«В гості до бабусиної світлиці»
Програмовий зміст: ознайомлювати дітей з традиційним побутом, інтер'єром української світлиці; посудом,продовжувати знайомити дітей з українським національним одягом, закріплювати знання дітей про рушники.. Розширювати уявлення дітей про страви національної кухні. Сприяти розвитку мовлення дітей, використовуючи вірші. Розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу. Виховувати естетичний смак, повагу до народних звичаїв і традицій, інтерес до народних оберегів, до пізнання минулого, патріотизм.
Матеріал: інтер’єр української світлиці: піч, український посуд, українське ліжко з вишитими подушками, вишите простирадло, український національний одяг, рушники; вироби з глини.
Хід заняття.
- Діти, сьогодні ми з вами вирушимо у подорож.
У Марусі є мамуся,
У мамусі є матуся,
А матусинаматуся
То Марусина бабуся.
- Діти а у вас є бабусі?
- А де живуть ваші бабусі? Ви любите їздити до них в гості?
- Дійсно поїздка до бабусі- це чудове свято для вас. Бабуся так радіє вам і завжди готує до вашого приїзду щось смачненьке.
- А як зустрічає вас бабуся? Вона вас пригощає смачненьким борщиком готує, періжечки пече, цукерочки дає.
- А давайте і ми зараз з вами зазирнемо до бабусиної світлиці.
(Йдемо до світлиці)
- Подивіться як тут гарно, затишно. Скрізь рушники, посуд, чиста біла скатертина настолі.
- Проходьте, будь ласка, сідайте.
- Ви всі проживаєте у сучасних домівках. Хто в будинку, хто в квартирі. У вас сучасні меблі, посуд, вбрання. А я вас хочу познайомити з українською оселею.
- Діти, у цій хатині є багато старовинних речей. Давайте про них поговоримо. (підводжу дітей до печі)
- - Що це? (піч). В українській хатині піч займала головне місце. Тому її розмальовували. Що на ній намальовано?
- - В печі готували страви. А які українські страви ви знаєте? (борщ, каша, млинці, вареники, пироги, узвар)
- Ще піч використовували, як ліжко для малих дітей. Тут було тепло та затишно. А дорослі спали на ліжках. Ліжко було застелене вишитими простирадлами, також подушки були вишитими.
- - А тепер хочу вам показати прялку – це старовинне снаряддя праці. На ньому пряли нитки для килимів, якими застеляли долівку в будинку.
- Діти, а ось таким посудом користувалися українці.
- Миски в них насипали їжу, а в такий глечик наливали молоко.
- - Раніше виготовляли посуд з глини та дерева.
На моєму рушничку
На моєму рушничку
Квіти, як у квітничку
- Ось це вишитий рушник.
- Вишитий рушник раніше можна було побачити в кожній оселі,вішали рушники над вікнами, над дверима – це обереги від усякого злого, що може зайти в дім. Вишиті рушники створюють затишок, зміцнюють родину.
- Про рушники складено багато прислів’їв та приказок.
«Хата без рушників – родина без дітей»
«Рушничок на кілочку – хата у віночку»
Фізультхвилинка
Ми справні малята
Українські хлопчики і дівчата
Відпочити дружно встали
Як зайчата пострибали
Подивимось у віконце
Чи зійшло вже
Гарне сонце
Вітерець віти на деревахколихає
Любу весну в гості закликає
А ми весну виглядали
І на місця тихенько посідали
- Ось український жіночий одяг, раніше так одягалися українські жінки. Жінки одягали сорочку- вишиванку – вона оздоблена вишивкою, різними візерунками. І одягали спідницю.
- А що це? (український віночок). Він є частиною українського національного вбрання. З давніх-давен всі дівчатка носили віночок, бо це є оберіг, що знімає головний біль та береже волосся.
- Віночок плели з квітів. Мак – символ краси, волошка – символ молодості. Впліталися й інші квіти. Такі, як чорнобривці, ромашки, барвінок.
- - А ще віночок прикрашений стрічками.
- Пропоную вам пограти у народну гру «Чий віночок кращий?»
(діти стають в коло віночок тримає вихователь і під слова передає віночок дітям в кого залиився віночок на останні слова вірша той танцює в середині кола. Повторити 3-4 рази.)
Ти котись, котись, віночку
Потихесеньку, ось так.
А кому потрапиш в руки,
Той танцює нам гопак
- Наш український народ дуже гостинний. І коли завітали в оселю гості, їх завжди пригощали. І вас, дорогі мої малята хочу пригостити ось цими смачними яблучками.
Підсумок заняття.
- Що ж, малята на цьому наша подорож закінчилася, давайте разом повернемося в нашу групу.
- Де ви сьогодні побували?
- Що найбільше сподобалося? |