до рідного краю і мови.
Вчитель: Вітюк О.А.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
Учитель
- Добрий день! У добрий час!
Рада знову бачить вас!
Чи почули всі дзвінок?
Діти
Так!
Він покликав на урок!
Кожен з нас приготувався.
На перерві постарався.
Зараз сядуть всі дівчатка,
А за ними і хлоп’ятка.
ІІ. – Для чого нам потрібні уроки рідної мови?(Відповіді дітей)
-Один відомий письменник сказав: «У кожній державі її мовою не розмовляють лише гості, загарбники та дурні». А ми є українцями- тому маємо знати рідну мову та вдосконалювати.
- Що ви очікуєте від уроку?
ІІІ. Кожна робота тоді буде мати успіх, коли вона спланована. І ми будемо працювати за планом.
1 слайд.
План уроку
1. Організація класу.
2. Повторення вивченого.
3. Гра «Телепати».
4. Словникова робота «Грамотійко».
5. --------------(Фізкультпауза)
6. Робота в парах.
7. ---------------------------- (Робота в групах)
8. Підсумок уроку.
9. Реклама уроку.
IV. Вірш
Вона в усі шпаринки рветься,
Згоріли клаптики снігів,
Веселе сонечко сміється
І вийшла річка з берегів,
Не взнати стежечку знайому-
Там первоцвіт рясний зацвів.
Вертаються пташки додому,
До рідних місць, садів, лісів…
(Яка пора року? Які ознаки?)
1. Гра «Кола на воді»
В- вода. Біжить швидка вода.
Е- ехо. У лісі лунає гучне ехо.
С-сонце. Сонце посилає на землю промінчики.
Н- носик. На носику з’явилися веснянки.
А абрикос. Навесні зацвіте абрикос.
- Ми з вами складали речення. Тому і тема нашого уроку «Ми знайомі з реченням» 2 слайд
3 слайд
Пригадаємо, що ми знаємо про речення.
Доповни, щоб твердження стали істинними.
1.Речення складаються зі…
2. Слова в реченні зв’язані…
3. Слова в реченні пишуться…
4. Речення виражає ….
5. Перше слово в реченні…
6. В кінці речення ставляться ….
7. Перше речення пишеться….
8. За метою висловлювання речення бувають…
9. За інтонаційним забарвленням бувають…
- Теоретичний матеріал ми пригадали, тому переходимо до практичних завдань.
V. 4 слайд
«Відремонтуйте речення»
ліс весна У прийшла
одягли сукні Дерева зелені
спів Скрізь пташок чути (перевірка)
Висновок: речення складаються зі слів; слова в реченні зв’язані між собою.
vI. 5 слайд
Гра « Телепати»
Скоро весна
Скоро ліс одягнеться у ……..(листя). На узліссях зацвітуть пахуча черемха,….(верба). Зазеленіє молода …..(травичка).У зеленій травичці з’являться….(квіти).
Висновок : речення виражає закінчену думку.
VII. – Попрацювали гуртом, прийшов час попрацювати самостійно.
Ми вже згадували, що речення складаються зі слів. Більшість написання слів ми знаємо, деякі вміємо перевіряти. А є слова, які не можна перевірити правилом, а лише запам’ятати написання або перевірити за…(словником). Як називаються такі слова ?(словникові)
6 слайд
Гра «Грамотійко»
Е чи И
Вер.сень, яс.н, н.діля, д.ктант, т.атр, в.дмідь, л.стопад. (взаємоперевірка)
VIIІ. Руханка для рук . П. Тичина « А я у гай ходила…»
ІХ. Прийшов час і порухатися.
Робота в парах та групах.
1 ряд виконує завдання в парі на вибір.(диференціація)
1) Добери слова з довідки.
Ми прийшли до …..,
Вітер аж гуде.
В котиках ……,
Крига ще …… . Довідка( річки, іде, вербичка).
2) Прочитайте слова з довідки. Доповніть ними речення.
______ тепле ______ . _______ голосніше ______ . Веселі ________
________. ________ _________ .
Довідка (пригріває, сонечко, пташки, співають, синички, метушаться, капає, вода).
3) Пошир речення за запитаннями.
(Як ?) тарабанить дятел ( по чому?).
У лісі (хто?) знайшли (кого?).
1 група. Роз’єднати прислів’я.
Веснянийдощзайвимнебуває.
Хтоспитьвесною,тойплачезимою.
Веснакраснаквітами,аосіньпирогами.
2 група. Добрати кінцівки прислів’їв.
Де лелеки водяться ……. рік годує.
Весняний день…… берися за плужок.
Зійшов у березні сніжок…… там щастя родиться.
3 група «Живе речення».
Члени групи з розсипаних слів складають речення і всі разом аналізуємо.
У лісі зацвіли блакитні проліски.
- З яких частин мови складається наше речення?
- Яке речення за метою висловлювання?
- За інтонаційним забарвленням?
- З логічним наголосом на кожне слово.
- Дібрати питання до кожного слова.
- Встановити зв’язок слів у реченні.
- Перебудувати питальне, спонукальне, окличне.
Висновок: узагальнили знання про речення.
7 слайд
Перебудуйте розповідні речення в спонукальні і навпаки.
Д. Зацвіла в долині червона калина.
Х. Розпустилися листочки на деревах.
Д. Школярі, не шуміть у лісі навесні.
Х. Прилітайте, журавлі, до рідної землі!
Х. Ми сьогодні говорили про весну, рідний край. А як зветься наша Батьківщина? (Україна)
Прийом «Магніт»
Слова смішать, печалять, веселять,
Окрилюють, об’єднують і славлять,
Поранить можуть, вміють лікувать,
Зіб ‘ють з дороги й на добро наставлять.
Які слова притягує Україна? (мир, мама, родина, борщ, сало….)
Учень біля дошки робить звуко-буквений аналіз слова «Україна».
Україна -7 б., 8 зв., 4 скл., ( у к р а й і н а), гол.(у а і а), пр.(к р й н), дз. (р й н ), гл. (к).
ХІ. Підсумок уроку .
Рефлексія.
Після цього уроку я зможу…
Оцінювання своїх знань з даної теми.
ХІІ. Рекламна пауза.
Хто підкаже, що читати,
Як знайти цікаву річ?
Допоможе нам реклама,
Що не спить і день, і ніч.
І підкаже, і порадить,
Вкласти ваші знання звабить,
Бо тепер, що не кажіть.
Без реклами нам не жить!
Жили собі дід та баба. Була в них Курочка Ряба. А хто, хто в рукавичці живе?
(Чи є ці речення текстом? Чому? Це і буде темою нашого наступного уроку.) |